Kodėl Panda toks brangus?

Vokietijoje reeksportuotas Fiat Panda (taip pat ir iš Lietuvos) kainuoja vos nuo 23 800 litų. Pagrindinis klausimas – ar verta rinktis gerą kelerių metų Panda automobilį iš antrų rankų, ar geriau pirkti naują?

Vos 23 800 litų – tiek kainuoja naujutėlis Fiat Panda Vokietijoje (kalbame apie nuo 2003 m. gaminamą modelį, kurį šiemet pakeis naujasis). Tiesa, tokia kaina yra ne oficialaus atstovo salone. Tiek prašo pardavėjai, kurie atsiveža automobilius iš Rytų Europos, taip pat ir iš Lietuvos. Šios mašinos yra pigesnės, nes gamintojai Rytų rinkoms automobilius tiekia žemesnėmis kainomis. Naudoti Panda automobiliai nėra itin pigūs, tad gal verta pataupyti ir įsigyti naują?

Nuo 2003 m. gaminamas Fiat Panda yra gana patikimas. Žurnalo „Auto Bild“ 100 000 kilometrų testo metu penkerių metų italas pelnė gerą įvertinimą, o 2004-aisiais jis buvo karūnuotas Metų automobiliu. Tai itin daug garbės vos 3,45 m ilgio penkiaduriui automobiliui.

Mažasis italas sulaukė ir kritikos. Iki 2004 metų gegužės mėnesio gamintuose modeliuose su 1.1/54 AG varikliu ABS sistemą reikėdavo užsakyti papildomai, tuo tarpu ESP sistema net ir šiandien nėra bazinė įranga. Važinėti po miestą 54 AG variklio beveik pakanka, tačiau 1.2/60 AG (nuo 2010 m. spalio mėn. 69 AG) motoras sukasi smagiau. Iki 2011 m. sausio mėn. buvo gaminamas ypatingas modelis su 1.4/100 AG varikliu. Daug važinėjančius turėtų sudominti modelis su 1.3/69 AG dyzeliniu varikliu (nuo 2007 m. – 75 AG ir su kietųjų dalelių filtru) ir „Common Rail“ įpurškimo sistema. Alpių kalnuose ypač mėgstamas Fiat Panda 4×4 modelis su visais varančiaisiais ratais.

Fiat Panda su galiojančia technine apžiūra galima įsigyti vos nuo 8500 litų, dyzelinių modelių kainos yra nuo 11 500 litų. Gerai prižiūrėti modeliai su visais varančiaisiais ratais kainuoja nuo 15 tūkst. litų.