Nauja technologija maksimaliai išplečia vairuotojo matymo lauką

Volvo1„Volvo Trucks“ sukūrė naują technologiją, galinčią dramatiškai sumažinti eismų įvykių skaičių, įvykstančių dėl riboto matomumo. Ji leidžia transporto priemonei skenuoti aplinką 360 laipsnių kampu. Sistema vertina iš įvairių jutiklių gaunamą informaciją ir, veikdama panašiai kaip žmogaus smegenys, pasiūlo spendimus, padedančius išvengti eismo įvykio. Šiuo metu bandoma naujoji technologija serijinėse transporto priemonėse gali pasirodyti per artimiausius 5-10 metų.

Ši technologija yra vystoma unikalaus tyrimų projekto „Non-Hit Car and Truck“ rėmuose, bendradarbiaujant su „Volvo Cars“. Tai pirmas kartas, kai transporto priemonė gali registruoti ir įvertinti viską, kas vyksta aplink ją bei pasiūlyti imtis veiksmų, leidžiančių išvengti eismo įvykių, tokių kaip susidūrimai su pėsčiaisiais, dviratininkais ar kitomis transporto priemonėmis. Jei vairuotojas nereaguoja į perspėjimus, transporto priemonė gali pati pakeisti važiavimo kryptį ar sustoti.

Volvo2„Turime aiškią eismo saugumo viziją, kurią įgyvendinus nei vienas „Volvo“ sunkvežimis nepateks į eismo įvykį, – sako „Volvo Trucks“ Eismo ir produktų saugumo direktorius  Carlas Johanas Almqvistas. – Ši unikali technologija dar vienu žingsniu priartino mus prie šio tikslo ir tikimės, kad ateityje ji padės išsaugoti daug gyvybių.“

Virtualus šturmanas

Šios technologijos pagrindas yra duomenų platforma, surenkanti ir sisteminanti informaciją, gaunamą iš sunkvežimyje sumontuotų kamerų, radarų bei kitokių jutiklių. Sunkvežimis kas 25 milisekundes atlieka visos sunkvežimį supančios aplinkos skenavimą 360 laipsnių kampu. Gauti duomenys analizuojami, įvertinamos galimos avarinės situacijos bei generuojami sprendimai, leidžiantys išvengti eismo įvykio. Naudodama kelių skirtingų sensorinių sistemų duomenis, ši technologija leidžia identifikuoti įvairius eismo dalyvius: pėsčiuosius, dviratininkus, motociklininkus ar kitas transporto priemones, matuoja atstumą iki jų bei jų judėjimo kryptį.

Volvo3„Priklausomai nuo eismo dalyvių judėjimo greičio, sistema gali numatyti įvairias eismo situacijas bei pasiūlyti geriausią veiksmų planą iki potencialaus įvykio likus penkioms ir mažiau sekundžių, – sako Mansouras Keshavarzas, „Volvo Trucks“ sistemų inžinierius, dalyvavęs kuriant bei vystant šią technologiją. – Daugeliu atvejų sistema veikia panašiai kaip šturmanas, bet palyginti su šalia sėdinčiu kolega, ji turi neabejotiną pranašumą: sistema sugeba matyti viską, kas vyksta iš visų sunkvežimio pusių. Sistema gali perspėti vairuotoją apie pavojų, leisdama pačiam vairuotojui imtis veiksmų arba, siekdama išvengti susidūrimo, stabdyti pati“.

Ateities iššūkiai

Ši saugumo technologija dar nėra paruošta komerciniam naudojimui. Palyginus su panašiomis sistemomis, naudojamomis autonominiuose automobiliuose ir siekiant ją pritaikyti sunkiajam transportui, reikės išspręsti nemažai specifinių iššūkių.

„Sunkvežimis yra ypatinga transporto priemonė, todėl eismo sraute jie valdomi kitaip nei lengvieji automobiliai. Pavyzdžiui, kiekvienas sunkvežimis gabena skirtingus krovinius, o dėl didelių gabaritų jie negali atlikti staigių persirikiavimo manevrų tam, kad išvengtų susidūrimo ar apvažiuotų kliūtį. Todėl svarbu atlikti tolesnius tyrimus ir vystyti technologiją, ją pritaikant sunkvežimiams“, – sako Mansouras Keshavarzas.

Anot Carlo Johano Almqvisto, tokia sistema galėtų pasirodyti rinkoje po penkerių – dešimties metų.

„Jau esame sukūrę visus pagrindinius komponentus, tačiau dar turime atlikti nemažai bandymų tam, kad įsitikintume, jog sistemoje nėra likę nė menkiausių klaidų. Jei sugebėsime išspręsti šiuos iššūkius – ateitis be sunkvežimių avarijų gerokai priartės“, –  sakė Carlas Johanas Almqvistas.

2014 m. spalio 9 d.

Faktai apie „Non-Hit Car and Truck” projektą:

  • Projektas prasidėjo 2010 m. rugsėjį bendradarbiaujant „Volvo Car Corporation“, „ÅF Group“, „HiQ“, „Mecel“ ir Čalmerso technologijų universitetui.
  • Svarbiausias projekto tikslas buvo sukurti technologiją, leidžiančią sumažinti ir automobilių, ir sunkvežimių patekimo riziką į eismo įvykius, daugiausiai dėmesio skiriant situacijoms, kuriose nepakankamai efektyviai veikia dabartinės aktyviosios saugos sistemos.
  • Projektas bus baigtas 2014 m. gruodį, o jo rezultatai leis vystyti naujas aktyviosios saugos sistemas, kurias tikimasi paruošti komerciniam naudojimui per 5 – 10 metų laikotarpį.

Faktai apie „Volvo Trucks“ rinkoje jau siūlomas aktyviosios saugos sistemas:

  • Perspėjimo apie susidūrimą sistema su ekstremalaus stabdymo funkcija. Tai pažangi avarinio stabdymo sistema, iš anksto perspėjanti apie galimą susidūrimą ir padedanti išvengti avarijos dėl dėmesio stokos.
  • Pagalbinė važiuojamosios kelio juostos keitimo sistema. Ji pastebi transporto priemones, esančias aklojoje zonoje iš keleivio pusės.
  • Pagalbinė važiuojamosios kelio juostos išlaikymo sistema. Ji stebi sunkvežimio vietą kelyje. Pastebėjusi, kad sunkvežimis krypsta iš savo eismo juostos, sistema perspėja vairuotoją, kad šis pakoreguotų važiavimo kryptį, taip užkirsdama kelią rimtam eismo įvykiui.
  • Pagalbinė vairuotojo budrumo kontrolės sistema perspėja pavargusį vairuotoją pasiūlydama jam sustoti pailsėti.

Filmas apie naująją saugumo kelyje technologiją:

https://www.youtube.com/watch?v=HVwmYUrfOP0&feature=youtu.be

Visus „Volvo Trucks“ filmus saugumo temomis galite žiūrėti „YouTube“: https://www.youtube.com/watch?v=dw6Kqb9t3J8&index=7&list=PL54172764AF8D100B

www.auto-bild.lt