Le Mane triumfavo Audi, aplenkusi Porsche ir Toyota

Stebint 300000 žiūrovų, Audi pratęsė unikalią pergalių seriją Le Mano 24 valandų lenktynėse. Pasibaigusios Le Mano lenktynės – 82- osios lenktynės buvo 16-osios, kuriose dalyvavo Audi komanda su LMP1 automobiliais ir 13-osios, kurias laimėjo Audi Team Joest komanda bei penktosios, laimėtos paeiliui.  Šiose lenktynėse du Audi ekipažai užėmė pirmąją ir antrąją vietas. Trečiasis ekipažas lenktynių nebaigė dėl avarijos.

Pirmąją vietą užėmė Audi ekipažas Nr. 2, kuriuo važiavo Marcel Fässler/ André Lotterer/ Benoît Tréluyer (Šveicarija/ Vokietija/ Prancūzija). Tai jau trečiasis būtent šios sudėties Audi ekipažo triumfas. Anksčiau jie nugalėjo 2011 ir 2012 metais.  Garbingą antrąją vietą užėmė per rekordiškai trumpą laiką „atgimęs” Audi automobilis Nr. 1, kurį pakaitomis vairavo Lucas di Grassi/ Marc Gené/ Tom Kristensen (Brazilija/ Ispanija/ Danija).

Primename, jog praėjusį trečiadienį vykusią Le Mano treniruotę aptemdė kraupi avarija, kurios metu buvo beveik visiškai sudaužytas pirmu numeriu pažymėtas Team Joest komandos bolidas  Audi R18 e-tron quattro. Jį vairavęs pernykščių Le Mano lenktynių laimėtojas prancūzas Loic Duval, skriedamas „Porsche“ posūkiu 270 km/val, greičiu, nesuvaldė savojo Audi R18 e-tron quattro ir rėžėsi į apsauginę sienelę. Lenktyninis bolidas virto metalo laužu, o lenktynininkas atsipirko tik lengvais nubrozdinimais.

„Audi Sport“ padalinio LMP lenktynių poskyrio vadovas Chrisas Reinke tuomet pažymėjo, kad Audi savo LMP prototipuose taiko teisingą saugos koncepciją, kuri pasiteisino ir tokiu drastišku būdu, tačiau leido išvengti lenktynininkui didesnės nelaimės. Vėliau bolidas Nr. 1 per rekordiškai trumpą laiką – tik per naktį, buvo atkurtas Audi komandos boksuose, panaudojant atsarginę važiuoklę, kėbulą, techninius mazgus ir minimalų kiekį sudaužyto automobilio dalių. Būtinus kvalifikacinius važiavimus atliko pagrindinėse lenktynėse važiavo prancūzo komandos draugas ispanas Marc Gené.

Audi automobilis Nr. 3, kurį  pakaitomis vairavo Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi ir Oliver Jarvis (Portugalija/ Italija/ Didžioji Britanija) ne dėl savo kaltės lenktynių nebaigė. Į jo galą rėžėsi nevaldomai slystantis Ferrari 458. Lenktynės šiais metais vyko ypač permainingai – į prizines vietas pretendavo net 3 komandos: daugkartinė pastarųjų metų Le Mano čempionė Audi, kasmet vis didesnes ambicijas reiškianti Toyota bei po ilgos pertraukos į LMP1 klasę sugrįžusi Porsche.

„Esame laimėję daug puikių lenktynių ir iškovoję didingų pergalių, tačiau ši mums įra labai brangi. Šių metų Le Mano lenktynes pradėjome būdami ne favoritais, o ir Toyota bei Porshe buvo stiprūs varžovai. Tai, kad mums pavyko laimėti šias lenktynes, yra tiesiog fantastiškas visų Audi komandos narių nuopelnas”, – po pergalingų lenktynių džiaugėsi Audi AG vadovas Rupertas Stadleris.

Audi AG vyr inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas negailėjo kritikos pasikeitusiam WTC lenktynių reglametui ir netikėtai išaugusiems automobilių aplinkosauginiams reikalavimams.

„Pasikeitęs reglamentas ir nauji reikalavimai kėlė mums naujų iššūkių. Mūsų TDI technologija – energetiškai pati efektyviausia pasaulyje ir tai įrodėme ne vienose Le Mano lenktynėse, įskaitant ir šias. Tačiau pasikeitęs reglamentas ir išaugę aplinkosaugos reikalavimai rodo, kad artėjame prie TDI technologijos potencialo ribos, tad ateityje didesnio energetinio efektyvumo teks siekti kitomis, TDI technologijos ribą peržiangiančiomis inovacijomis. Audi ir neužleidžia inovacijos lyderio pozicijų, šiose lenktynėse mes  sėkmingai naudojome lazerinius žibintus, patobulintą aerodinamiką ir kitas naujoves”, – akcentavo U. Hackenbergas.

www.www.auto-bild.lt