Energingas mažylis


Naujas „Ecoboost“ giminės „Ford“ variklis turi tik tris cilindrus, jo darbinis tūris vos 999 cm3, tačiau važiuojant Ford Focus to tikrai nepajusite.

Trijų cilindrų variklis kompaktinės klasės automobilyje? Anksčiau eksperimentai su tokiomis jėgainėmis buvo montuojami tik į mažus miesto automobilius. Tačiau Focus, kuris gaminamas ne tik hečbeko, bet ir sedano, taip pat universalo kėbulu, visada buvo laikomas šeimos mašina. Be to, jis sveria beveik 1,3 tonos. Tad nieko keisto, kad toks sumanymas įtartinas. Tačiau „Ford“ surizikavo ir, mūsų manymu, jiems pavyko. Bent jau techninė pusė.

Mažas darbinis tūris ir turbina
Vos 1 litro darbinio tūrio 125 AG „Ecoboost“ variklis turi tiesioginį benzino įpurškimą (ji leidžia pasiekti didesnį sukimo momentą esant nedidelėms apsukoms) ir turbiną. Turbina maždaug dvigubai mažesnė už įprastines, tačiau gali pasiekti net 248 tūkst. aps./min!
Trijų cilindrų varikliai turi mažesnius energijos, bet pasižymi didesne vibracija. Todėl dažniausiai toks variklis turi balansinį veleną, kuris kompensuoja vibraciją. Ford variklis tokio veleno neturi, tačiau jo funkciją atlieka specialus ir sunkesnis smagratis. Didžiosios Britanijos ir Vokietijos „Ford“ inžinieriai variklyje pritaikė kintamą vožtuvų valdymą, kuris leidžia efektyviau sudeginti įpurškiamus degalus ir pasiekti geresnius rezultatus.
Rezultatas? Automobilis su šiuo varikliu įsibėgėja itin energingai (170 Nm sūkimo momentas pasiekiamas vos prie 1500 aps./min.), dirba nepaprastai tyliai ir sunaudoja mažiau degalų už įprastą 1,6 l variklį. Bent jau tada, kai nedirba maksimaliomis apsukomis.