Kitokia Detroito paroda

2012 m. Detroito automobilių paroda (JAV) išsiskyrė ne pristatytų naujų ir prabangių automobilių skaičiumi, o naujomis tendencijomis Amerikos žemyne. Praėjusieji metai buvo sėkmingi amerikiečių mašinų gamintojų vadinamajam didžiajam trejetui – GM, „Ford“ ir „Chrysler“. Jų pardavimai išaugo apie 10 proc. ir, atrodo, kad šiemet jie tik didės. Parduodamų automobilių skaičiais Amerikoje džiaugiasi ir gamintojai iš kitų žemynų. 2011 m. JAV buvo parduota net 12,8 milijono naujų automobilių. Tai net keturis kartus daugiau nei Vokietijoje, kuri yra didžiausia parduodamų naujų mašinų rinka Europoje, ir nusileista tik Kinijai.

Šiais metais Detroito paroda buvo kitokia. JAV degalų kainoms pakilus į neregėtas amerikiečiams aukštumas – iki 4 JAV dolerių už galoną (2,93 Lt/l), gamintojai ėmė siūlyti „mažesnio kalibro“, ne tokius rajus ir pažangesnius automobilius. Nors JAV iki šiol populiarūs Ford F150 ir Dodge Ram pikapai, vis daugiau užjūrio vairuotojų įvertina nedidelius ir taupius automobilius. Todėl galima drąsiai teigti, kad amerikietiškų automobilių „akmens amžius“ baigėsi.