„Opel” radikaliai atnaujino automobilių žibintų sistemą

· „Opel” sukūrė išmanią, neakinančią LED (šviesos diodų) matricos technologija pagrįstą žibintų sistemą

· Daugiau nei dešimtmetį „Opel” lyderiauja automobilių žibintų sistemos vystyme

Riuselsheimas. „Opel” sukūrė revoliucinę, itin saugią šviesos sistemą, išmanius LED matricos žibintus. Ši šviesos sistema, kuri yra visiškai nauja automobilių žibintų konstrukcijoje, leis daug saugiau ir komfortiškiau vairuoti tamsiu paros metu.

Šiuo metu „Opel“ yra pirmoji kompanija, kuri keliuose, automobilių prototipuose bando pilnai integruotus LED matricų žibintus. Matricos žibintas įkūnija naują apšvietimo technologijos filosofiją. Vietoj trumpųjų šviesų, naujoje matricos žibintų koncepcijoje, kaip pagrindinės veikia ilgosios šviesos. Naudojant šį naują metodą, ilgosios šviesos neakina kitų vairuotojų ir automatiškai prisitaiko prie esamų važiavimų sąlygų. Išmani matricos žibintų sistema leis vairuoti be įtampos bei užtikrins didesnį saugumą. Šviesos akimirksniu prisitaiko prie esamų eismo sąlygų, ko negali užtikrinti vairuotojas mechaniniu būdu perjunginėdamas šviesas.

„Aktyvios saugos sistemos – pagrindinis „Opel” inžinerijos strategijos uždavinys,“ sako „Opel” inžinerijos viceprezidentė Rita Frost. „Dar 2002 metais, pirmieji rinkoje pristatėme AFL sistemą – dinamiškų „xenon“ bei statiškai veikiančių posūkio žibintų derinį. „Opel” ir vėl pasiūlys revoliucinį sprendimą važiuojant naktį – išmanią matricos žibintų sistemą.”

Matricos žibintų sistema veikia drauge su „Opel“ priekine vaizdo kamera, kuri yra įtaisyta ant priekinio stiklo priešais galinio vaizdo veidrodėlį. Kai tik priekinės kameros daviklis užfiksuoja besiartinantį šviesos srautą, šios šviesos zonoje apšvietimas nublanksta, o kita kelio dalis lieka apšviesta intensyviai.

Dėl to kiti eismo dalyviai niekada nebus akinami, o kelyje esančios kliūtys visada bus matomos.

Matricos žibinte naudojami išskirtiniai šviesios diodų elementai turi nemažai privalumų ir yra taupūs lyginant su įprastomis HID (kaitrinėmis) ar halogeninėmis žibintų lempomis. Priekiniai matricos žibintai turi keturis šviesos segmentus. Kiekvienas segmentas turi atskirą šviesos šaltinį, todėl jie įsijungia ir išsijungia nepriklausomai vienas nuo kito bei kiekvienas atskirai sukusia 16 skirtingų AFL priekinių žibintų apšvietimo kombinacijų. Bendrai abiejų žibintų sukuriamos net 256 apšvietimo kombinacijos yra keičiamos labai greitai ir itin sklandžiai – jų vairuotojas net nepastebi.

Iki šiol atkartojant „Opel” ženklo formą galėjo šviesti tik dienos šviesų sistema. Įdiegus naujos kartos technologiją, dabar šį kontūrą atkartoja ir trumposios šviesios, nes dienos šviesų sistema bei trumposios šviesos turi vieną bendrą septynių šviesos elementų eilę. Šis sprendimas suteikia daugiau galimybių dizaineriams kuriant naujų automobilių modelių dizainą.

Nauja šviesos diodų matricos žibintų koncepcija bus palaipsniui diegiama į būsimus „Opel” automobilius, panašiai kaip 2002 metais, kai „Opel“ pirmą kartą rinkoje pristatė saugią AFL žibintų sistemą.

Pati moderniausia AFL sistema (AFL+) – tai tarpusavyje suderinti „bi-xenon“ tipo dujinės iškrovos žibintai, kurie turi specialią apšvietimo funkciją pritaikytą blogam orui, jie pasisuka posūkio kryptimi ir automatiškai prisitaiko prie aukščio atsižvelgiant į automobilio apkrovą bei LED dienos šviesų žibintai.