Grožis reikalauja aukų


Besidairantys naudoto antros kartos BMW kompanijos gaminto Mini (nuo 2006 m.) automobilio, turėtų nusiimti rožinius akinius. Jiems vertėtų objektyviai įvertinti, kokių didelių kokybės trūkumų turi šis kultinis mažylis.

Automobiliai perkami vadovaujantis jausmais. Kaip niekas kitas geriausiai tai įrodo mažasis Mini. 2001 m. pasirodęs to meto šiuolaikiškas Mini automobiliukas savo retro išvaizda ir sportišku valdymu užkariavo pirkėjų protus, širdis ir… pinigines.
Gaila, bet 2001–2006 m. gaminto pirmos kartos naujo Mini kokybė buvo tiesiog tragiška. 2006-ųjų lapkritį pristatytas antros kartos Mini gedo rečiau, tačiau ir jis toli gražu neatitiko BMW kokybės standartų. Tačiau net ir būdamas ne itin patikimas (žiūrėti skyrelį „Tai nervina“) ir išties nepigus, jis sulaukė didelio pirkėjų, ieškančių žavingo automobilio, dėmesio.
Per pastaruosius šešerius gamybos metus buvo pristatytos net septynios antros kartos Mini versijos, tad nieko nuostabaus, kad madingas automobilis gerokai papildė BMW koncerno sąskaitą. Be pagrindinio trejų durelių klasikinio modelio (žymimas R56), 2007 m. lapkritį pasirodė 24 cm už jį ilgesnis Mini Clubman (R55) universalas su dvejomis gale atsiveriančiomis bagažinės durelėmis. 2009 m. pradžioje pristatytas kabrioletas (R57), o 2010 m. – penkerių durelių SUV Mini Countryman (R60). Lyg to būtų negana, modelių gamą dar papildė ir Mini Roadster (R58) bei Mini Coupe (R59), o visai neseniai debiutavo triduris SUV Mini Paceman (R61).
Vis dėlto, kad ir kokį kėbulo tipą nusižiūrėjote, visuomet verta dairytis „karštos“ Mini Cooper versijos, nes į bazinius modelius montuoti 75 ir 95 AG benzininiai bei dyzelinis 90 AG motoras visiškai nepateisina sportiškų brito ambicijų ir galimybių.
Galingas turbobenzininis Mini Cooper S po variklio dangčiu slepia 175 AG „širdutę“ (nuo 2010 m. – 185 AG), o speciali John Cooper Works versija – net 211 AG motorą, kuriuo „apginkluotas“ automobilis gali net „išdeginti“ skyles asfalte. Ir ne tik čia, bet dar ir jūsų piniginėje, nes šie modeliai skirti važinėti itin azartiškai. Tad nenuostabu, kad stabdžių diskai, trinkelės, padangos ir sankaba tarnauja neilgai. Nepaisant to, Mini vairuotojams tai vieni niekai.