Prasidėjo jubiliejinės, 15-iosios 1000 km lenktynės

Didžioji nerimo ir laukimo, begalinių strategijos bei taktikos paieškų savaitė pagaliau baigėsi.

Šeštadienio vidurdienį į Palangą atvykęs premjeras Algirdas Butkevičius, po visų tokia proga neišvengiamų, specialiai atidarymo ceremonijai skirtų atributų ištarė visų ilgai lauktą sakralinę frazę „Ponios ir ponai, užveskite variklius!“

Jo žodžių aidą netrukus nuslopino kurtinantis daugiau nei 40 galingų bolidų gausmas. 12. 15 val. prasidėjo prestižiškiausias automobilių sporto renginys Lietuvoje – 15-osios jubiliejinės 1000 km lenktynės, į kurias šiemet susirinko 43 komandos, kurių sudėtyje 145 sportininkai iš 12 valstybių – Lietuvos, Belgijos, Latvijos, Didžiosios Britanijos, Olandijos, Vokietijos, Švedijos, Estijos, Ispanijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Baltarusijos ir Rusijos.

Priminsime, jog prieš metus vykusiose keturioliktosiose 1000 km lenktynėse varžėsi 38 komandos, kurių sudėtyje buvo 128 lenktynininkai iš penkių valstybių.

Iš pirmosios pozicijos 15-ąjį lietuviškąjį maratoną pradėjo „Speed Factory Racing“ komandos automobilis „Radical SR8”. Šios ekipos pilotas latvis Konstantinas Calko penktadienį buvo greičiausias kvalifikacijoje, pagerinęs trasos rato įveikimo rekordą ir greičio kartelę pakėlęs iki 1 min. 07,046 sek.

„Didžiulė garbė dalyvauti mano pirmojoje spaudos konferencijoje ir džiaugiuosi būtent Lietuvoje, šiose puikiai organizuojamose varžybose pasiekęs pirmąją savo aukštumą, – prieš pat lenktynių startą surengtoje kvalifikacijos laimėtojų spaudos konferencijoje kalbėjo naujasis trasos rekordininkas K. Calko. – Greitai važiuoti įgalino atnaujinta trasa, tad tikimės finišuoti šiose lenktynėse kuo geresnėje pozicijoje, nors turėsime naudoti kitokią taktiką nei dauguma varžovų“.

Su Ispanijos vėliava lenktynėse dalyvaujančios „Speed Factory Racing“ komandos vadovas Dalius Steponavičius atkreipė dėmesį į tai, kad vieno rato įveikimo greitis mažai ką reiškia ilgose lenktynėse.

„Techniniai reikalavimai mus apribojo – turim mažą degalų baką, tik 50 litrų. Tos kelios sekundės nieko nereiškia, nes turėsime dažniau stoti pildytis degalų“, – teigė D. Steponavičius.

Tačiau į konferenciją vedusio spaudos centro vadovo Juozo Mažeikio klausimą kodėl kvalifikacijos nugalėtojai neatsinešė vakar iškovotos taurės, D. Steponavičius atsakė neslėpdamas ambicijų : „Tikimės šį vakarą ją iškeisti į skirtą lenktynių nugalėtojams“.

Antrą vietą kvalifikacinėse varžybose užėmusios „15min.- GSR-Telšių statyba“ lenktynininkai teigė, jog lenktynėse į ginčą dėl rekordų nesivels, o ieškos kitų sėkmės faktorių.

Ši ekipa trasoje tramdo dar vieną eksperimentinį „Radical SR5“, kurį rekordiniame rate (1 min. 9,39 sek.) vairavęs Rokas Steponavičius pripažino, jog kvalifikacinių varžybų rato įveikimo laiką pagerinti lenktynėse yra praktiškai neįmanoma.

Tačiau arti rekordinių kvalifikacijos ratų jau varžybų pradžioje lėkė dar prieš jas laikyti favoritai, kurių šiemet – neįtikėtinai daug.

„Lenktynių laimėtoją šiemet praktiškai neįmanoma įspėti, tačiau tokių pajėgių ekipų, kokios šiemet džiugins susirinkusius į Palangą, gausa tik rodo subrendusio renginio lygį“, – džiaugėsi šias lenktynes nuo pat pirmųjų rengiančios „Promo events“ vadovas Darius Jonušis.

Lenktynėse greiti ne tik „Radical“ automobiliai. Artimą lyderiams vieno rato įveikimo laiką demonstravo „Aquila CR1“ automobilį vairavęs Ramūnas Čapkauskas, ambicijų nė neketino slėpti praėjusių metų nugalėtoja „General Financing-STIHL by Pitlane“ komanda, kurios „Porsche 911 GT3 Cup“ pernai vairavę Nemunas ir Nerijus Dagiliai ir Benediktas Vanagas šiemet į talką pasikvietė dar vieną labai lenktynininką – olandą Sebastianą Bleekemoleną.

Tačiau lenktynės tik prasidėjo, o jų scenarijus neabejotinai keisis dar keletą kartų.

www.www.auto-bild.lt