Švedai sugrįžta į „ringą“

Jau dvylika metų gaminamas XC90 kitais metais pagaliau sulauks įpėdinio. Mums pasitaikė proga jau dabar pasivažinėti automobiliu, kuris bus gaminamas tik po metų!

Naujasis XC90 yra pirmas modelis, kurį sukūrė vokiečių stilistas Thomas Ingenlanthas. Optiškai galima kalbėti apie visišką naujovę. Dizainerio akimis iki šiol buvę modeliai buvo pernelyg „barokiniai“ ir per daug įmantrūs. Būtent todėl kartu su naujuoju XC90 „Volvo“ grįžta prie savo šaknų. Aiškios formos, aštresni nei iki šiol kampai – iš pirmo žvilgsnio lyg ir matyti, kad tai Volvo, tačiau jis visiškai kitoks nei iki šiol. Jo visiškai nedomino joks retro dizainas, jis tik norėjo nutiesti aiškų kelią į ateitį.

Apsilankę Laplandijoje, pirmą kartą turėjome galimybę apžiūrėti neužmaskuotą švedų SUV. Pirmasis įspūdis: jis nėra toks futuristinis, kaip prieš tai pristatytos koncepcinės versijos, bet iš karto matyti, kad tai Volvo. Švedų automobilio salonas – visiškai nauja vizija. Tuo metu, kai konkurentams kyla rūpesčių dėl vis naujesnių elektros įrangos funkcijų valdymo, „Volvo“ nuėjo nauju keliu. Įspūdingame prietaisų skydelyje sumontuotas liečiamasis ekranas, kuris mums pažįstamas iš Tesla S modelio: jis valdomas pirštų judesiais ant ekrano, kaip „iPad“.

Žiūrėti ir grožėtis puiku, tačiau čia atvažiavome pasivažinėti naujuoju Volvo XC90. Tiksliau sakant, pasivažinėti tik keleivio vietoje. Priekyje sėdima stulbinamai žemai, priekiniai statramsčiai labai siauri – patyrėme visiškai naujų važinėjimo SUV automobiliu įspūdžių. Net greitai įveikiant posūkius XC90 kėbulas nesvyravo į šonus. Visiškai nebeliko „drambliško“ pojūčio, kurį patyrėme važiuodami ankstesniu modeliu. Dabar Volvo yra labiau sportinis sedanas nei sunkus „parketinis“ visureigis.

„Kadaise Volvo buvo siejamas su komfortu ir dabar mes ketiname susigrąžinti tuos laikus“, – sako „Volvo“ atstovai. Iš tikrųjų XC90 stulbinamai minkštai ir švelniai linguoja net važiuojant per nedidelius bei aštrius nelygumus. Jau pirmasis susitikimas su XC90 įrodė, kad švedai žengia teisinga kryptimi. Skaidrus dizainas, didelė porcija komforto ir savo tapatybės suvokimas – už tai mes mylėjome ir tebemylime Volvo.

Išvada

Labai skaidrus dizainas, nauja, bet nepaprastai sėkminga vidaus įrangos valdymo koncepcija ir labai teigiami važiavimo įspūdžiai, nors kol kas tik keleivio vietoje – „Volvo“ gerai atliko namų darbus ir sukūrė išties vykusį automobilį. Švedai turi dar visus metus detalėms tobulinti ir viską galutinai nušlifuoti. Lažinamės, kad naujasis XC90 sulauks didelės sėkmės.

ABL, 2014 m. Nr.5