„Kia Motors“ paskelbė, kad, nepaisant augančių pardavimų ir gamybos mastų, pasaulinė šio prekinio ženklo automobilių gamyba 2013 metais buvo ekologiškesnė negu bet kada anksčiau.
Lyginat su praėjusiais metais, 2013 m. „Kia“ pardavimai pakilo 1,4 proc. (buvo parduotos 2 746 643 transporto priemonės). Nepaisant to, gamintojas ir toliau deda visas pastangas, kad gamybos procesai turėtų kuo mažesnį poveikį aplinkai.
Visose trijose gamyklose Korėjoje – Hwasung, Sohari ir Gwangju – didelis dėmesys skiriamas atliekų perdirbimui, darbuotojų iniciatyvoms, atliekų mažinimui, didesniam investavimui į ekologiją ir šilumos kaupimo technologijoms, todėl dabar kompanija gali džiaugtis, kad pavyko gerokai sumažinti anglies dvideginio emisijas bei vandens ir medžiagų sąnaudas. Šios trys gamyklos drauge 2013 metais pagamino 1,31 mln. automobilių ir 1,26 mln. variklių. Tai sudaro 46 proc. visos „Kia Motors“ gamybos.
Gamybos CO2 emisijos sumažėjo 4,7 proc.
2013 m. „Kia“ gamyklose Korėjoje gamyba išaugo, tačiau CO2 emisijų lygis vienam automobiliui pagaminti sumažėjo net 4,7 proc. (29,4 kg vienam automobiliui). Tai reiškia, kad CO2 kiekis iš viso sumažėjo 30,507 tonos – iki 788,000 tonų.
Bendros energijos sąnaudos taip pat sumažėjo 3,7 proc. – iki 15,930 teradžaulių. Vienai transporto priemonei pagaminti dabar sunaudojama 596 megadžauliais mažiau energijos. Tokį rezultatą pavyko pasiekti tiesiog atsisakant nereikalingos įrangos ir mechanizmų.
„Kia“ paskelbė apie savo siekį gauti ISO 50001 sertifikatą visoms savo gamykloms. 2011 metais priimtas ISO 50001 sertifikatas nustato tarptautinius kolektyvinius energijos išsaugojimo planavimo ir įgyvendinimo standartus. „Kia“ Gwangju gamykla gavo šį sertifikatą 2012 metais, o Sohari ir Hwasung gamyklos, kaip ir kiti gamybos taškai, to atkakliai siekia ir toliau mažins energijos sąnaudas.
Mažesnės vandens sąnaudos
Vienas iš svarbiausių „Kia Motors“ prioritetų yra mažesnės vandens sąnaudos gamybai. Juolab, kad Korėja yra traktuojama kaip šalis, kurioje gali būti fiksuojamas vandens trūkumas – kritulių kiekis vienam žmogui atitinka tik dešimtadalį pasaulio vidurkio.
2013 metais „Kia Motors“ bendros vandens sąnaudos gamyklose Korėjoje sumažėjo 305,000 m3 – pernai buvo sunaudota 6,17 mln. m3 vandens. Tai reiškia, kad lyginant su praėjusiais metais vandens sąnaudos vienam automobiliui pagamitni sumažėjo 6 proc., o nuo 2003 metų vandens suvartojimo lygis nukrito net 30 proc.
Per 10 metų atliekų kiekis sumažėjo 26,9 proc.
2013 m., lyginant su metais prieš tai, buvo užfiksuotas 3,6 proc. gamybos atliekų sumažėjimas. Po gamybos procesų liko 8,399 tonų mažiau atliekų negu 2012 metais. T.y. 8 kg, arba 4,6 proc. mažiau kiekvienam Korėjoje pagaminamam modeliui. Per pastarąjį dešimtmetį gamybos atliekų kiekis sumažėjo 26,9 proc.
Iš 2013 metais gautų 221,937 tonų atliekų 93,3 proc. buvo perdirbtos, įskaitant 10,381 tonų plieno. Taigi plieno perdirbimo lygis pakilo 5 proc. (tai prilygsta 494 tonoms). Tai atliekų tvarkymo sistemų modernizavimo, kuris lemia didesnes galimybes perdirbti medžiagas, rezultatas.
Tos medžiagos, kurių neįmanoma dar kartą panaudoti ar perdirbti buvo sudegintos arba palaidotos. Tokios sąvartyno medžiagos sudaro tik 1 proc. visų gamyklos atliekų. Sohari gamykla, kuri per metus pagamina 340 000 automobilių, gali pasigirti, kad nuo 2008 metų visiškai neturi sąvartyno atliekų.
„Kia Motors“ yra įsipareigojusi nuolatos tobulinti gamybos procesus, kad jų poveikis aplinkai būtų kuo mažesnis. Kompanijos pastangas dėl atliekų sumažinimo bei iniciatyvą kurti alternatyviąsias technologijas ir kuriant automobilius naudoti ekologiškas medžiagas pastebėjo „Interbrand“ – pasaulyje pirmaujanti konsultavimo agentūra, kuri „Kia“ įtraukė į savo 2013 metų ekologiškiausių prekinių ženklų „Best Global Green Brands“ sąrašo 37-ąją vietą.
Nuotraukos „Kia Motors“
www.www.auto-bild.lt