
Miesto visureigių populiarumo banga pasiekė beveik visus gamintojus. „Ant kiekvieno kampo“ stovi modeliai, skirti kasdieniniam naudojimui didmiesčių džiunglėse. Nestebina tai, kad „Nissan“ koncernas, pristatydamas naująjį X-Trail, į pagalbą pasitelkė visus įmanomus ginklus, įskaitant ir viešuosius ryšius, kad įtikintų mus, jog šis SUV yra visiškai kitoks nei visi kiti šios klasės atstovai. X-Trail yra pirmasis automobilis pasaulyje, turintis sėdynes, kurios buvo sukurtos bendradarbiaujant su kosmoso agentūra NASA, pranešė ryšių su visuomene specialistai. Ir kokios naudos iš to turi vairuotojas? Didesnės, negu manėme iš pradžių.
Patogios sėdynės iš tiesų beveik nevargina ir net po labai ilgos kelionės neskauda nugaros. Tačiau ir kitais atžvilgiais „Nissan“ darbus atliko gerai. Nors japonai sušvelnino X-Trail linijas ir briaunuotą charakteringą tipą pavertė raumeningu modeliu, jis išliko kietu „vyruku“. Visų ratų pavaros mechanizmas su kintamu arba fiksuotai užprogramuotu jėgos paskirstymu ir 21 cm prošvaisa – to visiškai pakanka, kad į pievą būtų galima tempti sunkią priekabą. Be to, 2000 kg buksyruojamas svoris yra 600 kg didesnis, nei gali patempti mažesnysis „brolis“ Qashqai. Kad X-Trail yra talpus, matyti žvilgtelėjus į saloną. Antros eilės sėdimas vietas galima perstumti per plaštaką į priekį ir tuomet gali būti išlankstoma krovininėje dalyje esanti trečioji sėdynių eilė. Žinoma, ten gerai jausis tik vaikai, kurie yra tokie lankstūs, kad gali lengvai pritraukti kelius iki pat ausų.
Taigi šias sėdynes geriau sulankstyti ir džiaugtis 1982 l talpos bagažine. Po variklio dangčiu slypi mažas ir subtilus 1,6 l dyzelinis variklis, kuris pasiekia 130 AG ir 320 Nm sukimo momentą. Šis dyzelis dirba dinamiškai ir tyliai. X-Trail tampa jaukiu ir komfortišku tolimų nuotolių „bėgiku“, kuris tinka ir važinėti po miestą. Vairo mechanizmas ir važiuoklė dirba sklandžiai, o ir 5,3 l/100 km siekiančios vidutinės degalų sąnaudos (tokias deklaruoja gamintojas) padės be apsilankymo degalinėje nuvažiuoti net 1000 km atstumą.
ABL, 2014 m. Nr. 6