Įperkamas elektromobilis


Elektromobilių gamintojai ruošiasi antram rinkos šturmui ir tikisi, kad jis bus sėkmingesnis. Antros kartos elektromobilių atstovas iš Prancūzijos Renault Zoe yra nebrangus, praktiškas ir geras.

Pažanga turi itin aštrų aromatą, tarsi tai būtų WC gaiviklis. Deja, žodis „pažanga“ skamba kažkaip nelabai natūraliai – panašiai kaip erdvėlaivis „Enterprise“. Naujasis elektromobilis Renault Zoe neturėdamas ir „stipraus tonizuojančio ar raminančio oro gaiviklio dozatoriaus salone“, ir dirbtinai futuristinio Z.E. modelių variklio garso, yra automobilis, kuris audrina pojūčius.
Modelis Zoe yra antros elektromobilių kartos pradininkas. Tiesa, prancūzų elektromobilis, sukurtas Clio modelio techniniu pagrindu, vis dar toli nenuvažiuoja – vienu įkrovimu, atsižvelgiant į oro sąlygas ir važiavimo stilių, juo galima nuriedėti nuo 100 iki 200 km. Vis dėlto pirmasis draugiškas aplinkai „Renault“ koncerno šeimos modelis, kuris buvo sukurtas tikru elektromobiliu, atskleidžia, kad ir šis trūkumas gali būti pašalintas.

Drąsiai modernus valdymo prietaisų skydelio dizainas.

Taigi pirmųjų itin brangių, keistai atrodančių elektrodėžučių ant keturių ratų laikai praėjo. Elektromobilis Zoe, kitaip nei jo vyresnysis įbrolis Nissan Leaf automobilis, atrodo labai natūraliai, t.y. neturi keistokos elektromobilio išvaizdos. Kad tai draugiškas aplinkai automobilis iš išorės išduoda tik tai, jog jis neturi išmetamųjų dujų vamzdžio. Elektromobilio Zoe dizainas yra elegantiškas ir kartu labai kasdieniškas. Kurdami saloną prancūzai taip pat per daug nepasidavė emocijoms, todėl viduje vyrauja paprastumas ir nuoseklumas. Pažvelgęs į prietaisų skydelį ir septynių colių liečiamąjį ekraną, vairuotojas gali sužinoti apie energijos suvartojimą arba kelią iki artimiausios įkrovimo stoties. Taip pat jis, kaip to niekada nėra buvę šioje automobilių klasėje anksčiau, yra apsuptas multimedijos sistemų.
Visi minėti dalykai, aišku, svarbu, bet nereikia pamiršti ir apie tai, ką elektromobilis turi daryti pirmiausia – važiuoti. Tai, kad elektrinis variklis, kurio didžiausia galia yra 65 kW, iškart užtikrina tinkamą sukimo momentą, būtiną nerūpestingam važiavimui nuo vieno miesto iki kito, buvo žinoma ir iki šiol. O tai, kad Zoe elektromobilis, kai tik užsidega žalias šviesoforo signalas, gali aplenkti kai kuriuos sportinius automobilius, netrukus jau nieko nebestebins. Bet ar ilgai taip bus? Maksimalią 210 kilometrų ridą net ir pats Zoe elektromobilio gamintojas apibūdina kaip sunkiai pasiekiamą. Tačiau efektyvesnis stabdymo energijos susigrąžinimas, oro šilumos siurblys ir naujos energiją taupančios padangos turi pailginti įveikiamą nuotolį. Per bandomąjį važiavimą, kai buvo pasirinktas greitas važiavimo būdas, automobilio valdymo kompiuteris rodė nuo 14 iki 15,5 kW energijos suvartojimą 100 km kelio. Taigi važiuojant greitai, realus įveikiamas nuotolis gali siekti iki 150 km. Tie, kurie nuspaudžia centrinėje konsolėje esantį „eko“ mygtuką, pasak „Renault“ konstruktorių, nuvažiuoja 18 km toliau, nes pasirinkus šį režimą sumažinama komforto įrangos naudojama energija ir, esant vidutiniam variklio galingumui, neleidžiama važiuoti didesniu nei 90 km/h greičiu.
Apie įkrovimo techniką galime pasakyti tai, kad prancūzai pasirinko „Chameleon Charger“ sistemą, kuri akumuliatorius leidžia įkrauti keturiais skirtingais greičiais: 22 kW gali būti įkrauti per 9 valandas arba (80 procentų) per 30 minučių. „Renault“ koncernas atsisako galimybės įkrauti elektromobilio akumuliatorius naudojant buitinį elektros lizdą, todėl jų planuose numatyta įsteigti apie milijoną galimų įkrovimo stočių. O tam, kad elektromobilis užaugtų iki tikro automobilio, buvo atsisakyta idėjos panaudoti 22 tūkst. eurų kainuojančią sistemą su tokiu pačiu kištuku, kokį turi penkis eurus kainuojantis virtuvėje naudojamas kiaušinių virimo aparatas.
Automobilio Zoe pradinė kaina 21 700 eurų (beveik 75 tūkst. litų), todėl elektromobilis tampa įperkamu ir gali būti labai rimtas konkurentas automobiliams su vidaus degimo varikliu. Juo labiau kad dar yra pridedama ir speciali jungtis, kuria šį elektromobilį bus galima įkrauti ir nuosavame garaže. Tai vadinamoji sieninė spinta. Dar reikia nepamiršti priskaičiuoti akumuliatorių nuomą – nuo 79 eurų (apie 273 litai) per mėnesį. O tokios sumos tikrai užteks įsigyti dyzelino ne vienam mėnesiui. Taigi, automobilio pasirinkimas netrukus bus tik nuostatos klausimas. Tik bėda, kad Renault Zoe elektromobilis Lietuvoje kol kas nebus parduodamas.