Tokio Clio dar nebuvo

Naujasis, jau ketvirtos kartos Renault Clio pranoko net didžiausių skeptikų lūkesčius.

Na, seniai taip nebuvo, kad į Renault Clio atsigręžtų praeiviai. Tačiau šis, jau ketvirtos kartos modelis, yra išimtis. Ypač, kai nudažytas sodria raudona spalva. O dar tos galinės durelės su paslėptomis rankenėlėmis. Ir galiniai pailgi žibintai. Na, taip ir yra – tai tikras Alfa Romeo, tik prancūziškas.

2006 m. pasirodęs trečios kartos Renault Clio buvo išrinktas Europos „Metų automobiliu“, bet pirkėjų eilės prie jo taip ir nenusidriekė. Clio ainiui, atrodo, tai negresia. Efektingos, bet ne per daug įkyrios kėbulo linijos atrodo itin dailiai ir veržliai. Už pirmtaką naujasis Clio 3,5 cm ilgesnis (ilgis – 4,1 m), 2,4 cm platesnis (plotis – 1,7 m), bet 4,5 cm žemesnis (aukštis – 1,5 m). Be to, už ankstesnįjį modelį jis net 100 kg lengvesnis. Bagažinės talpa 300, nulenkus galines sėdynes – 1146 litrai.

Dailiai ir dinamiškai išvaizdai dera ir puikus, ryškių spalvų salonas. Aišku, apdailos medžiagos kuklios, bet atrodo neblogai, o viršutinė prietaisų skydelio dalis pagaminta iš gana minkšto plastiko. Automobilio navigatorius, garso aparatūra, laisvų rankų įranga bandytame „Dynamique“ komplektacijos modelyje valdoma 7 colių liečiamuoju ekranu.

Silpnas variklis nedera

Pigiausios versijos komplektuojamos su 1.2/75 AG varikliu. Šis motoras daugiau kaip vieną toną sveriančiai mašinai ne itin tinka – apie tai liudija ir techniniai duomenys. Su juo Clio iki 100 km/h įsibėgėja vos per 15,4 sekundės ir vidutiniškai sudegina 5,5 l benzino 100 km kelio. O štai su dyzeliniu 1.5 dCi/90 AG motoru mažasis Renault kur kas veržlesnis. Variklis dirba tyliai, o pirmieji 100 km/h pasiekiami per 11,7 s. Palyginti su pirmtaku gerokai komfortiškesnį važiavimą užtikrina patobulinta važiuoklė ir 1,5 cm didesnis atstumas tarp ašių. Džiugina ir standžiau bei tiksliau nei ankstesniame modelyje veikiantis elektra valdomas kintamo greičio vairo stiprintuvas. Gaila, kad modeliui kol kas siūloma tik penkių pavarų mechaninė greičių dėžė (jau kitais metais galima bus rinktis dviejų sankabų „automatą“). Bandant šią mašiną degalų sąnaudos mieste buvo vos 5,5 l, o užmiestyje – dar vienu litru mažesnės (gamintojas optimistiškai nurodo atitinkamai 4 ir 3,2 l/100 km).