Audi Le Mano prototipas – energetiškai efektyviausias

Pasiruošimas 2014 – ųjų pasaulio ištvermės lenktynių čempionatui (WEC) ir birželio 14 – 15 dienomis jo sudėtyje vyksiančioms legendinėms Le Mano 24 valandų ištvermės lenktynėms tapo nesibaigiančių galvosūkių virtine. Ne tik patiems lenktynininkams, komandų vadovybei, mechanikams, bet ir lenktyninių bolidų konstruktoriams. Iki šiol FIA WEC lenktyniųLMP1 kategorijos lenktyniniam automobiliui praktiškai nebuvo keliami ekologiškumo ir energetinio efektyvumo reikalavimai. Gi nuo šių metų sezono, pasikeitus WEC reglamentui, suformuoti labai griežti ekonomiškumo ir ekologiškumo kriterijai.
Priklausomai nuo automobilio klasės ir konstrukcijos, reglamentas nurodo, jog degalų sąnaudos ir CO2 tarša turi būti net iki 30% mažesnė, nei pernai.
Ruošdamiesi šių metų WEC čempionatui bei jo sudėtyje esančioms Le Mano lenktynėms ir vadovaudamiesi paskutine lenktynių reglamento redakcija, Audi inžinieriai padirbėjo iš peties.
Sukurta visiškai nauja R18 e-tron quattro modifikacija, pasižyminti ypatingai žemomis degalų sąnaudomis ir maža CO2 tarša. Šie rodikliai pasiekti sukonstravus naują 4,0 litro darbinio tūrio V6 dyzelinį variklį, iš pagrindų perdirbus pavaros mechanizme esančius elektros variklius ir performavus visos šios sistemos veikimo hibridiniu režimu algoritmą.
Papildomi rezervai pasiekti ir plačiau pritaikius lengvus lydinius kėbulo, rėmo ir važiuoklės elementuose. Padidintas kėbulo aptakumas taip pat davė savo rezultatų.
„Pasiruošimas šių metų sezonui buvo ko gero pats sunkiausias per visą Audi dalyvavimo automobilių sporte istoriją” – konstatavo Audi AG vyr. inžinierius dr. inž. Ulrichas Hackenbergas.
Jis taip pat pridūrė, kad svarbiausiam WEC čempionato įvykiui, Le Mano lenktynėms pasiruošta puikai – ankstesni etapai ir paties Le Mano bandomieji važiavimai užtikrintai demonstruoja konstruktorių pritaikytų sprendimų teisingumą, aukštą sportininkų bei techninio personalo kvalifikaciją bei puikią sąveiką lenktynių metu.

www.www.auto-bild.lt