„Insignia BiTurbo“ dyzelis: naujas „Opel“ flagmano istorijos skyrius

„Opel“ ir toliau tobulina bei atnaujina itin sėkmingą savo modelį – flagmaną „Insignia“.  Nuo naujųjų metų, „Opel“ dyzelinių variklių gamą papildė naujas, efektyvus „BiTurbo“ agregatas. 2,0 l CDTI variklis išvysto 143 kW/195 AG galią ir 400 Nm sukamąjį momentą. Keturių durų, priekiniais varomais ratais bei mechanine transmisija sedano degalų sąnaudos yra 4,9 l/100 km (tarša – 129 g/km CO2). Tad „Insignia BiTurbo“ yra viena taupiausių vidutinių automobilių klasėje. Nuo šių metų pavasario, visais varomais ratais (AWD) versija gali būti užsakoma ir su sportiška „SuperSport“ važiuokle, kuri komplektuojama su priekinių ratų išskirtinių charakteristikų „HiPerStrut“ pakaba, užtikrinančia dinamišką važiavimą. „Insignia“ aktyvioji sauga didinama pagalbinėmis sistemomis.

„Opel“ aukščiausios klasės modelis: iškovoti apdovanojimai ir sėkmė

Nuo pat debiuto pradžios 2008 m., „Insignia“ pelnė daugiau nei 50 nacionalinių bei tarptautinių apdovanojimų, tarp kurių yra ir prestižinis metų automobilio prizas – „Car of The Year Award 2009“. Automobilių specialistų pagyrimai atsispindi ir nuolat augančiuose klientų poreikiuose: „Opel“ aukščiausios klasės modelio pardavimai pasiekė apie milijoną automobilių. 2011 metais pardavimai labiausiai augo pagrindinėse rinkose, įskaitant Jungtinės Karalystės, Rusijos bei Turkijos rinkas. Vokietijoje, penkerių durų „Insignia“ nočbekas yra nenuginčijamas pardavimų lyderis savo segmente. „Opel“ taip pat gali didžiuotis geriausiais ekonomiškumo rodikliais  tarp vidutinės klasės modelių – benzininio, vidutinės automobilių klasės 103kW/140 AG „Insignia 1,4 Turbo ecoFlex“, variklio degalų sąnaudos yra 5,7 l/100km, o anglies dvideginio tarša – 134 g/km. „Insignia“ modelio sėkmės pagrindas yra pažangiausių technologijų naudojimas gamyboje, kas jai teikia didelę papildomą vertę.

Keturių cilindrų „common rail“ variklis su dviguba turbinų sistema, turi du režimus. Tokia konstrukcija anksčiau buvo naudojama tik keliuose brangiuose modeliuose. „Opel“ ją padarys prieinamą didesniam vartotojui skaičiui. Pirkėjai galės rinktis automobilius su naujuoju varikliu, turinčius tiek priekiniais ratais varomą pavarą, tiek su visais keturiais.

„Insignia“ su 2,0 l  „BiTurbo CDTI“ bus gaminama su visais kėbulų variantais, kainos prasidės nuo  33 405 eurų (Vokietijoje).

Naujas 2.0 l „BiTurbo CDTI“, 143 kW/195 AG variklis, kurio sukamasis momentas yra 400 Nm, sukurtas akceleruojant teikti galią tiksliai, greitai ir tolygiai. Priekiniais ratais varomos „Insignia“ variklis 100 km/h greitį išvysto per 8,7 sekundes, o maksimalus greitis yra 230 km/h. 100 km sunaudojama tik 4,9 l degalų, o tarša – 129 g/km CO2 – yra išties nedidelė. Visose versijose su mechanine transmisija yra montuojamos „Start/Stop“ sistemos, kas „Insignia“ daro vienu efektyviausiu, degalų sąnaudų atžvilgiu, vidutinės klasės automobiliu.

„Tokio galingumo ir sukamojo momento segmente, šešių cilindrų dyzeliniai varikliai dažniausiai būna trijų litrų darbinio tūrio. Mūsų siūloma „BiTurbo“ konstrukcija, net ir  esant mažesniam variklio darbiniam tūriui, leidžia išvystyti didesnę galią, o degalų sąnaudos bei tarša išlieka 30 proc. mažesnės,“ – sako „Insignia vyresnysis inžinierius, Volkeris Scharfas. – „Tai puikus „Opel“ sėkmės  pavyzdys siekiant ekonomiškumo.“

Nuoseklus turbinos darbas užtikrina tolygią galią

„Insignia“ inovatyvios „BiTurbo sistemos dviejų skirtingų dydžių turbinos dirba drauge arba kiekviena atskirai. „Opel“ yra vienintelis gamintojas siūlantis tokią konstrukciją vidutinės klasės automobiliuose su dyzeliniais varikliais.

Mažesnė turbina įtint greitai akceleruoja esant mažesniam greičiui. Tai reiškia, kad paspaudus akceleratoriaus pedalą, galia didėja be jokio uždelsimo ir vėlavimo. Net ir esant tik 1500 aps./min, vairuotojas jau gali važiuoti naudodamasis 320 Nm sukamuoju momentu, o esant 1750 aps./min. maksimalus sukamasis momentas pasiekia 400 Nm.

Varikliui dirbant vidutinių apsukų režimu, abi turbinos veikia kartu: iš pradžių didesnioji turbina suslegia įeinantį orą, o po to mažesnioji jo slėgį padidina. Apsauginis vožtuvas kontroliuoja, kad dalis išmetamųjų dujų keliautų į didesniąją turbiną. Dėl to vairuotojas gali mėgautis galinga akceleracija.

Esant didesnėms apsukoms (per 3000 aps./min), visos degimo dujos keliauja į didesniąją turbiną, taip garantuojamas tolygus galios tiekimas esant didesniam greičiui.

