Nė vieno Lietuvos miesto gatvėmis dabar nevažinėja tiek naujausių automobilių, kiek Druskininkuose. Stebėtis tuo nederėtų, nes trečiadienį čia prasidėjo konkurso „Metų automobilis 2013“ bandymų stovykla, kur reikli vertinimo komisija testuoja visus 38 konkursui pateiktus automobilius.
Vertinimo komisijos Druskininkuose šiemet laukia itin atsakingas darbas. Nors per šešiolika metų, kai Lietuvos žurnalistų autoklubas rengia tokius konkursus, nusistovėjo tam tikri kriterijai, pagal kuriuos bandomi ir vertinami automobiliai, tačiau nuspręsti kas ko vertas bus galima tik po kruopščių bandymų keliuose ir nemažiau išsamios techninių ir kitokių duomenų analizės. Tačiau visų laikų rekordas, kai lietuviškasis konkursas dalyvių skaičiumi pranoko net europietiškąjį, kelia ir papildomų keblumų vien dėl labai įtempto grafiko.
„Jeigu nebūčiau anksčiau bandęs konkursui pristatytų automobilių, šis skaičius būtų ne toks malonus, o gal net šiek tiek ir bauginantis. Tačiau dar iki konkurso pradžios tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse šiemet esu išmėginęs daugiau nei pusę – 20. Taigi, lieka dar 18 automobilių, o tai gerokai mažesnis galvos skausmas, – sako „Lietuvos ryto“ korespondentas Mindaugas Grinius, vertinimo komisijoje dirbantis nuo pat pirmojo tokio konkurso, surengto 1997-aisiais. – Kai kuriuos modelius – „Lexus GS“ ar „Volkswagen Up!“ – išmėginau dar pernai lapkritį. Tad kiek apmaudu dėl „Up!“, kuris šiemet balandį laimėjo Pasaulio geriausio automobilio titulą, todėl lietuviškajame konkurse jau neatrodo tokia šviežia naujiena, lyginant kad ir su didesniuoju „Volkswagen Golf VII“, kurio pasaulinė prezentacija įvyko spalio viduryje Sardinijos saloje.“
Pasak M. Griniaus, didžiausias oficialių užsienyje vykstančių prezentacijų privalumas yra tas, kad vieną automobilį paprastai gali bandyti pusantros dienos, išmėginti skirtingus variklius ir įvertinti jį nuvažiavęs bent kelis šimtus kilometrų. Tuo tarpu „Metų automobilio“ bandymų stovykloje tenka nuvažiuoti mažiau ir pasikliauti tik vienu varikliu, koks būna renginiui pateiktame automobilyje. Tačiau didžiausias stovyklos privalumas tas, kad tuojau pat gali persėsti iš vieno konkurento į kitą ir bandyti juos vienodomis sąlygomis ir tais pačiais keliais.
„Kai su kolegomis paimame kelis tos pačios klasės automobilius ir čia pat pasikeisdami juos gerai „perkratome“ gimtinės keliais, visi privalumai ir trūkumai – kaip ant delno, – pripažįsta M. Grinius. – Stovykloje Druskininkuose, skirtingai nei egzotiškose kelionėse, nėra kada grožėtis Romos senamiesčiu, Maroko smėlynais ar Portugalijos pakrantėmis. Čia reikia stengtis kuo stropiau fiksuoti automobilio savybes ir per trumpą laiką susidaryti teisingą įspūdį. Juk nėra blogų automobilių. Tik vieni labiau pateisina į juos dėtus lūkesčius ir pinigus, kiti – mažiau.“
Be M. Griniaus konkurso vertinimo komisijoje dirba dar devyni automobilizmo temomis rašantys žinomi žurnalistai. Tai Ramūnas Fetingis („Autopilotas“), Linas Butkus („Playboy“), Renaldas Gabartas („TopGear“), Dainius Leonavičius (LNK laida „Ne vienas kelyje“), Tadas Markevičius (DELFI), Jurgis Paplaitis („Auto Bild Lietuva“), Gediminas Petryla („Autocar“), Ilona Staškutė („Lietuvos žinios“) ir Valdas Valiukevičius („Keturi ratai“).
Automobiliai bandomi su vienodomis „Continental“ padangomis, o jų testai Druskininkuose ir kurorto apylinkėse tęsis iki pirmadienio.