„Toyota Prius“: 15 metų dominuojant automobilių naujovių ir pažangių technologijų srityje


Lygiai prieš 15 metų pasirodė „Toyota Prius“. Jo pristatymą lydėjo toks reklaminis šūkis: „Pačiu laiku – XXI amžiui“. Praėjus 15 metų, populiariausias pasaulyje hibridinis automobilis ir toliau „lenkia savo laiką“, kaip byloja jo lotyniškas pavadinimas. Negana to, visame pasaulyje jau parduota beveik 3 mln. šių modelių. Tai didžiulė sėkmė masinės gamybos automobilių rinkoje. 2012 m. gruodžio 10 dieną sukako 15 metų, kai pasirodė pirmasis „Toyota Prius“ ir, žinoma, „Toyota“ visiškai hibridinė sistema.

Patirdama neįveikiamų sunkumų sprendžiant aplinkos klausimus dėl oro kokybės, klimato kaitos, tiekimo bei energijos paklausos, alternatyvios automobilio pavaros idėją „Toyota“ pradėjo brandinti jau septintajame dešimtmetyje. Tačiau tiriamuosius darbus technologijų plėtros srityje bendrovė pradėjo dešimtajame dešimtmetyje. Technologijos tobulinamos ir toliau, ieškant tinkamų tvaraus mobilumo sprendimų.

1994 m. „Toyota“ ėmėsi įgyvendinti „G21“ projektą, kuriuo siekė sukurti ekologišką ir aplinką tausojantį automobilį, skirtą XXI amžiui. Jis turėjo būti nepriekaištingas poveikio aplinkai požiūriu ir kartu patogus bei malonus vairuoti, kaip ir įprastas automobilis.

Pasirodžius pirmosios kartos „Prius“, automobilių elektrifikacijos srityje prasidėjo perversmas. 1997 m. „Prius“ debiutas sulaukė didžiulio susidomėjimo ir vieno kito skeptiško komentaro. Tačiau „Toyota“ inžinieriai ir vadovai niekuomet nepasidavė – jie tikėjo, jog jų vizija pasiteisins.  Šiandien trečiosios kartos „Prius“ yra perkamiausias automobilis pasaulyje.

Nuo 1997 m. „Toyota“ pardavė beveik 3 mln. „Prius“ modelių ir apie 5 mln. visiškai hibridinių automobilių visame pasaulyje. Vien šiais metais visame pasaulyje parduotų „Toyota“ ir „Lexus“ hibridinių automobilių skaičius sieks daugiau nei 1,2 mln. Visus šiuos automobilius su pirmuoju „Prius“ sieja visiškai hibridinė sistema.

TÜV paskelbtoje 2013 m. transporto priemonių ilgalaikio patikimumo ir kokybės vertinimo ataskaitoje  „Toyota Prius“ vėl tapo pirmaujančiu modeliu Europoje – jis pripažintas kaip turintis mažiausią defektų skaičių tarp 4–5 metų senumo transporto priemonių. Nuolatinė „Toyota Prius“ sėkmė TÜV ataskaitoje patvirtina „Toyota“ automobilių patikimumą realiame gyvenime ir bendrą jų kokybę, užtikrinamą visiškai hibridinės technologijos, kuri ir toliau diegiama, siekiant ją pritaikyti daugelyje pagrindinių modelių.

Dabar „Toyota“ siūlo vis daugiau įvairaus dydžio hibridinių modelių – nuo B segmentui priklausančio „Yaris“ ir C klasės visiškai naujo hibridinio „Auris“ iki „Prius“ modelių bei „Lexus“ asortimento. Todėl „Toyota“ yra antroji tarp visų gamintojų pagal mažiausius automobilių išskiriamo anglies dvideginio rodiklius, jau pasiekusi savo numatytus 2015 m. tikslus ketveriais metais anksčiau nei planuota1.

Benzininiai hibridiniai modeliai pasižymi ne tik puikia degalų ekonomija ir mažu išskiriamo anglies dvideginio kiekiu. Jie taip pat yra geresnis sprendimas už bet kurį dyzelinį ar dyzelinį hibridinį automobilį, nes padeda mažinti oro taršą. Jie iš esmės neišskiria azoto oksidų ir kietųjų dalelių – medžiagų, sukeliančių sveikatos sutrikimų (ypač tai būdinga miesto gyventojams).

„Prius“ įdiegta „Toyota“ hibridinė technologija nėra tiesiog vienas iš siūlomų galios agregatų. Tai pagrindinė technologija, atverianti kelią įvairiems ateities sprendimams taršai mažinti.

Hibridinių automobilių prekybos tempas greitėja. „Toyota“ ketina jį dar labiau paspartinti, iki 2015 m. pasaulio rinkoms pasiūlydama 21 hibridinį modelį, įskaitant kuro elementais varomus automobilius.