Prabangusis čekų limuzinas sulaukė atnaujinimo. Ar šie pokyčiai į gerą? Patikrinome tai išbandę naująjį Superb 1.6 TDI.
Nesunku pastebėti, kad Superb jau netoks, koks buvo iš pradžių. Prieš penkerius metus pristatytas antros kartos modelis užpildė specifinę nišą rinkoje, kurioje iki šiol vienintelę alternatyvą sudarė Volvo S80 – komfortiškas, elegantiškas, bet neišsiskiriantis ir siūlantis VIP klasės erdvę keleiviams ant galinių sėdynių. Vienu žodžiu, idealus automobilis valstybinių įstaigų vadovams arba savivaldos tarnautojams. Net norisi pasakyti: Superb – politiškai teisingas automobilis arba… automobilis, sukurtas remiantis viešųjų pirkimų specifikacijomis. Pirmtakas dar buvo artimesnis Passat modeliui, o štai antroji karta kilstelėjo puse klasės aukščiau. Pastarasis modelio atnaujinimas parodo, kad čekai ir toliau linkę darbuotis „Premium“ klasei artimame segmente.
Kas naujo?
Iš esmės – nedaug. Priekyje ir gale žibintų forma ir spalva pritaikyti dabartinei „Škoda“ dizaino krypčiai, kurią inicijavo Rapid ir naujasis Octavia. Išskirtinis delikatesas yra LED žibintai, be kurių tokios klasės automobilį šiais laikais sunku įsivaizduoti. Atidesni automobilių gerbėjai pamatys ir šiek tiek aštresnes variklio dangčio linijas bei kampuotas groteles. Pažvelgę į vidų pastebės, kad iki šiol naudotos geros kokybės apdailos medžiagos dabar yra dar tauresnės. Žinoma, Audi modeliams tai kol kas dar neprilygsta, bet ir labai nuo jų neatsilieka. Priekinio skydelio forma nepasikeitė, naujas yra tik multifunkcinis vairas, toks pat kaip naujojo Octavia modelio. Tai labiau panašu į pokyčius tiesiog dėl pokyčių – ankstesni vairai buvo ne mažiau patogūs. Gaila, kad nepasirūpinta naujomis multimedijos sistemomis. Ir toliau bus siūlomos tik ankstesniuose Volkswagen modeliuose naudotos sistemos su gana lėtai veikiančiu liečiamuoju ekranu ir pagrindinėmis telefono prijungimo galimybėmis. Tikrieji „Premium“ klasės automobiliai yra keliais žingsniais toliau. Jie siūlo, pvz., iš interneto duomenų bazės gaunamą ir nuolat atnaujinamą informaciją apie eismo sąlygas.
Kas siūloma?
Daug į akis nekrintančios komforto erdvės. Keturi keleiviai pasiekia kelionės tikslą pailsėję, tiek keliavę ant patogių priekinių sėdynių, tiek komfortiškai įsitaisę ant galinių. Gale pakanka vietos kojoms ištiesti, net 5 serijos BMW automobilyje apie tai galima tik pasvajoti. Superb išskirtinumo ženklu lieka bagažinės dangtis (atidaromas su stiklu ar be jo), kuris užtikrina didesnį komfortą sėdintiems gale, kol kitas asmuo deda lagaminus į bagažinę. Žinoma, kad dviejų funkcijų dangtis gerokai didina ir bagažinės funkcionalumą, o jos tūris siekia nuo 595 l iki net 1700 l!