Visų pirma, dėmesį patrauks pavadinimas: Golf Sportsvan – tarsi būtų sugalvotas daug nesivarginančių amerikiečių rinkodarininkų. Šis pavadinimas pakeičia senąjį Golf Plus ir reprezentuoja nepriekaištingai užbaigtą mažą vienatūrį. Palyginti su pirmtaku, Sportsvan yra ilgesnis ir žemesnis. Jo kėbulo ilgis dabar yra tiksliai per vidurį tarp Golf hečbeko ir septynviečio Touran. Pats automobilis neįtikėtinai sėkmingai apjungia geriausias vienatūrio ir hečbeko savybes.
Palyginti su Golf, Sportsvan sėdėjimo pozicija yra aukštesnė, bet tai konstruktoriams netrukdė virš galvos palikti sočiai erdvės. Ant galinių sėdynių vietos pakanka ilgakojams ir aukštaūgiams – jos čia net daugiau nei didesniajame Touran vienatūryje. Pačios sėdynės dabar gali būti išilgai stumdomos 18 cm amplitude, pagal poreikius paskirstant daugiau erdvės keleiviams arba bagažui. Bagažinė padidėjo 76 litrais, o jos dugnas gali būti įtvirtinamas viename iš dviejų skirtingų aukščių.
Sportsvan salonas erdvus, gerai apgalvotas, papuoštas kokybiškomis apdailos medžiagomis. Erdvės įspūdį sustiprina net dešimt šoninių langų ir siūlomas didelis stiklinis stoglangis. „Volkswagen“ naująjį kompaktinį vienatūrį siūlo su gausia įranga, kurioje yra „Dynaudio“ garso aparatūra, šildomas vairaratis, Wi-Fi siųstuvas, reguliuojami amortizatoriai, naujos kartos aklųjų zonų stebėjimo įranga. Pastaroji padeda ir atbulomis išvažiuojant į gatvę, pranešdama apie artėjančius automobilius.
Siūlomi ne visi varikliai
Per Sportsvan pristatymą viso pasaulio žurnalistams buvo galima išbandyti tik versijas, varomas turbobenzininių 1.4 TSI arba turbodyzelinių 2.0 TDI variklių. Pastarasis, kad ir koks būtų smagus ir kartu taupus, Lietuvoje nebus siūlomas dėl didelės kainos. Todėl čia bus siūlomi mažesni, silpnesni ir taupesni 1.6 TDI varikliai, pasiekiantys 110 AG. Vokietijoje mažasis TDI už didijį yra pigesnis maždaug net 15 tūkst. litų, todėl didžiojo perspektyva Lietuvoje atrodytų labai abejotina.
Abi benzininio 1.4 TSI variklio versijos, pasiekiančios 125 arba 150 AG, negali pasigirti tokiu plačiu stiprios traukos diapazonu, kaip smagusis dviejų litrų TDI, tačiau yra pakankamai pajėgios, ekonomiškos ir tyliau veikia. Abi jos pasirodė galinčios deramai mobilizuoti 1,4 tonos sveriantį vienatūrį. Bazinių variklių vietas užims mažesni, 1.2 TSI varikliai, pasiekiantys 85 arba 110 AG. Šie motorai, jei jie montuojami į masyvesnius automobilius, paprastai negali nudžiuginti nei savo pajėgumu, nei taupumu.
Tačiau bazinės versijos kaina siekia 61 229 litus, o tai maždaug 4 tūkst. litų daugiau nei kainuoja alternatyvus Golf hečbekas. Galingiausioji 1.4 TSI versija, pasiekianti 150 AG ir 250 Nm, Lietuvoje bus siūloma tik su brangiausios „Highline“ įrangos paketu ir septynių laipsnių DSG greičių dėže. Nuo 0 iki 100 km/h šios versijos automobilis įsibėgėja vos per 8,8 sekundės, tačiau toks „rinkinukas“ kainuos nuo 87 162 litų.
Sportuojantis vienatūris
Veržlūs varikliai netikėtai gerai dera šiam vienatūriui, nes jo valdymo savybėmis pranoksta daugumą hečbekų, o galbūt net ir artimą savo konkurentą Ford C-Max. Sportsvan patvirtina savo pavadinimą: įveikiant posūkius nėra vienatūriams neišvengiamo kėbulo svyrimo ir galima džiaugtis puikiu sukibimu su kelio danga, kurį užtikrina 18 colių Dunlop Sport Maxx RT padangos. Tai gera žinia tiems, kurie vienatūrių vengia, nenorėdami atsisakyti sportiško važiavimo ritmo. Dar viena gera žinia – nė kiek nenukenčia komfortiškumas: erdvusis Golf važiuoja tyliai ir minkštai.
Sportsvan, palyginti su Golf hečbeku, yra maždaug 4000– 6000 litų brangesnis. Tačiau už tai siūlomas gerokai erdvesnis ir praktiškesnis automobilis, nereikalaujantis jokių kompromisų. Todėl kai kalba ima suktis apie individualius poreikius, ši primokama suma išties nusipelno apsvarstymo. Nors Vakarų Europoje Golf Plus ir buvo paklausus, deja, Lietuvoje šis modelis yra vienas nepelnytai nepripažintų automobilių. Gali būti, kad Sportsvan seks jo pėdomis, nes, tikėtina, taip pat nedomins automobilių parkų savininkų. Bet tai nė kiek nesumenkina šio nedidelio vienatūrio privalumų.
ABL, 2014 m. Nr. 6