Ankstesnė Laguna karta sugadino Renault automobilių vardą. Pažiūrėkime, ar dabartinis modelis sugebės grąžinti reputaciją.
2008 metų kovo pradžia. Nauju maratono dalyviu ruošiamės keliauti į Ženevos automobilių parodą. „O Dieve, kodėl Laguna?“ – taip į būsimą kelionę reagavo kai kurie mūsų kolegos iš vokiškojo „Auto Bild“.
Taip reiškiamas nepasitikėjimas turi pagrindą. Už savo prastą reputaciją Laguna gali būti „dėkinga“ antrajai kartai, kuri neišsiskyrė ypatingu patvarumu. Priešingai: mūsų atliktas Laguna II 1.9 dCi ilgalaikis testas tik patvirtino taisyklę, kad visi šio modelio pirkėjai turi rūpesčių.
Įveikus 60 000 km, mūsų praėjusios kartos herojė dideliu greičiu važiuodama greitkeliu staiga pradėjo dūmyti it senas garvežys. Sugedo turbokompresorius ir tarpinio oro aušinimo sistema (intercooler). Renault automobilių gamintojai prisipažino turį bėdų dėl šio modelio kokybės, bet mes, kaip ir dauguma kitų pirkėjų, jau susidarėme ne kokią nuomonę apie šį prancūzų modelį.
Taigi, ar dabar reikalai pagerėjo? Pagyvensime – pamatysime. Vos atvykus naujam modeliui, redakcijoje kilo diskusija dėl naujojo Laguna dizaino. Vieni teigė, kad mašina graži ir išsiskiria tarp konkurentų, jai būdingas lengvumas, kurio trūksta, pvz., Passat modeliui. Kiti apgailestavo, kad madingai stilizuotas galas riboja bagažo pervežimo galimybes. Sunku su tuo nesutikti: Laguna universalas nėra sukurtas vežti didelį bagažą. Maksimali 1600 l bagažinės erdvė gerai atrodo, deja, tik paveikslėlyje… Norite įdėti du dviračius? Jums gerokai trukdo siauroka bagažinės anga. Iš automobilio, gaminamo „Tour de France“ dviračių lenktynių gimtinėje, tikėjomės šiek tiek daugiau. Privalumas – atskirai atidaromas galinis langas ir daug įvairių dėtuvių.
„Bagažinės dangčio amortizatoriai neatlaiko durelių svorio, išsimušė priekinės kairės ašies svirtis“, – toks įrašas atsirado žurnale, nuvažiavus 25 896 km. Abu gedimai buvo pašalinti pagal garantiją, bet tokios bėdos, kai tokia maža rida – negi ir vėl prasideda košmaras?
Laimė, tai buvo tik bloga pradžia. Likusius kilometrus mūsų Laguna įveikė ramiai, nesuteikdama mums jokio pagrindo nerimauti. Penkiolika bandytojų, daug vaikų, šunų ir tonos įrangos, kartais net priekaba – prancūzų automobiliui tikrai nebuvo lengva šiame ištvermės maratone.
Daugiausia pagyrimų Laguna sulaukė ilgesnėse kelionėse. „Patogi sėdėsena prie vairo, daug vietos gale ir paprastas valdymas, – byloja vieno kolegos įrašas dienoraštyje. „Viduje viskas palieka gerą įspūdį. Puikiai veikia beraktė automobilio atrakinimo sistema“, – automobilį giria kitas bandytojas. Norite nulenkti galinių sėdynių atlošus? Tereikia paspausti vieną mygtuką ir prieš akis matyti idealiai plokščios grindys.