Opel Ampera” laimi Monte Karlo ralyje

·         Keturi „Ampera” elektromobiliai tarp 10 geriausių „Alternatyvios energijos” ralio dalyvių

·         Prancūzų B.Darniches ir J.Lamberto komanda sėkmingai nugali 130 konkurentų

·         Ralyje debiutavusi „Ampera” išlaikė patvarumo ir ekonomiškumo testą

Riuselsheimas/Monte Karlas. Po „Metų automobilio 2012” konkurso laimėjimo, „Opel Ampera” nugali ir 13 – tajame Monte Karlo „Alternatyvios energijos” ralyje. Keturios „Ampera” užėmė pozicijas tarp dešimt geriausiųjų. Prancūzų Bernardo Darniches ir Josepho Lamberto komanda sugebėjo įveikti konkurentus ir sekmadienį, paskutiniąją ralio dieną, su revoliuciniu elektromobiliu kirto finišo liniją Prancūzijos Rivjeroje. Ralyje dalyvavo apie 30 automobilių gamintojų bei 130 dalyvių, tarp kurių ir septynios „Ampera“, viena jų – privati „Ampera“ komanda.

Tarp „Ampera“ varžovų buvo „Renault Fluence Z.E“, sportinis „Tesla Roadster“, „Mitsubishi I-MiEV“, „Peugeot Ion“. Be bendros pergalės, „Ampera“ Charlottes Berton ir Olivierio Sussoto komanda užėmė trečią vietą, Jeano-Claude Andrueto ir Patricko Lienneo komanda buvo septinta, o Hannsas Werneras Wirthas ir Danielis Riesenas užbaigdami puikų pasirodymą ralyje, finišavo aštunti.

„Sėkmingas „Ampera” pasirodymas iššūkiais pasižyminčiomis ralio sąlygomis, pademonstravo puikų patikimumo ir ekonomiškumo balansą. Tai dar kartą įrodo „Opel“ globalų lyderiavimą elektrinio mobilumo srityje,“ – sako Ennas Fuchsas, „Opel” elektrinio mobilumo direktorius. „Alternatyvios energijos“ ralis (Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles) vyko 13 – tus metus iš eilės ir yra tapęs vienas seniausiai organizuojamu,  automobilių varomų alternatyvių degalų, raliu. Monte Karlo automobilių klubas lenktynes organizuoja nuo 1995 metų.


Alternatyvios energijos patvarumo išbandymas

Ralis startavo trijuose miestuose – Lugane (Šveicarija), Ani le Vjė bei Klermone-Ferane (Prancūzija), o 550 km trasa driekėsi per Prancūzijos aukštutinio Provanso – Alpių regiono prefektūrų Dine le Bene iki Monako. Antrąją dieną komandos turėjo įveikti 272 km ruožą einantį per Monaką bei originaliu Monte Karlo ralio maršrutu ties Prancūzijos Pajūrio Alpes.

Šiomis dienomis komandų laukė tikri išbandymai – jos turėjo pademonstruoti vairavimo įgudžius bei pasiekti trasos finišą. Be to, pagrindinė užduotis buvo sunaudoti kuo mažiau degalų.

Nustačius automobilio svorio, išmetamo anglies dvideginio, degalų tankio bei jų sunaudojimo santykio palyginamąją vertę, dalyviai buvo suskirstyti į užimamas pozicijas.

„Išmanios technologijos „Ampera“ elektromobilyje buvo patikimos, todėl mums ir pavyko pasiekti didžiulę sėkmę,“ – sako prancūzas šturmanas Josephas Lambertas, kuris pergalę šventė su lenktynininku Bernhardu Darniche. B.Darniche dar 1979 metais yra tapęs legendinio Monte Karlo ralio nugalėtoju bei daugiau nei 10 sykių užėmęs prizines pozicijas įveikus Monte Karlo ralio „Col de Turini“ ruožą.

„Opel Ampera“ yra pirmoji elektra varoma transporto priemonė, kuri gali važiuoti bet kur, bet kuriuo metu. Penkių durų sedane telpa keturi suaugę žmonės ir bagažas. Ličio jonų 16 kWh baterija maitina 111 kW/150 AG elektros variklį. Priklausomai nuo važiavimo stiliaus bei kelio sąlygų, vien su baterijos energija, be jokios gamtos taršos, galima nuvažiuoti 40 km – 80 km. „Ampera“ elektros variklio sukamasis momentas yra 370 Nm, 100 km/h greitis išvystomas per 9 sekundes, maksimalus automobilio greitis – 161 km/h.