Mažasis „Ford“ stebuklas

Važiuoti greitai, bet taupiai – tokiais gabumais išsiskiria atnaujintas Ford Fiesta modelis.

Populiarių Ford automobilių gamintojo „transmisija“ stipriai girgžda: uždaroma gamykla Belgijoje, o, pasak ekspertų, „Ford“ Europos padalinys šiais metais skaičiuos pusės milijardo eurų nuostolį. Vis dėlto gamintojas tikisi, kad tokie modeliai kaip atnaujintas Ford Fiesta išjudins šio gamintojo automobilių pardavimą iš mirties taško.

Tai nauja

Atnaujintą Ford Fiesta lengviausia atpažinti pagal visuose šiuolaikiniuose Ford modeliuose naudojamas masyvias trapecijos formos radiatoriaus groteles. Su jomis mažylis atrodo lyg kilmingas britas Aston Martin.

Tačiau didžiausi pokyčiai slypi po variklio dangčiu. Atnaujintam Fiesta siūlomi net keturi trijų cilindrų turbobenzininiai 65, 80, 100 ir 125 AG motorai. Taip pat jis gali būti komplektuojamas ir su itin taupiu 75 AG turbodyzeliniu varikliu. Naujas automobilis lengvesnis, greitesnis ir taupesnis nei pirmtakas. Be to, į automobilį už 1200 litų (kaina Vokietijoje) galima užsisakyti avarinio stabdymo sistemą.

Taip jis važiuoja

Į visus modelius montuojama „Start-Stop“ sistema, kuri sustojus išjungia variklį. Užtenka tik paspausti sankabos pedalą ir trijų cilindrų motoras šiek tiek suvibravęs užsiveda, skleisdamas tik jam būdingą garsą.

Mes išbandėme galingiausią Ford Fiesta su benzininiu 125 AG motoru. Šis „karštas“ mažylis pasiekia net 194 km/h maksimalų greitį, iki 100 km/h įsibėgėja per 9,4 sekundės, o gamintojas žada, kad vidutiniškai 100 km kelio jam turi užtekti vos 4,3 l benzino. Vis dėlto mūsų bandomojo važiavimo metu degalų sąnaudos buvo 8 l/100 km. Akivaizdu, kad tokius fantastinius gamintojo deklaruojamus rezultatus įmanoma pasiekti tik itin švelniai elgiantis su akceleratoriaus pedalu.

Tačiau juo itin smagu važiuoti vingiuotais keliais, standi važiuoklė ir tiksli vairo sistema užtikrina puikų valdomumą. Deja, jam labai trūksta šeštos pavaros – važiuojant greitkelių variklio apsukos didelės ir ausis vargina motoro skleidžiamas triukšmas.