Opel Mokka – ar jis viską moka?


Naujasis Opel Mokka atkeliavo į Lietuvą. Tai labai dailus mažasis SUV, bet ar jis ir važiuoja taip pat gerai kaip atrodo? Šį modelį išbandėme apledėjusiuose Aukštaitijos regioninio parko miškų keliukuose.

Į mūsų rankas pateko modelis su dyzeliniu varikliu, mechanine greičių dėže ir visų varančiųjų ratų sistema. Apie variklį, grožį, salono ergonomiką ir kitus dalykus šį kartą nekalbėsime, o patikrinsime kaip Mokka moka važiuoti ne pačiais lygiausiais Lietuvos kaimo keliais. Oro sąlygos ir kelių danga buvo labai tinkama SUV savybėms patikrinti. Kalnai sniego ir apledėję miško keliukai – būtent tai, ko reikia, jei nori žinoti, ar gerai veikia visų varančiųjų ratų sistema. Ant apledėjusio kelio Mokka jaučiasi tarsi savo stichijoje. Posūkius įveikti vienas juokas, atrodo, kad pati mašina padaro visus reikiamus veiksmus, o vairuotojas, lyg pasyvus stebėtojas, sėdi ir nieko neveikia. Įprastomis sąlygomis Mokka varomas tik priekiniais ratais, kuriems praslydus, iki 50 proc. galios perduodama galiniams ratams. Kaip veikia sistema, vairuotojas nejaučia: elektronika dirba savo darbą ir laiku reaguodama į praslydimus net apgauna vairuotoją prislopindama jo budrumą. Nors ant testuojamo automobilio buvo sumontuotos ne pačios tinkamiausios apledėjusiam keliui padangos, 4х4 sistema taip gerai „kabliavo“ kelią, kad pavojus atsirasdavo tada, kai reikėdavo stabdyti. Tik stabdant buvo galima suprasti, koks vis dėlto slidus kelias… Važiuoti užmiesčio keliais vienas malonumas, žinoma, jei jie gana lygūs. Nors priežastis aiški – gerokai per dideli ratai, Mokka, deja, tikrai nemoka sugerti kai kurių nelygumų. Ir dar vienas dalykas, kurį, kaip ir didelius ratus, užskaitysime kaip auką grožiui – tai labai žemai nuleistas priekinis buferis. Žinoma, yra ir privalumų – jei bus daug sniego, galėsite dirbti buldozerininku.