„Renault Master“ modeliuose – Nauji „Energy“ varikliai


Šiemet „Renault Master“ modeliuose buvo pradėti montuoti naujieji „Renault Energy“ dCi 100 ir „Energy“ dCi 125 varikliai, pasižymintys mažesnėmis degalų sąnaudomis (iki 1 litro mažiau degalų 100-ui kilometrų) ir CO2 emisija (iki 26 g mažiau CO2 vienam nuvažiuotam km)1. „Master“ sunaudoja 7,4 l degalų 100-ui km ir išmeta 195 g CO2 vienam nuvažiuotam kilometrui1.
Tokios savybės buvo pasiektos dviem etapais. Praėjusiais metais „Renault“ variklių kūrėjai pranešė sumažinę degalų sąnaudas 0,6 l/100 km.1 Šiandien pasiekti geriausius rezultatus rinkoje leidžia „Stop-&-Start“ technologija bei stabdymo ir lėtėjimo energijos regeneracijos sistema.
Pagrindinių2 naujojo „Master Energy“ dCi 100 ir 125 versijų užsakymai jau priimami Lietuvoje. Modeliai su atskirai pasirenkama „Stop-&-Start“ sistema Lietuvoje kainuoja 1380 litų (be PVM) daugiau nei variantai su įprastais (ne „Stop-&-Start“) varikliais. Tokia sistema atsiperka apytiksliai per pusantrų metų3.
2012 metais 13,4 proc. didelių lengvųjų komercinių furgonų rinkos Europoje (28,7 proc. Prancūzijoje) užėmęs „Renault Master“ padeda „Renault“ išlaikyti aukščiausią poziciją Europos lengvųjų komercinių automobilių rinkoje, kurioje pirmauja nuo 1998-ųjų.

Nuo pasirodymo 2010-aisiais, „Renault Master“ buvo varomas specialiai dideliems furgonams sukurtu „M9T“ varikliu, gamintu „Cléon“ gamykloje Prancūzijoje.
2.3 dCi variklis yra trijų skirtingos galios variantų (100, 125 bei 150 AG). 2012 metais nauji sprendimai sumažino degalų sąnaudas 0,6 l/ 100 km, o CO2 emisiją 16 g kiekvienam nuvažiuotam km. Priekiniais ratais varomos „L2H2“ versijos su „Euro-5“ 125 AG varikliu kuro sąnaudos siekia 7,8 l/100 km, o CO2 emisija 205 g / 1 km4.
Siekdami šių pokyčių „Renault“ inžinieriai dirbo ties karščio valdymo technologija. Vandens apytakos ratas buvo pritaikytas, kad greičiau pasiektų užvedimui reikiamą temperatūrą ir padidintų energijos efektyvumą. Patobulinta naujos alyvos ir kintančios talpos vairo stiprintuvo skysčio pompa, sumažinanti nuo šių įrenginių priklausančias degalų sąnaudas. Inžinieriai kūrė padangas mažinančias degalų suvartojimą ir mažiau klampius pavarų dėžės tepalus.

2013-ųjų pradžioje dviejuose „Renault Master“ varikliuose buvo pritaikytos naujos technologijos, leidusios pelnyti „Energy“ ženklą, žymintį aukštą „Renault“ variklių kokybę ir pažangumą:
– „Energy Smart Management“ (išmani energijos valdymo sistema), kuri atkuria stabdymo ir lėtėjimo metu susidarančią energiją ir užtikrina, kad kintamosios srovės generatorius būtų naudojamas tik optimaliausiose vartojimo fazėse.
– „Stop-&-Start“ sistema, išjungianti variklį automobiliui stovint vietoje ir šitaip sumažinanti degalų sąnaudas ir CO2 emisiją. Ši technologija ypač vertinga vairuojant miesto sąlygomis.
Visos šios technologijos sutaupo 0,4 l degalų 100-ui km bei 10 g CO2 kiekvienam nuvažiuotam kilometui4. Tai reiškia, kad standartinė 125 AG „L2H2“ furgono versija išmeta vos 195 g CO2/ 1 km ir sunaudoja tik 7,4 l degalų 100 km4.

Per mažiau nei vienerius metus „Renault“ sumažino „Master“ degalų sąnaudas litru 100-ui kilometrų.

2012 metais „Renault Master“ užėmė 13,4 proc. Europos didelių lengvųjų furgonų rinkos (14,6 proc. 2013-ųjų sausio pabaigoje) bei 28,7 proc.5 Prancūzijoje, kur „Master“ yra rinkos lyderis. Nuo pirmosios 1980-iais metais pristatytos „Master“ kartos, šis didelis furgonas buvo gaminamas „SOVAB Batilly“ gamykloje, kurios 2356 darbuotojai taip pat surenka „Opel“/„Vauxhall Movano“ ir „Nissan NV 400“ automobilius.