Didžiausia dalis mūsų šalies vairuotojų yra labiausiai lojalūs japoniškiems automobiliams. Lietuvių geriausiai žinomų transporto priemonių prekės ženklų trejetuką sudaro vokiečių gamintojų „Audi“, „Volkswagen“ ir BMW automobiliai. Tuo metu į geidžiamiausių arba planuojamų įsigyti automobilių trejetuką pateko „Audi“, „Toyota“ ir BMW. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS Baltijos šalyse atliktas tyrimas „Car Brand Health“.
Didžiausiu lojalumu vairuojamai transporto priemonei pasižymi „Subaru“ vairuotojai. 86 proc. gyventojų, važinėjančių šiuo prekės ženklu pažymėtais automobiliais, teigia ir ateityje ketinantys juos rinktis. Tarp „Toyota“ savininkų šis rodiklis taip pat vienas aukščiausių – 79 proc. Likusias automobilių prekės ženklų, kuriems lietuviai vairuotojai yra lojaliausi, penketuko pozicijas užima „Audi“, BMW ir „Škoda“.
Kas antras Lietuvos vairuotojas, kalbėdamas apie transporto priemonės markę, kurią ketina įsigyti ateityje, teigė, kad liktų ištikimas tam prekės ženklui, kuriuo pažymėtu automobiliu jau važinėja. Rinkdamiesi automobilį, dauguma lietuvių svarstytų pasirinkimą iš 2 skirtingų automobilių markių.
Paprašyti spontaniškai įvardinti žinomus automobilių prekės ženklus, šalies vairuotojai pirmiausia nurodė „Audi“, „Volkswagen“, BMW ir „Mercedes-Benz“. Penktąją vietą Lietuvoje labiausiai pažįstamų automobilių prekių ženklų sąraše išsikovojo japoniška „Toyota“. Į dažniausiai įvardijamų prekės ženklų dešimtuką pateko ir trys prancūzų gamintojai – „Renault“, „Peugeot“ ir „Citroën“.
„Toyota“ markės automobilis per pastaruosius dvejus metus, konkuravęs su „Opel“ dėl vietos žinomiausių prekės ženklų penketuke, 2012 m. „Opel“ išstūmė į šeštąją. „Nissan“ prekės ženklas pateko į spontaniškai minimų automobilių prekės ženklų dešimtuką – jo žinomumas per pastaruosius dvejus metus nežymiai pakilo. Tuo metu kitų japoniškų prekės ženklų „Mitsubishi“, „Honda“ ir „Mazda“ vardų spontaninis paminėjimas, lyginant su 2010 m., mažėjo. Įdomi tendencija, jog išskirtinai vyrų tarpe vis labiau žinomu tampa „Subaru“ prekės ženklas“, – sakė TNS LT Rinkos tyrimų departamento projektų vadovė Laura Voverienė.
Tarp dažniausiai įvardijamų automobilių, kuriuos lietuviai vairuotojai norėtų ar planuoja įsigyti, pirmosiose pozicijose išsidėstė „Audi“, „Toyota“, BMW, „Volkswagen“ ir „Mercedes-Benz“.
Vertinant tyrimo duomenis pagal amžiaus grupių prioritetus, matyti, kad vyresnio amžiaus vairuotojų tarpe labiausiai žinomi prekės ženklai yra „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen“, tuo metu jaunesniųjų tarpe – „BMW“. Pastarąjį prekės ženklą, kaip ir „Audi“, jaunesnieji vairuotojai įvardija ir geidžiamiausia automobilio marke. „Toyota“ automobilis dažniausiai yra vyresniųjų vairuotojų pasirinkimas. Tuo metu „Volkswagen“ mėgėjai beveik vienodai pasiskirstę visose amžiaus grupėse.
TNS LT 2012 m. atlikto socialinės medijos monitoringo, kurio metu buvo stebimos ir analizuojamos populiariausios Lietuvoje automobilių gamintojų markės, duomenimis, spaudoje ir interneto portaluose dažniausiai minimas „Volkswagen“. Tuo metu socialinės medijos vartotojai dažniausiai kalba apie BMW gamintojo automobilius, kurie sulaukė daugiausiai teigiamų atsiliepimų. Rečiausiai socialinėje medijoje buvo minimas „Volkswagen”, kuriam teko ir daugiausiai nepalankių komentarų.
Tyrimas „Car Brand Health“ buvo atliktas rinkos tyrimų bendrovės TNS Emor, 2012 m. kovo-balandžio mėnesiais. Jame dalyvavo 500 Lietuvos vairuotojų.
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS Global, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.