Pigus darbinis arklys

Šis neišvaizdus, bet ir nebrangus Hyundai Tucson turi 140 dyzelinių „arklių“. Sužinokime, ar patikimas šis korėjietiškas SUV automobilis.

Daugelis vairuotojų tiesiog neišnaudoja visų šio SUV automobilio privalumų. Tačiau tai, ko nepastebi važinėjantys šiuo automobiliu vien tik mieste, įvertina kiti. Kompaktinio korėjiečių SUV visų ratų pavara praverčia keliaujant ir velkant priekabas bei važiuojant pažliugusiais keliais.

Hyundai Tucson kaip ir jo brolis dvynys Kia Sorento pasirodė 2004 metais. Iš pradžių jie buvo siūlomi su trimis skirtingais varikliais. Bazinis modelis buvo komplektuojamas su keturių cilindrų 2.0/141 AG benzininiu motoru (siūlytas tik su priekiniais varančiaisiais ratais), kuris turėjo vožtuvų valdymo CVVT sistemą. Kitas benzininis V6 2.7/175 AG motoras buvo komplektuojamas su keturių pakopų automatine greičių dėže ir visais varančiaisiais ratais. Bloga žinia ta, kad abu varikliai 100 km kelio vidutiniškai suryja 14 l benzino.

Tačiau yra alternatyva. Tai dyzelinis 2.0 CRDI motoras. Iš pradžių jo galia siekė vos 113 AG, 2006 m. ji padidėjo iki 140 AG, o 2008 m. pasiekė net 150 AG. Dyzelinis variklis kur kas taupesnis už benzininį. Pasistengus įmanoma pasiekti net 7 l dyzelino sąnaudas, tačiau realiame gyvenime jos yra apie 12 l/100 km. Nuo 2005 m. į visus modelius montuojama ESP sistema.

Nors net 75 proc. Tucson kėbulo cinkuota, kai kurie savininkai skundžiasi rūdijančiu variklio dangčiu. Techninių apžiūrų stočių kontrolieriai pastebi, kad daug gedimų pasitaiko modeliuose, kuriais dažnai buvo velkamos priekabos. Viena silpniausių Tucson vietų – važiuoklė. Nepatvarios svirčių įvorės, pusašiai, dažnai pasitaiko stabdžių sistemos gedimų. Taip pat ne itin patvari ir pavarų dėžė bei sankaba.

Vis dėlto tai gana patikimas darbinis arklys, kuris kainuoja nelabai daug. Geriausia rinktis nuo 2006 m. gamintą modelį su dyzeliniu varikliu.

ABL inf.