Pagrindinis dėmesys kuriant 2.0 l CDTI „BiTurbo“ variklį buvo skiriamas užtikrinti greitą reikiamo slėgio sukūrimą esant mažoms variklio apsukoms ir veiksmingos akceleracijos sukūrimui, esant vidutinėms apsukoms. Pagrindinis komponentas yra papildomas, mažas tarpinis oro aušintuvas, kurio darbas susietas tik su mažesne turbina ir esant mažoms apsukoms.  Mažas tarpinis oro aušintuvas yra inovatyvios dvigubos aušinimo sistemos  dalis, kuri leidžia „Opel“ tapti pirmu gamintoju, sugebėjusiu atsikratyti turbinos poveikio vėlavimo.

Mažas tarpinis oro aušintuvas aušina variklio naudojamą oro srautą, praėjusį pro mažąją turbiną, naudojant aušinimo skystį. Esant vidutinėms variklio apsukoms, didesnė ir galingesnė turbina pradeda veikti aktyviau. Didesnis oro srautas pradedamas aušinti įprasta tarpine oro aušinimo sistema.

„Opel“ ir toliau gerina variklių efektyvumą, įdiegdama išmanią „Cleantech“ technologiją, kuri kontroliuoja degiojo mišinio degimo procesą uždarame elektronikos valdomame cikle. Žvakėse įtaisyti davikliai slėgį matuoja 130 000 kartų per minutę. Taip užtikrinamas optimalus variklio darbas, minimalios degalų sąnaudos bei CO2 emisijos kiekis. Trečios kartos tiesioginio degalų įpurškimo „common rail“ sistema degalus tiekia iki 2000 barų siekiančiu slėgiu. Degalai tiekiami per itin tikslius, pjezoelektroniškai aktyvuojamus purkštukus, kurie gali veikti iki 8 kartų per vieną veikimo ciklą. Todėl vyksta labai precizinis degimo procesas, kurio metu triukšmas ir taršos emisija yra minimali.

„Opel Insignia“ turbodyzelinių variklių su tiesioginio degalų įpurškimo „Common Rail“ sistema gamą papildo galingiausias 2,0 l CDTI „BiTurbo“ variklis, tad nuo šiol bus 4 turbodyzeliniai varikliai, kurių galia yra nuo 81 kW/110 AG iki 143 kW/195 AG.

Analogų neturintis pasiūlymas vidutinės klasės segmente

2011 m. rugsėjo mėnuo buvo orientuotas į labiausiai parduodamų „Insignia“ versijų degalų sąnaudų mažinimą (benzininio agregato 1,4 l  „Turbo ecoFLEX“ su 134 g/km CO2 ir naujos versijos 118 kW/160 AG 2,0 l CDTI „ecoFLEX“, kurios CO2 emisija – tik 115 g/km). Nieko nenusileis ir 2012 m. pirmoje pusėje debiutuosiantys aukštos kokybės ir technologijų „Opel“ flagmanai. Naujasis 2,0 l CDTI „BiTurbo“ variklis bus galimas visuose „Insignia“ kėbulų tipuose: keturių durų hečbeke, penkių durų sedane bei universale „Sports Tourer“. Klientai galės pasirinkti 6 laipsnių mechaninę arba automatinę pavarų dėžę su priekiniais arba visais varomaisiais ratais (elektroniniu galiniu diferencialu).

Vairavimo savybės gali būti pagerintos papildomai užsisakius mechatroninę adaptyvinę „FlexRide“ važiuoklę. Pasirinkimų gausa neturi lygių visame vidutinės klasės automobilių segmente.

„SuperSport“ važiuoklė su „HiPerStrut“ galima visuose 4 varomųjų ratų „Insignia“ modeliuose

Viena pagrindinių naujovių keturiais ratais varomose „Insignia“ versijose yra papildomai montuojama „SuperSport“ važiuoklė. Ši konstrukcija anksčiau buvo taikoma tik sportiškiausiose „Opel“ versijose OPC („Opel Performance Center“), tačiau nuo šiol bus prieinama platesnei klientų auditorijai. Minėta važiuoklė montuojama su mechatronine „FlexRide“ sistema, kuri turi elektroninę adaptyvinę amortizavimo sistemą, sportinius „Brembo“ stabdžius bei „HiPerStrut“ priekinę pakabą. Ji montuojama 239 kW/325 AG galios „Insignia OPC“ versijoje, kuri pasižymi geresniu valdymu ir vairavimo tikslumu.

Nauja radaro principu veikianti vairuotojo pagalbinė sistema užtikrina saugą

Daugiau vairuotojo pagalbinių funkcijų suteikia galimybę automobilį valdyti tiksliai, o dėl dar daugiau funkcijų aktyvios saugos sistemoje, įmontuotoje už priekinių variklio grotelių, tai atlikti galima dar tiksliau. „Insignia“ klientai papildomai gali užsisakyti naują radaro principu veikiančią pasirinkto greičio fiksavimo kontrolę (ACC). Kelionės metu ši sistema leis palaikyti pastovų greitį. Greitis automatiškai keisis priklausomai nuo kelio sąlygų bei priekyje esančių kitų transporto priemonių siekiant išlaikyti saugų atstumą. Radaro principu veikianti sistema turi ir kitų funkcijų: atstumo indikatorius („Following Distance Indication“) informuoja vairuotoją apie saugų atstumą iki kitos priekyje esančios transporto priemonės; priekinio susidūrimo indikatorius („Forward Collision Alert“) vizualiniu ir garsiniu signalu įspės vairuotoją kai grės susidūrimas; avarinio stabdymo sistema („Collision Imminent Braking“) automatiškai sulėtina automobilį, kad sušvelnintų susidūrimą