Ralio ikonos Subaru WRX STi atgimimas

„Boxer“ tipo variklis, 300 AG ir keturi varantieji ratai – šie skiriamieji kultinio Subaru bruožai išliko. Labiausiai pakeisti yra kėbulas, pakaba ir vairo sistema. Ar šie pokyčiai bus naudingi?

1994 metais mėlynas Impreza 555, vairuojamas Colino McRae‘aus, nepaprastai įspūdingai pradėjo savo dalyvavimą pasaulio automobilių ralio čempionate. Automobilių sporto gerbėjai jo pasirodymu buvo sužavėti. Kitais metais Subaru pilotas tapo pasaulio lenktynių čempionu ir nuo to prasidėjo charizmatiška Impreza modelio kelionė pas viso pasaulio pirkėjus. Praėjus dvidešimčiai metų pradedama prekiauti jau ketvirtos kartos kultiniu modeliu.

STi grįžo prie savo ištakų „Boxer“ variklis, apie 300 AG ir simetriškai varomos abi ašys – tai bruožai, kurie STi versiją lydi beveik nuo pat pradžių. Šiek tiek kitaip atrodo kėbulas. Anksčiau Europoje buvo siūlomi hečbekas ir sedanas. Kuriant naujausią modelį, sugrįžta prie Impreza modelio šaknų – dabar siūloma tik keturdurė versija.

Oro įsiurbimo anga ant variklio dangčio ir galinis aerodinaminis aptakas ir toliau kels vairuoto-Nepritrūko ir mėlynos spalvos bei auksinių lengvojo lydinio ratlankių. Norint pagerinti vidaus ergonomiką, atstumas tarp ašių padidintas 25 mm. Matomumas dabar geresnis, nes priekinis statramstis nustumtas 200 mm į priekį, o šoniniai veidrodėliai pritvirtinti prie durelių (buvusią jų vietą dabar užėmė trikampio formos langeliai). Didesnės ir durų angos, todėl dabar patogiau įlipti ir išlipti iš automobilio. Kiti praktiški pakeitimai: 40 litrų talpesnė bagažinė ir nulenkiami galinių sėdynių atlošai (60:40 santykiu).

Kitokia vairo sistema Po WRX STi variklio dangčiu ir toliau dirba 2,5 litro ir 300 AG turbininis „Boxer“ motoras. Nors automobilio dinaminės savybės nepasikeitė (iki 100 km/h – per 5,2 s), vairuotojas pastebės, kad pavaros jungiamos kitaip. Pavarų perjungimo svirties eiga tapo trumpesnė, o pavara įsijungia tiksliau. Dabar ekrane virš centrinės konsolės vairuotojas gali stebėti variklio jėgą, o prietaisų skydelyje įrengtame ekrane – centrinio diferencialo DCCD nustatymus (sukimo momentas tarp priekinės ir užpakalinės ašies įprastai paskirstomas santykiu 41:59 arba gali būti reguliuojamas) ir pasirinktą „Si-Drive“ sistemos variklio veikimo režimą.

Iš esmės pakeista ir vairo sistema. Ji standesnė, o jos perdavimo santykis pakeistas iš 15:1 į 13:1. Vairuotojas automobiliu manevruoja preciziškiau ir greičiau. Sukant vairą, kuris apačioje yra plokščias, dabar juntamas didesnis pasipriešinimas, būdingas sportiniams automobiliams. Paklusnesnis įveikiant posūkius Labiausiai pakeista pakaba. Spyruoklės dabar kietesnės (priekyje 22 proc., gale 6 proc.), valdymo svirčių įvorės standesnės, stabilizatoriai ir ašys storesnės. Didesnis ir skersinis pakabos standumas (priekyje 14 proc., gale net 38 proc.) bei bendras kėbulo atsparumas pasvirimui – net 24 proc.

Išbandydami automobilį miesto gatvėse ir trasoje, aiškiai jautėme kitokią pakabą. Važiavimo komfortas šiek tiek sumažėjo, už tad stipriai pagerėjo automobilio laikysena, ypač įveikiant posūkius. Naujasis WRX STi jau atkeliavo į Lietuvą, tad jo gerbėjai gali ne tik „gyvai“ susipažinti su šiuo automobiliu, bet ir jį išbandyti.

Subaru WRX STi kaina – nuo 124 900 litų.

Techniniai duomenys

Subaru WRX STi

Variklis – turbobenzininis, B4/16V l Darbinis tūris – 2457 cm3 l Maks. galia – 221 kW (300 AG) esant 6000 aps./min. l Maks. sukimo momentas – 407 Nm esant 4000 aps./min. l Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė l Ilgis/plotis/aukštis – 4595/1795/1475 mm l Varantieji ratai – visi l Bagažinės talpa – 460 l l Automobilio svoris – 1524 kg l Apsisukimo spindulys – 11 m l 0–100 km/h – per 5,2 s l Maks. greitis – 255 km/h l Vid. degalų sąnaudos – 10,4 l/100 km l Degalų bako talpa – 60 l l CO2 – 242 g/km l Kaina – nuo 124 900 litų.

ABL, 2014 m. Nr. 5