
Naujasis S klasės Mercedes yra amžiaus įvykis, nors ir įvykstantis dažniau nei kartą per šimtą metų. Taip pareiškė „Mercedes“ vadovas Dieteris Zetsche. Žinoma, kitaip negali ir būti, nes automobilio su žvaigžde įvaizdžiui flagmano modelis yra itin svarbus. Tačiau dar svarbesnis koncerno apyvartai yra C klasės Mercedes, kurių kasmet parduodama per šimtą tūkstančių ir būtent jie užtikrina „Daimler“ pelną. Todėl kiekvienas naujas modelis kritiškai vertinamas ir priekabiai stebimas gausios vairuotojų armijos, kuriuos domina vienintelis klausimas: ar tai tikras Mercedes?
Nieko keisto, nes Štutgarto gamintojai ištikimiems gerbėjams yra surengę ne vieną rimtą išbandymą, pristatydami naujos kartos kompaktinius automobilius. Jie, kaip visada, buvo gana brangūs, tačiau gerbėjų nedžiugino nei itin komfortiškomis važiuoklėmis, nei partnerio „Renault“ gamybos varikliais. Tačiau „Mercedes“ koncerno inžinieriai tvirtina, kad jie suprato savo klaidas ir konstruodami naująjį C klasės modelį vėl suteikė prioritetą amžinoms markės vertybėms: komfortui ir patikimumui. Ar to pakaks konkuruojant su kokybe garsėjančiu 3 serijos BMW ir branda išsiskiriančiu Audi A4, atskleis palyginamasis testas.
C klasės MERCEDES salono prabanga prilygsta flagmanui
Vien tik pažvelgę į prietaisų skydelį, suprantame: naująjį C klasės atstovą konkurentai turėtų labai rimtai vertinti. Vidus įrengtas prabangiai ir spinduliuoja ramybe, o apdailai panaudotos labai geros kokybės ir malonios akiai medžiagos. Vargu, ar galima viską atlikti dar geriau. Juo labiau kad Mercedes salonas išsiskiria erdvumu ir didelėmis priekinių sėdynių reguliavimo galimybėmis. Tik gale jautiesi šiek tiek suspaustas. Nors, palyginti su pirmtaku, naujasis C klasės modelis yra 10 cm ilgesnis, o automobilio bendras ilgis siekia 4,69 m. Tai, palyginti su BMW, yra net 7 cm daugiau, tačiau ant galinių BMW sėdynių vietos daugiau.
Vis dėlto, palyginti su konkurentais, labiausiai 3 serijos BMW salone akis bado pigiai atrodančios prietaisų skydelio apdailos medžiagos, nors surinkimui priekaištų ir nėra. Priekaištų neturime ir prietaisų valdymui. Greitai tampa aišku, kad bavarai geriausiai susidorojo su interneto prieigos automobilyje užduotimi. Visas programų sąrašas yra logiškai sudėliotas ir intuityviai valdomas „iDrive“ automobilio kontrolės sistemos valdikliu. Tokį valdiklį turi ir C klasės Mercedes, tik čia jis sumontuotas šiek tiek per toli, o perprasti meniu valdymą pavyksta tik po kurio laiko. Deja, jo valdymas nėra toks lengvas kaip BMW.
Vertinant kėbulą, Audi demonstruoja užtikrintą vidutinį lygį, be to, jis ir nėra pats jauniausias. Tiek prietaisų skydelis, tiek ir valdymas atrodo šiek tiek pasenę. Be to, tik Audi navigacijos sistema neturi liečiamojo valdiklio, o multimedijos sistema įrengta panašiai kaip Mercedes. Galų gale C klasės Mercedes, kai vertinamas kėbulas, pasirodo daug geriau nei BMW – brandus pasiekimas.
Spurtas ir taupumas: BMW tai sugeba geriau nei konkurentai
Kur mus nuvedė pastarųjų metų veiksmingiausia degalų sąnaudų mažinimo priemonė – variklių darbinio tūrio mažinimas, atskleis variklių palyginimas. 1,5 tonos sveriančius Mercedes C 180 ir BMW 320i į priekį varo nedideli 1,6 litro turbovarikliai. O štai Audi gamintojai A4 modeliui sumontavo tos pačios galios, bet 200 cm3 didesnį darbinio tūrio variklį.
Nors dokumentuose variklių charakteristikos gana kuklios, nė vienam jų galios netrūksta bet kokioje situacijoje. Tačiau labiausiai subalansuotu ir harmoningu darbu išsiskiria BMW motoras. Jis leidžia automobiliui šiek tiek greičiau įsibėgėti nei Audi ir Mercedes. Be to, nors BMW variklio sukimo momentas, palyginti su Audi, yra net 70 Nm mažesnis, jis atrodo esąs pajėgesnis. Vis dėlto 3 serijos BMW variklis taip pat turi dirbti dideliais sūkiais, jei norima, kad automobilis greitai judėtų į priekį.
