Ieškome taupiausio SUV

SUV automobilių silpnoji vieta – didokos degalų sąnaudos. Mes siūlome vaistą nuo šios ligos: SUV automobilį pirkite be 4×4 pavaros ir su ne itin galingu dyzeliniu varikliu. Taip pasielgę, taupysite degalus.

Sports Utility Vehicles arba paprasčiau – tiesiog SUV. Verčiant pažodžiui, reikėtų sakyti, kad tai sportiškas, praktiškas automobilis. Tikrasis vertimas būtų toks: aktyvaus gyvenimo būdo automobilis. Mat žodis sportiškas, kalbant apie SUV, dažnai jiems visiškai nelimpa.

Ne paslaptis ir tai, kad SUV yra kilę iš visureigių. Pastarieji būdami dideli ir sunkūs bei turėdami didelį oro pasipriešinimo koeficientą sunaudoja nemažai degalų. Šį geną tikrieji visureigiai dažnai perduoda mažesniems savo giminaičiams – SUV automobiliams.

Supratę, kur šuo pakastas, gamintojai nusprendė imtis genų inžinerijos, pavyzdžiui, mažinti svorį. Tokiu būdu VW Tiguan, palyginti su VW Touareg, atsikratė iki 600 kg antsvorio. Įspūdingas rezultatas, ar ne tiesa.

Dažnas pirkėjas atsisako 4×4 pavaros

Vien chirurginio įsikišimo nepakako. Gamintojai nusprendė, kad SUV automobiliai dar labiau taupys degalus, jei vietoje visų keturių ratų pavaros turės tik vieną varantįjį tiltą: priekinį arba galinį. Tikriausiai sutiksite, kad daugelis SUV vairuotojų nė nenusuka nuo asfalto, o norint užvažiuoti ant aukštesnio šaligatvio krašto 4×4 sistema tikrai nebūtina. Tam pakanka, kad automobilis turėtų didesnę prošvaisą.

Tokia taktika pasiteisino. Pavyzdžiui, beveik 75 proc. Vokietijoje parduodamų Hyundai ix35 yra varomi tik priekiniais ratais. O VW Tiguan, varomų priekiniais ratais, parduodama 40 proc.

Testo rezultatai taip pat įrodo, kodėl pirkdami SUV žmonės dažnai renkasi automobilį be 4×4 pavaros. Mat turėdami ne itin galingą dyzelinį variklį ir „Start-Stop“ sistemą tokie SUV sudegina mažiau nei 7 litrus dyzelino 100 km kelio. Kai kurie jų įsitenka į dar kuklesnes sąnaudas. Suintrigavome? Tuomet verskite puslapį ir sužinosite visus rezultatus.

Hyundai ix35 1.7 CRDi

VW Tiguan 2.0 TDI

Audi Q3 2.0 TDI

Nissan Qashqai 1.5 dCi

Ford Kuga 2.0 TDCi

Dacia Duster 1.5 dCi

Mini Countryman One D

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D+

Škoda Yeti 1.6 TDI

Kia Sportage 1.7 CRDi

BMW X1 sDrive 18d

Taip „Auto Bild“ testuoja degalų sąnaudas

Kitaip nei gamintojai, „Auto Bild“ degalų sąnaudas matuoja ne laboratorijoje, o kelyje. Tik taip galima sužinoti tikrą automobilio apetitą. Degalų sąnaudos visuomet testuojamos toje pačioje 155 km ilgio trasoje (žr. žemėlapį). Atstumas įveikiamas be sustojimo, važiuojant užtikrintai ir tolygiai. Beje, maksimaliu greičiu greitkelyje važiuojama tik 20 km. Įveikus minėtą 155 km atstumą, degalų bakas vėl sklidinai pripildomas. Gautas rezultatas parodo vidutines automobilio degalų sąnaudas (lentelėje dešinėje – Vidurkis). Greitkelyje važiuojant ramiai, vienodu 120 km/h greičiu, nustatomos minimalios degalų sąnaudos (lentelėje – Minimumas). Važinėjant Hamburgo gatvėmis išsiaiškinama, kiek automobilis sunaudoja degalų mieste(lentelėje dešinėje – Mieste). Apskaičiavus minėtų trijų reikšmių vidurkį buvo sužinotos šio testo vidutinės degalų sąnaudos (lentelėje dešinėje – Testo vidurkis).

Modelis

Variklis

Galia

Vidurkis

Minimumas

Mieste

Apskaičiuotas testo vidurkis

Kaina (Lt)

Įvertinimas

Škoda Yeti

1.6 TDI

105 AG

5,4 l

4,5 l

4,9 l

4,9 l

60 910

4,5

Mini Countryman

D One

90 AG

5,3 l

5,1 l

5,9 l

5,4 l

73 900

3

Nissan Qashqai

1.5 dCi

110 AG

6 l

5,2 l

5,2 l

5,5 l

66 400

3

VW Tiguan

2.0 TDI BMT

110 AG

5,8 l

4,9 l

5,8 l

5,5 l

76 849

3

Audi Q3

2.0 TDI

140 AG

5,7 l

5,4 l

5,7 l

5,6 l

103 719

2,5

Dacia Duster

dCi 110 4×2

107 AG

6,1 l

4,9 l

6,1 l

5,7 l

53 299

2,5

Hyundai ix35

1.7 CRDi 2WD

116 AG

6,1 l

5,4 l

5,4 l

5,6 l

68 990

2,5

Kia Sportage

1.7 CRDi 2WD

115 AG

5,8 l

5,2 l

6,1 l

5,7 l

68 800

2,5

Mitsubishi ASX

1.8 DI-D+ 2WD

150 AG

5,9 l

5,2 l

5,7 l

5,6 l

82 220

2,5

BMW X1

sDrive 18d

143 AG

6,1 l

5,5 l

5,9 l

5,8 l

107 520

2

Ford Kuga

2.0 TDCi 4×2

140 AG

6,9 l

5,9 l

6,2 l

6,3 l

85 819

1

Išvada

Šalin prietarus. Taip sakome todėl, kad dažnas vairuotojas galvoja, jog SUV automobiliai yra degalų rijikai. Mūsų didysis taupumo palyginimas byloja, kad Škoda Yeti sąnaudos gali būti net mažesnės nei 5 litrai 100 km kelio. Gamintojai taip pat turėtų padaryti išvadas, kokių mašinų reikia žmonėms. Juk nemažai pirkėjų ieško nedidelio ir taupaus SUV automobilio. Būtent tokios mašinos dabar yra ant bangos.