Automobilis turi dvimasį smagratį. Kaip juo važinėti?

Mano automobiliui nuriedėjus 100 000 km, teko pakeisti dvimasį smagratį. Mechanikas, kuris važiavo su manimi išbandyti automobilį, atlikęs remontą pasakė, kad taip važinėjant, „stebuklas, kad smagratis apskritai taip ilgai laikė“. Nežinau, ką jis turėjo galvoje, nes važinėju labai ramiai, mažomis apsukomis, kad automobilis naudotų kuo mažiau degalų. Kaip tuomet reikia važinėti mašina, kurioje įmontuotas dvimasis smagratis? Povilas
Dvimasiai smagračiai leidžia važiuoti esant ir labai mažoms apsukoms, net ir kai įjungiamos  aukštesnės pavaros, nes jieveiksmingai slopina varginančias apkrauto variklio vibracijas. Vis dėlto reikia atminti, kad važinėjant per mažomis apsukomis labai apkraunami variklio ir pavaros perjungimo sistemos elementai. Tokiomis sąlygomis dvimasio smagračio viduje esančios spyruoklės labai išlinksta, todėl gali sumažėti jų gyvybingumas. Pavojingas dvimasiam smagračiui yra, pavyzdžiui, variklio dusimas, kai bandoma iš vietos judėti antra pavara, arba ilgas važiavimas pusiau nuspausta sankaba. Žinoma, reikėtų vengti ir kito kraštutinumo, t.y. kuo dažniau važinėti itin dinamiškai – staigus judėjimas iš vietos ir sankabos „šūviai“ taip pat staigiai ir per daug apkrauna pavaros perjungimo sistemą, taigi ir dvimasį smagratį.
ABL, 2014 m. Nr. 6