„Renault” rekordai

–    „Renault“ grupės pajamos trečiąjį šių metų ketvirtį išaugo iki 9 745 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2010 m., buvo 11,9 proc. didesnės.
–    Pajamos iš veiklos, susijusios su automobiliais, išaugo 12,0 proc. dėl stiprių pardavimų rezultatų.
–    Grupės pardavimų apimtys trečiąjį ketvirtį pasiekė rekordą – parduota 632 412 vienetų transporto priemonių, tai yra 6,7 proc. daugiau nei 2010 m. trečiajį ketvirtį. Didesnes pardavimų apimtis lėmė už Europos ribų esančių rinkų augimas, ypač Brazilijos ir Rusijos.
–    Grupė pranešė pasiekusi pardavimų apimčių rekordą už Europos ribų – fiksuotas 21,9 proc. augimas (305 064  parduoti vienetai). Taip pat padidėjo užimama rinkos dalis tarptautinėse rinkose.
–    Patvirtintas 2011 m. grupės tikslas – 500 mln. eurų viršijantys grynųjų pinigų srautai1 iš veiklos, susijusios su automobiliais.

Komerciniai rezultatai: svarbiausi 2011 m. trečiojo ketvirčio momentai
Augančioje tarptautinėje automobilių rinkoje „Renault“ grupės pardavimai trečiajį ketvirtį išaugo 6,7 proc. iki 632 412 vienetų. Tai – geresnis nei tarptautinės rinkos (+ 3,7 proc.) rezultatas. Nors tiekimo apribojimai turėjo įtakos pardavimams pirmąjį pusmetį ir trečiojo ketvirčio pradžioje, grupė klientams pristatė užsakytas transporto priemones (daugiausia Europoje, su dyzeliniais varikliais). Grupė ir toliau dirbo už Europos ribų, kur pardavimai žymiai augo visose rinkose.
1,4 proc. išaugusioje Europos rinkoje grupės pardavimai krito 4,4 proc.
„Renault“ prekės ženklas, užimdamas 8,0 proc. keleivinių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių rinkos dalį, yra trečias rinkoje. Tiekimo apribojimai turėjo įtakos bendriems keleivinių ir lengvųjų komercinių automobilių pardavimų rezultatams ir trečiąjį ketvirtį. Šie apribojimai baigėsi, tai atsispindi teigiamuose rugsėjo mėn. pardavimų pokyčiuose, ypač Prancūzijoje. „Renault“ prekės ženklas išlieka lengvųjų komercinių transporto priemonių rinkos lyderiu Europoje, užimdamas 14,8 proc. rinkos dalies.
„Dacia“ prekės ženklo keleivinių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių pardavimai krito 7,5 proc. Tam įtakos turėjo detalių tiekimo sutrikimai, programos, suteikiančios lengvatas naujus automobilius perkantiems senų automobilių savininkams, pabaiga ir lengvatų vairuotojams, naudojantiems suskystintas gamtines dujas, nepratęsimas Prancūzijoje, tai ypač paveikė „Sandero“ pardavimus (- 47 proc.). Prekės ženklas užėmė 1,4 proc. rinkos dalies. „Duster“ pardavimai per ketvirtį išaugo 59 proc. iki 28 600 vienetų.
Dėl besitęsiančio rinkų augimo grupės pardavimai už Europos ribų trečiąjį ketvirtį išaugo 21,9 proc. ir sudarė 48 proc. visų grupės pardavimų (6 punktais daugiau nei praėjusiais metais).
Eurazijos regiono rinkoje, kuri plėtėsi 28,7 proc., grupės pardavimai buvo geriausi – fiksuotas 63,5 proc. augimas. Rusija išlaikė ketvirtos pagal dydį „Renault“ rinkos poziciją (pakilo per šešias vietas, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2010 m.), tą lėmė „Sandero“ (pardavimai išaugo 134 proc. iki 10 744 vienetai) ir „Logan“ (pardavimai išaugo 37 proc. iki 19 900 vienetų) sėkmė.
Amerikos regiono rinkoje, augusioje 9,0 proc., grupės pardavimai buvo 18,2 proc. didesni. Brazilijoje, antrojoje pagal dydį grupės rinkoje trečiajį ketvirtį, buvo pasiekta rekordinė užimama rinkos dalis (5,8 proc.) ir pardavimai. To priežastis – „Sandero phase 2“ sėkmė.
Viduržemio jūros regiono rinkoje, kilusioje 3,5 proc., pardavimai augo 10,7 proc. Sėkmingus grupės rezultatus Turkijoje lėmė „Symbol“ (perkamiausias automobilis šalyje) ir „Fluence“ sėkmė. 3,1 proc. sumažėjusioje Turkijos rinkoje pardavimai išaugo 8,9 proc.
Azijos / Afrikos regione po sunkaus pirmojo pusmečio 1,1 proc. ūgtelėjusioje rinkoje grupės pardavimai išaugo 21,9 proc. Veiksmų planai Pietų Korėjos rinkoje, kilusioje 6,2 proc., leido kompanijai trečiąjį ketvirtį fiksuoti – 2,2 proc. rezultatą.

