Paskutiniai tikri kietuoliai-visureigiai

Jų vis dar yra. Tikrų visureigių – masyvių automobilių užgrūdintu charakteriu. Keturi jų suvažiavo į šį smėlyną. Kiekvienas jų yra tikra legenda.

Jums patinka SUV? Automobiliai su aukštai įrengta pasoste, erdviu salonu ir aibe jo transformavimo galimybių? Visai nieko, jei jis turėtų ir visus varančiuosius ratus? Apgailestaujame ir siūlome versti kurį nors kitą puslapį, nes šiame mūsų palyginime nerasite nieko, kas tiktų jums. Čia kaip tik pristatome ne SUV klasės automobilius, nors jie šiuo metu ir labai paklausūs. Mūsų taikinyje atsidūrę automobiliai gali pasiūlyti limuzinams būdingą komfortą, universalams prilygstantį erdvumą, o kai kurie ir sportiniams automobiliams charakteringas dinamines savybes. Tačiau svarbiausias jų bruožas  – savitas charakteris. Juo pasižymi visi keturi bandomi automobiliai: apie Land Rover, Jeep, Mercedes ir Toyota galima  pasakoti daugybę istorijų, nusakančių jų savybes, būdą ir ištvermę, atsiskleidžiančią tik bekelėje, t.y. ten, kur įprastinis SUV niekuomet nepateks. Tai lyg savotiškas kerštas šiuo metu mados olimpą užėmusiems „parketiniams“ visureigiams. Tiesa, bekelės kietuoliai tai daro tiesmukai ir nelabai taktiškai, bet galbūt kaip tik pačiu laiku.

JEEP WRANGLER

Jis yra seniausias tarp šio ketverto ir būtent iš jo kildinamas šios automobilių klasės pavadinimas: liaudyje šis visureigis vadinamas tiesiog Jeep. Sukonstruotas kaip karinė mašina jis yra gaminamas nuo 1941 metų – tolimojo pirmtako linijas vis dar gerai atpažįstame naujame, nuo 2006-ųjų gaminamame Wrangler. Net ir šiuokart, kai turime Unlimited versiją su didžiausia ratų baze. Wrangler automobilyje iki smulkmenų ir su didele meile atkartoti istoriniai motyvai, o žavingas prietaisų skydelis, regis, atsparus vandeniui, todėl salono grindis galima drąsiai plauti. Galop nėra jokio kito automobilio, kuris, įskaitant įrangą, būtų toks nebrangus.

Unlimited Sahara kainuoja 112 390 Lt: automatinė pavarų dėžė, „Hi-Fi“ garso sistema, automatinė klimato kontrolė ir daug kitų dalykų į šią kainą jau yra įskaičiuoti. Dar daugiau, jokiu kitu automobiliu bekele nevažiuosite taip atsipalaidavęs. Dėl lengvai dirbančio V6 3.6/284 AG benzininio variklio ir niekur neskubančios automatinės pavarų dėžės Wrangler viską įveikia žaismingai ir važiuoja vikriau, nei galima tikėtis iš tokio masyvaus automobilio. Už vairo gali sėdėti atsipalaidavęs, o dėl šiek tiek nerangių nedalomo tipo varančiųjų tiltų iš tiesų nereikėtų sukti galvos – tai yra vienas šio automobilio charakterio bruožų.

TOYOTA LAND CRUISER

Protėvis dienos šviesą išvydo 1951 metais. Pavadinimas Land Cruiser debiutavo 1954 metais ir juo vis dar vadinamas ir šiandieninis modelis, gamyboje esantis nuo 2008-ųjų. Kitaip nei Jeep ir Land Rover, šis automobilis nė kiek išoriškai nesusijęs su tolimais savo protėviais. Įspūdingai atrodantis penkių metrų ilgio laivas viduje yra labai erdvus, jame sumaniai dera prabanga su visureigio gabumais – nuolatinė visų ratų pavara ir didelį blokavimo laipsnį turintis centrinis „Torsen“ diferencialas. Ypatingas yra ir dyzelinis 4.5 V8 variklis. Šis galiūnas pasiekia 272 AG ir didžiausią 650 Nm sukimo momentą esant 1600 aps./min., todėl pasižymi lėtaeigio jūrinio variklio trauka ir ryžtingumu. Toyota ramiai rieda po apylinkes vos didesniais už tuščiosios eigos sūkiais, kur ne kur lengvai pasiūbuodamas. Taip nutinka ir važiuojant 210 km/h greičiu. Dabar visu greičiu pirmyn. Patogiai komfortiškose sėdynėse įsitaisiusių keleivių niekas netrikdo, ausis pasiekia tik silpnas  šnaresys. Land Cruiser yra labiau klasikinio stiliaus, kuris nepavaldus laikui ir panašiai kaip Mercedes visureigis perteikia išskirtinio solidumo ir patikimumo jausmą. Didžiojo Toyota visureigio kaina – nuo 303 410 litų.

