CHEROKEE nebijo jokios bekelės

Vidutinio dydžio SUV dabar užima vieną didžiausių 4×4 rinkos dalių. Cherokee klientus traukia savo važiavimo bekele savybėmis.
Nepaprasta vieno modelio sėkmė gali net pakenkti įmonei. Cherokee XJ yra geriausiai parduodamas automobilis per visą šios įmonės istoriją. JAV jis buvo gaminamas 1984–2001 metais. Per 17  metų pagaminta beveik trys milijonai automobilių! Ar bus sėkmingas tik dabar Europoje debiutuojantis naujos kartos modelis? Kontraversiškas dizainas išties traukia dėmesį. Tačiau ne mažiau svarbus yra ir praktinis požiūris bei kaina. „Jeep“ nori konkuruoti su  prestižiniais vidutinio dydžio SUV modeliais: Volvo XC60 ar Audi Q5.

Įdomus vidus, prabangi įranga

Cherokee išvaizdos vertinimą paliekame nuošaly, tik galime užtikrinti, kad gyvai automobilis atrodo labai įdomiai. Svarbiau yra tai, kad vidus visiškai neprimena kampuoto pirmtako, pagaminto iš prastos kokybės kieto plastiko. Minkštos medžiagos ir malonios formos puikiai dera su gera įranga. Net pigiausiame Cherokee („Longitude“) modelyje įrengtos septynios oro pagalvės, automatinis dviejų lygių oro kondicionierius, LED dienos šviesos ir 17 colių aliumininiai ratlankiai. Pagrindinis trūkumas – bagažinės tūris. Nustūmus galinę sėdynę atgal, belieka 335 l (grindyse papildomai dar 77 l). Pritraukus galinę sėdynę, bagažinė padidėja beveik 100 l. Vidus gana erdvus keturiems žmonėms, o štai penktam sėdėti nebus itin patogu.

Šiuolaikinė technika ir 4×4 pavara

„Jeep“ didžiuojasi panaudojęs devynių pakopų automatinę transmisiją. Ši įdomi naujovė didina važiavimo komfortą (pavarų perjungimas jaučiamas tik labai staigiai įsibėgėjant) ir mažina degalų sąnaudas. „Fiat“ gamybos „Multijet“ variklis garantuoja ekonomiškumą. Nors važiuojant kalnų keliais kompiuteris rodė apie 7 l/100 km (170 AG, „automatas“) degalų sąnaudas, taupiems vairuotojams tikriausiai pavyks sudeginti gerokai mažiau. Be dyzelių dar siūlomas benzininis 3.2 „Pentastar“ variklis. Privalumas – 4×4 pavaros sistemos. Numatytos versijos su galinio diferencialo blokavimo sistema bei didesne prošvaisa.

ABL, 2014 m. Nr. 6