Trečiojo ketvirčio pajamos pagal veiklą
2011 m. trečiajį ketvirtį grupės pajamos išaugo 11,9 proc.2 iki 9 745 mln. eurų arba 14,1 proc., neskaitant valiutos keitimo operacijų poveikio.
Pajamos iš veiklos, susijusios su automobiliais, augo 12,0 proc. iki 9 259 mln. eurų, tą lėmė išaugusios pardavimų apimtys. Lyginant su tuo pačiu periodu praėjusiais metais augusios grupės pardavimų apimtys prie šio rezultato prisidėjo 7,6 punkto (įskaitant 0,9 punkto kritimą dėl geografinių skirtumų). Asortimento ir kainos santykio poveikis buvo teigiamas, 3,3 punkto, o neigiamas valiutų kursų svyravimas padarė neigiamą 2,3 punkto įtaką. Likusius 3,4 punkto lėmė kitos veiklos, įskaitant 1,5 punkto sudariusius automobilių pardavimus bei dalių ir transmisijos komponentų pardavimus partneriams.
Pardavimų finansavimas („RCI Banque“) prie grupės pajamų trečiąjį 2011 m. ketvirtį prisidėjo 486 mln. eurų, t. y. 9,7 proc. daugiau nei 2010 m. tuo pačiu periodu. Naujų finansavimų sutarčių skaičius kilo 2,0 proc., iki 235 100, o vidutinių neapmokėtų paskolų suma išaugo 9,1 proc. ir pasiekė 22,9 milijardo eurų.

Grupės finansinės situacijos apžvalga
Trečiąjį ketvirtį „RCI Banque“, išleidusi tris 1 mlrd. eurų vertės obligacijų emisijas (dvi euro rinkoje ir viena Šveicarijos frankų rinkoje) ir sekjuritizavusi 460 mln. eurų vertės Vokietijos automobilių prekybininko lizingo portfelį, toliau veikė svarbiausiose rinkose. Šios operacijos atspindi „RCI Banque“ galimybę prieiti prie rinkų, esant suvaržytai finansinei aplinkai.
2011 m. rugsėjo 30 d.:
– Grupės automobilių padalinys turėjo galimybę pasiskolinti 3,9 mlrd. eurų aukščiausius reitingus turinčiuose bankuose;
– „RCI Banque“ turimų vertybinių popierių (kreditų linijos, Europos centrinio banko turtas ir grynieji pinigai) vertė siekė 6,6 mlrd. eurų, kurie daugiau negu du kartus viršija bendrus neapmokėtus prekybinius vekselius ir indėlių sertifikatus.

Perspektyvos
Tarptautinės automobilių rinkos ir grupės veikla trečiajį metų ketvirtį atitiko lūkesčius. Makroekonomikos nepastovumas, ypač Europoje, kol kas dar nepadarė pastebimos įtakos automobilių paklausai. Šiame kontekste, 2011 m. grupė tikisi fiksuoti 3 proc. augimą tarptautinėse keleivinių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių rinkose. Tikimasi, jog Europos rinka liks stabili, o Prancūzijos rinka trauksis 3 proc.
Dėl užsakymų Europoje ir stipraus tarptautinės rinkos augimo, grupė tikisi pasiekti aukštesnes pardavimų apimtis ir pajamas nei 2010 m. bei didesnius nei 500 mln. eurų grynųjų pinigų srautus su nedidesnėmis nei 9 proc. pajamų siekiančiomis turto bei tyrimų ir vystymo išlaidomis.