Tuomet būdingas BMW varikliams elastingumas greitai dingsta. Atsiranda lengva vibracija ir per didelis ūžesys – tokio lygio ir kainos automobiliui tai neleistina. Tačiau šioje rungtyje 3 serijos BMW nėra pats prasčiausias. Pavargęs Mercedes motoras, padidinus apsukų skaičių, pradeda visai nekilmingai žviegti. O tai, žinoma, ramioje ir tylioje Mercedes salono aplinkoje itin erzina. Tuo tarpu Audi keturių cilindrų variklis dirba daug švelniau. Turbobenzininis agregatas, net ir pasiekęs didelį sūkių skaičių, skleidžia ausiai malonų garsą, kuris neerzina keleivių. Nepaisant to, Audi vis tiek nelaimi variklio vertinimo rungties. Pagrindinė priežastis: tai vienintelis testo dalyvis, komplektuojamas su mechanine pavarų dėže. Be to, jei varžovai siūlomi su automatinėmis greičių
dėžėmis, į Audi gali būti montuojama tik nepatikima bepakopė „Multitronic“ transmisija. Nors Audi mechaninės pavarų dėžės darbui ypatingų priekaištų nėra, tačiau ji nesuteikia tiek komforto, kiek beveik idealiai veikiantis aštuonių pakopų BMW „automatas“ ir šiek tiek trūkčiojančiai bei uždelstai veikianti Mercedes septynių pavarų automatinė greičių dėžė.
Taigi variklių rungtį laimi BMW. Tačiau ne vien tik dėl puikaus variklio, bet ir dėl to, kad jo degalų sąnaudos vienu litru mažesnės nei Audi ir Mercedes.
MERCEDES pneumatinė pakaba išties gera, bet siūloma tik su papildomu apdailos paketu
„Mercedes“ – pirmasis gamintojas, kuris vidutinės klasės automobilyje pasiūlė pneumatinę pakabą. O ji švabams išties pavyko – C klasės Mercedes komforto rungtyje nepralenkiamas. Tai labai atitinka Mercedes įvaizdį. Automobilio pakaba ramiai ir užtikrintai sugeria net ir grubiausius kelio nelygumus, amortizuoja taip gerai, kad vairuotojas jaučiasi beveik kaip aukščiausios klasės prestižiniame automobilyje. Deja, visa tai atsispindi ir kainoje, kadangi C klasės Mercedes pirkėjui tenka mokėti ne tik 4972 litus už pneumatinę pakabą, bet dar papildomai ir 8632 litus už išorės ir vidaus paketą – tai priverstinis priedas prie bendros
kainos (Lietuvoje pneumatinė pakaba siūloma su išorės paketu, kainuojančiu 4387 Lt).
Gana gerai suderinta 3 serijos BMW pakaba negali konkuruoti su Mercedes, nes BMW turi „Efficient Dynamics Edition“ papildomą įrangos paketą (Lietuvoje toks nesiūlomas) su siauromis ir degalus taupančiomis padangomis, dėl kurių nukenčia automobilio manevringumas, o stabdymo kelias pailgėja keliais metrais. Tačiau BMW adaptyvi pakaba (3870 Lt), kai automobilis nepakrautas, amortizuoja ne prasčiau už Mercedes. Tačiau jei automobiliu važiuoja keturi keleiviai, jie greitai pajunta pakabos amortizavimo ribas, o daugiausiai nemalonių smūgių kliūna gale sėdintiems keleiviams.
Deja, Audi atsiliko ir šioje rungtyje. Jis neturi reguliuojamos pakabos, todėl neprilygsta komfortiškiems konkurentams, o greitai įveikiant staigius posūkius itinnervina nepakankamas automobilio pasukamumas. Mūsų pastaba: jeigu mėgstate greitį, tuomet Audi skirtas kaip tik jums, nes jis turi tiksliai suderintą sportišką pakabą.
Šiame teste pelnytai nugalėjo naujasis MERCEDES automobilis
Audi A4 yra seniausias šio testo automobilis, be to, važiavimo rungtyje jis užėmė paskutinę vietą. O puikus C klasės Mercedes šioje rungtyje įvertintas 8 taškais daugiau, nei anksčiau nuolatos pirmavęs 3 serijos BMW – pagarba gamintojui. Todėl šiame teste pelnytai nugalėjo naujasis Mercedes automobilis.
IŠVADA
Be jokių „jeigu“ ir „bet“: nuo šiol geriausią vidutinės klasės automobilį vėl gamina „Mercedes“. Tai koncernui pavyko todėl, kad švabai atsiminė, kokias markės savybes vertino pirkėjai. Nauja C klasė yra komfortiška ir subalansuota, išsiskiria prabangiu interjeru, o važiavimo rungtyje netgi pralenkė iki šiol geriausiomis važiavimo savybėmis pasižymėjusį BMW. Todėl naujasis C klasės Mercedes pelnytai laimėjo šį testą. O štai už savo konkurentus keliais metais vyresnis Audi, deja, jų aukštai iškeltos kartelės nepasiekia.
ABL, 2014 m. Nr. 6