LAND ROVER DEFENDER

Jo dienos jau suskaičiuotos – dėl kai kurių ES nuostatų 2015 metais „Land Rover“ koncernas ketina nutraukti šio modelio gamybą. Legendinis Defender automobilis, gaminamas nuo 1948 metų. Jis išliko nepavaldus laikui: nuo pat pradžių rėminės konstrukcijos, turintis abu nedalomus varančiuosius tiltus ir plieninį vamzdinį karkasą, iš išorės apdengtą aliuminio lakštais, dažnai šiek tiek banguotais. Nepaisant to, į šiandieninio modelio pakabą britai įmontavo spyruokles ir įspraudė modernų variklį – gruboką 2.2/122 AG motorą, „pasiskolintą“ iš Ford Transit automobilio. Nuolatinė visų ratų pavara su blokuojamu tarpašiniu diferencialu yra tarsi garbės reikalas. Išsaugoti ne tik privalumai, bet ir ydos: beveik į durelių apmušalus įsprausta vairuotojo sėdynė, brutalios jėgos reikalaujančios sankabos ir stabdžių paminos, iššaukianti važiavimo maniera, neinformatyvus vairo mechanizmas ir skandalingai netikslūs stabdžiai. Išties, asfalto danga tiesiog ne jam skirta. Tačiau ten, kur baigiasi asfaltas, Land Rover yra tikras savo srities profesionalas. Sustabdyti jį nepajėgi beveik jokia kliūtis – jis laikosi pasirinkto maršruto atkakliai ir užsispyrusiai. Nors tai jo, deja, jau neišgelbės.

MERCEDES G 350

Šis automobilis turi kažką amžino. G 350 atrodo tvirtas kaip uola, tarsi būtų pagamintas tarnauti amžinai. Nesvarbu, kas tai būtų: durelės, lankstai, varantieji tiltai, jungikliai – tokio tvirtumo detalės naudojamos galbūt tik seifuose. Nuo 1979-ųjų G 350 modelis gaminamas Grace (Austrija) – nuo to laiko nesikeitė nei mašinos „architektūra“, nei baziniai dalykai: rėminė konstrukcija su nedalomo tipo varančiaisiais tiltais. Tačiau „Mercedes-Benz“ koncernas atnaujino techninį G 350 modelio lygį. Šiandien jame montuojama ESP, navigacijos sistema, belaidis „Bluetooth“ ryšys ir pan. Trijų litrų darbinio tūrio V6 dyzelinis variklis neišsiskiria ekonomiškumu, o turimų 211 AG tikrai nepakanka 2,5 tonos sveriančiam automobiliui. Todėl G klasės Mercedes važiuoja šiek tiek vangokai ir stipriai svyra įveikdamas posūkius. Kita vertus šie dalykai rodo šaltakraujiškumą. Važiuojant bekele situacija pasikeičia: kuo sudėtingesnė yra vietovė, tuo geriau jaučiasi G klasės Mercedes. Nėra ko stebėtis, nes naudojama sudėtinga ir brangi nuolatinė visų ratų pavara su tarpašiniu diferencialu (abiejų varančiųjų tiltų ir centrinis diferencialai blokuojami). Dar reikia paminėti aukštesnę sėdėjimo poziciją ir neprilygstamą matomumą. Tačiau gaila, kad „Mercedes-Benz“ už G 350 BlueTec automobilį prašo 299 511 litų. Tai rimtas pareiškimas.

ABL, 2014 m.  Nr. 5

www.www.auto-bild.lt