Reaktyviniais degalais varomi „Toyota Hilux“ visureigiai įveikė Antarktidą

•    Ilgiausia ekspedicija poliarinių tyrinėjimų istorijoje – per keturis mėnesius nuvažiuota daugiau nei 70 000 km.

•    Trys „Hilux“ automobiliai pasiekė naują pasaulio rekordą: kiekvienas įveikė po 9 500 km.

•    Siekiant įveikti itin sunkiai pravažiuojamas vietoves ir ekstremalias oro sąlygas, automobiliai buvo parengti Islandijos „Arctic Trucks“ visureigių transformavimo specialistų.

•    3,0 litro „D-4D“ dyzeliniai varikliai ir pavarų dėžės keičiamos nebuvo, taip pademonstruojant legendinę „Hilux“ kokybę, ilgaamžiškumą ir patikimumą.

Legendiniai „Toyota Hilux“ automobiliai, garsėjantys gebėjimu atlaikyti ekstremalias sąlygas, atvertė naują poliarinių tyrinėjimų puslapį – nuvažiavo daugiau nei 70 000 km per vieną šalčiausių ir nesvetingiausių Žemės teritorijų.

Ryškiausias Antarktidos programos akcentas buvo „Extreme World Races“ organizuotas žemyno pervažiavimas į vieną pusę ir atgal. Trys „Hilux“ visureigiai, tarp jų du šešiaračiai, įveikė kiekvienas po 9 500 km ir taip pasiekė naują pasaulio rekordą. Iš viso nuvažiuota beveik 30 000 km, o tai ilgiausia visų laikų kelionė per Antarktidą.

Nuo 2011-ųjų lapkričio iki 2012-ųjų vasario specialistų komanda su dešimčia „Toyota Hilux“ automobilių turėjo parengti degalų atsargas, įkurti meteorologinių stebėjimų stotį ir teikti paramą mokslinėms ekspedicijoms bei slidininkų varžyboms.

Kadangi Antarktidoje sąlygos itin ekstremalios – šaltis net iki -50 °C, vietovės aukštis kai kur 3 400 ir daugiau metrų virš jūros lygio ir apskritai aplinka vairavimui pati nepalankiausia, – visus automobilius specialiai paruošė Islandijos „Arctic Trucks“ visureigių transformavimo specialistai. Reikėjo atlikti šiuos pakeitimus: integruoti kraną sunkiai įrangai kilnoti, pritaikyti automobilius dideliam šalčiui atspariems reaktyviniams degalams „Jet A-1“, įdėti 280 litrų degalų baką (šešiaračiams – 800 litrų), patobulinti pakabą ir pavaros sistemą, pritaikyti vikšrines pavaras ir labai dideles padangas. Beje, padangose buvo palaikomas vos 0,14–0,2 baro slėgis (paprastai „Hilux“ padangų slėgis turi būti 2 barai), todėl padangos sukibimo su paviršiumi plotas padidėjo maždaug 17 kartų, lyginant su standartine padanga.

O „Hilux“ 3,0 litrų „D-4D“ dyzelinis variklis bei transmisija, atiduodant pagarbą legendinei jų kokybei, ilgaamžiškumui ir patikimumui, ekspedicijoms paliekami visiškai nepakeisti.

Visus 70 000 km „Hilux“ visureigiai nuvažiavo nepriekaištingai, be jokių techninių gedimų.

Šitaip pasaulinis pikapų segmento lyderis „Hilux“, parduodamas daugiau kaip 135-yje šalių, ekstremalaus ištvermės važiavimo kartelę iškėlė dar aukščiau.