Korėjiečių Golf

Korėjietiškų automobilių kainos vis auga. Naujasis Hyundai i30 šiandien kainuoja daugiau nei VW Golf. Ko vertas ant tos pačios platformos pagamintas naujasis Kia Ceed?

Ženevos automobilių parodoje pristatytą Kia Ceed Lietuvoje išvysime ne anksčiau kaip gegužės mėnesį. Tada sužinosime ir jo kainas. Kol kas aišku, kad už pirmtaką jis bus brangesnis. Dabartinio modelio kaina yra nuo 47 790 Lt (tai bene pigiausias kompaktinis automobilis Lietuvoje – tiek Opel Astra, tiek Ford Focus, nekalbant apie Hyundai i30 ir Golf VI kainuoja daugiau). Viena iš pabrangimo priežasčių – nuo 2012 metų bazinėje komplektacijoje privalomai montuojama ESP sistema. Pirmajame važiavime aiškinomės ar naujasis Ceed važiuoja taip pat gerai, kaip ir atrodo.

Taupūs varikliai

Į naująjį Ceed gali būti montuojami 1,4-1,6 l darbo tūrio benzininiai ir turbodyzeliniai varikliai. Jų galia siekia nuo 90 AG iki 135 AG ir jie komplektuojami su 6 pavarų mechaninėmis arba automatinėmis greičių dėžėmis. Galingiausią 135 AG benzininę versiją galima užsisakyti su dviejų sankabų automatine DCT greičių dėže. Toks modelis iki 100 km/h įsibėgėja per 9,9 s, pasiekia maksimalų 195 km/h greitį ir vidutiniškai sudegina vos 5,2 l/100 km benzino. Tačiau dar įspūdingesnės 128 AG turbodyzelinio Ceed su „EcoDynamics“ technologija sąnaudos. Gamintojas žada, kad jos bus tik 3,7 l/100 km, nors modelis galės įsibėgėti net iki 197 km/h. Degalus taupyti padės „Start-Stop“, energijos rekuperacijos sistemos, riedėjimo pasipriešinimą mažinančios padangos, pavarų perjungimo sufleris.

Ne viskas idealu

Puikiai atrodantis Ceed kelyje elgiasi ne be priekaištų. Į brangiausius modelius galima užsisakyti trimis skirtingais režimais veikiančią vairo sistemą. Tačiau nė viename jų ji nėra itin tiksli, o vairas sukiojasi itin lengvai. Važiavimo komfortas? Išvaizdūs, bet papildomai kainuojantys 18 colių ratlankiai neužtikrina deramo komforto. Stabdžių sistema veikia gerai ir galima tiksliai dozuoti pedalo paspaudimo jėgą. Varikliai ir pavarų dėžės? Benzininį variklis atgyja tik važiuojant aukštomis apsukomis, o temperamentą prislopina ilgos pavaros. Galingo dyzelinio variklio ir tiksliai, greitai pavaras perjungiančios dviejų sankabų DCT automatinės pavarų dėžės tandemas kur kas malonesnis.