Douai gamyklos rekonstrukcija – kelio į naują ateitį pradžia


Šiuo metu Douai mieste (Prancūzija) veikiančioje George Besse gamykloje vyksta pokyčiai, kurie leis nuo 2014 m. pradėti automobilių „Espace“, „Laguna“ ir „Scénic“ įpėdinių gamybą. Bendrovė „Renault“ paskelbė, kad pramoninės investicijos šį projektą siekia 420 mln. EUR.
▪ Nuo 2014 m. penkių rūšių kėbulus bus galima gaminti vienoje linijoje, tuo pačiu užtikrinant aukščiausius efektyvumo standartus.
▪ Šis žingsnis – tai pramoninis iššūkis gamyklai. Kad gamykla jį deramai įveiktų, bus diegiamos naujos technologijos ir modernizuojama esama įrengimų bazė. Šis modernizavimas kartu yra ir iššūkis žmonėms, kuriam įveikti teks formuoti naujus įgūdžius ir pritaikyti daugiau kaip per 35 metus sukauptą išmanymą.

Pamatus savo ateičiai gamykla kloja įgyvendindama didžiulius pokyčius
Gamyklos veiklos efektyvumas – tai pagrindinis „Renault“ įmonių grupės strateginio plano sėkmės veiksnys. Įgyvendindama šio plano dalį, „Renault“ imasi atnaujinti savo pramoninę bazę ir paskelbė, kad į Douai gamyklą investuos 420 mln. eurų. Šios investicijos tikslas – patobulinti gamybą taip, kad vienoje linijoje būtų galima gaminti penkių rūšių kėbulus, kartu užtikrinant aukščiausius efektyvumo standartus.
Planai nuo 2014 m. išleisti automobilių „Espace“, „Laguna“ (universalo ir hečbeko) bei „Scénic“ (trumposios ir ilgosios versijos) įpėdinius – didelis pramoninis iššūkis visai gamyklai. Kaip teigia „Renault“ įmonių grupės gamybos ir tiekimo vykdantysis viceprezidentas Thierry Bolloré, „Gamyklos tikslas – pereiti į naują, verslo klasės automobilių, segmentą ir suvaldyti precedento neturintį įvairovės lygį. Toks žingsnis užtikrins, kad būsime mažiau priklausomi nuo rinkos svyravimų, taigi ir efektyviau dirbsime.“
Douai gamykla rengiasi pereiti ir prie vieno srauto „standarto“. Tai reiškia, kad gamykloje bus tik viena gamybos linija. Vieno srauto gamyba – tai strateginis pasirinkimas, kuris tampa vieningu visų „Renault“ įmonių grupės gamyklų Vakarų Europoje, t. y. Prancūzijoje, Ispanijoje ir Slovėnijoje, standartu. Toks žingsnis leis gamyklai lengviau prisitaikyti prie rinkos svyravimų keliamų reikalavimų ir greičiau į juos reaguoti. Be to, tam reikės lanksčiau veikti ir geriau valdyti įvairų asortimentą. Tam tikslui dabar Douai gamykla sumažino gamybos pajėgumus, kad taip galėtų prisiderinti prie struktūrinio rinkos nuosmukio, tačiau iš tikrųjų planuojamas gamybos lygis yra aukštesnis nei faktinis šiandien.
Tokį gebėjimą suvaldyti plačią transporto priemonių, priskiriamų skirtingiems segmentams, įvairovę užtikrino technikos padalinys, suprojektavęs daugybę standartizuotų architektūrinių komponentų, skirtų tos pačios „Renault“ ir „Nissan“ šeimos automobiliams. Toks naujas konstravimo būdas leis pagaminti daugiau tos pačios asortimento linijos automobilių. Kalbant apie visą automobilių pramonę, toks būdas taikomas bendro surinkimo operacijų sekoje.

Iššūkis pramonei ir žmonėms
Pramoninės bazės pritaikymo penkių naujų transporto priemonių gamybai darbai prasidėjo 2011 m. vasarą. Didelė šiuo metu vykstančių darbų dalis – tai naujų štampavimo technologijų diegimas (Douai gamykloje yra vienas stambiausių „Renault“ įmonių grupės štampavimo cechų).
▪ Karštas štampavimas. Tai technologija, kurią „Renault“ įmonių grupė pradėjo taikyti pirmoji. Taikant tokią technologiją, dėl plonesnio metalo lakšto sumažėja automobilio svoris, o kartu ir aplinkos tarša CO2. Be to, pagerėja automobilio saugumas, nes medžiaga įgyja pažangias grūdinto plieno savybes – stiprumą ir elastingumą.
Procesas vyksta taip. Metalo lakštas 30 m ilgio krosnyje įkaitinamas iki 900° C. Po to, kol dar karštas, formuojamas presu ir per mažiau nei 10 sekundžių tame pačiame prese atvėsinamas iki 100 – 200° C. Pjaustymui naudojama lazerių technologija.

Plastikinių detalių gamybos padalinio išplėtimas. Bus pastatyti du nauji presai ir nauja surinkimo linija. Numatoma, kad šis Douai gamyklos padalinys padidins savo gamybos apimtis, o žymi pagamintos produkcijos dalis bus išvežama į kitas „Renault“ įmonių grupės gamyklas.
Aliuminio štampavimas. Technologija, kuri pirmą kartą panaudota būtent Douai gamykloje, leis sumažinti transporto priemonių svorį ir tuo pačiu – aplinkos taršą CO2.

Svarbūs darbai atliekami ir modernizuojant dabartinę įrengimų bazę. Pavyzdžiui:
iš naujo kalibruojami kai kurie prietaisai ir įranga, ypač dažymo ceche;
kad būtų galima užtikrinti lankstumą ir suvaldyti didesnę produktų įvairovę, įrankiai ir prietaisai perdaromi ir modernizuojami.
– Kėbulų gamybos ceche įvedama nauja panelių gamybos linija, kuri leis valdyti didesnę produktų įvairovę.
– Galutinio surinkimo ceche pereinama prie vienos į didelę U raidę panašios surinkimo linijos. Šalia steigiamas logistikos padalinys. Žengdama tokį žingsnį, gamykla pereina prie viso komplektavimo proceso – tai reiškia, kad logistikos padalinys parengs komplektuojančių dalių paketus, kurie bus išdėstomi greta tiesioginės surinkimo linijos. Visa tai pagerins ergonomiškumą ir kokybę.
– Be to, taip bus išlaisvinami takai tarp linijų, todėl darbo aplinka taps erdvesnė ir kartu pagerės saugos darbe lygis.
– Diegiama ir sėdimų vietų aukščio reguliavimo sistema (SHV), kuri pagerins darbo vietos patogumą ergonomine prasme.

Greta šio iššūkio pramonei žengia ir iššūkis žmonėms, nes būtina įgyti naujus įgūdžius, kurių prireiks dirbant naujoje gamybos aplinkoje ir kurių reikalauja visiems darbuotojams taikoma kokybės politika. Douai gamyklos patyrimas kokybės srityje jau dabar atitinka aukščiausius standartus – tai akivaizdžiai iliustruoja pasiekti rezultatai. 2012 m. ADAC reitinge „Scénic“ ir „Mégane“ eina iš karto po žymiausių prekės ženklų. Būtent dėl naujo asortimento gamybos darbuotojams bus surengti mokymai apie naujus produktus, naująją gamybos infrastruktūrą ir susijusius tikslus.