Atkeliauja mažasis X6 brolis – X4


Visureigis-kupė: toks yra X6, debiutavęs 2008 metais. Dabar BMW žengia antrą žingsnį.

SUV-kupė skamba taip pat beprotiškai, kaip „sijonas-kelnės“, „šachmatų boksas“ ar „pipirais apibarstytos žemuogės“. Racionalūs žmonės ir technikai iki šiol kraipydami galvas klausia savęs: ką tai reiškia, masyviam visureigiui uždėti elegantišką kupė automobilio stogą? Tačiau būtent tai buvo ta madinga prabanga, kurios troško pasiturintys žmonės nuo Kalifornijos iki Kijevo: automobilis mačo klubiniu švarku. Nuo tada, kai BMW koncernas 2008 metais pristatė X6, šis SUV išdykėlis yra perkamas taip puikiai, kad dabar markė pristato mažąjį jo brolį. Balandžio 21 d. Šanchajuje buvo parodytas X4 modelis, tačiau serijinio automobilio dar teks porą metų palaukti. Pirmas įspūdis: naujasis modelis labai panašus į X6.
Vis dėlto tai yra X4. Masyvūs pečiai virš 21 colių ratų, elegantiška langų linija – šis BMW modelis gudriai perima visas pagrindines savo didesniojo brolio grožio savybes. Nesvarbu, ką manote apie šį automobilio tipą – be abejonės, jis suteiks kažko naujo ir gaivaus stipriai automobilių Audi Q5, Mercedes GLK arba Volvo XC60 bendruomenei, kuri savo visureigišku manieringumu po truputį tampa nuobodi. Šįkart X4 modelio skleidžiama žinia: „Dangstymuisi bekelės figos lapu atėjo pabaiga. Aš noriu malonumo – ne purvyno.“
X4 yra net 23 centimetrais trumpesnis už X6 ir, žinoma, BMW dizaineriams teko nelengva užduotis. „Pats didžiausias iššūkis buvo suformuoti itin naudingą automobilio galinę dalį“, – pasakoja dizainerių vadovas Karimas Habibas.
Todėl stogas gale yra pakeltas aukščiau ir labiau išgaubtas. Kad proporcijos vėl būtų teisingos, plačią šonų liniją pabrėžia galiniai automobilio sparnai; aplinkui esančios matinės pilkos spalvos plastikinės juostelės taip pat vizualiai palengvina šį drūtą daiktą. Be to, švelniai akcentuoja visureigiškumą.
Sumanus žaidimas linijomis, bet tuo pat metu X4 automobilis iki antrojo statramsčio yra identiškas X3 su „M-Sport“ paketu. Priekinis spoileris plačiai atveria savo aušinimo angas, taip pat ir automobilio gale išlindę išmetamųjų dujų vamzdžio antgaliai liudija apie sportinę galią. Kai galinių SUV sėdynių nugarėlės nėra nulenktos, bagažinė neturėtų būti mažesnė negu X3 modelio: mes tikimės, kad jos talpa sieks per 500 litrų.
Likus metams iki modelio serijinės gamybos pradžios, naujojo SUV salonas dar nedemonstruojamas. Tačiau smalsus paparacio žvilgsnis pro užtamsintus langus atskleidžia, kad ten nebus jokių didelių staigmenų. Valdymo prietaisų skydelis ir sėdynės visiškai nepakitę atkeliavo iš X3.