Artėja žiema. Ką naujo sukūrė padangų gamintojai?

Kokia bus ši žiema, kokiais keliais teks važinėti trejetą mėnesių? Sinoptikai, burtininkai, žiniuoniai – visi turi savo nuomonę, tačiau ji dažnai kardinaliai skiriasi. Šalta ir snieguota ar šilta ir šlapia žiema atkeliaus šiais metais? Ką daryti vairuotojui, stovinčiam ties žieminių padangų pasirinkimo kryžkele? Pasirinkti tinkamą žieminį automobilio „apavą“ – nelengva, bet labai svarbi užduotis. Gamintojai, kurdami naujus modelius ir per pristatymus girdami pagerėjusias jų savybes, kiekvienais metais tam išleidžia pasakiškas pinigų sumas. Kokios naujovės laukia mūsų ant „Vredestein“ padangų lentynų?

Žieminė VREDESTEIN SNOWTRAC 5 padanga – novatoriški sprendimai užtikrina vairavimo tikslumą ir komfortą. 

Šiais metais „Apollo Vredestein“ pristatė Vredestein Snowtrac 5 žieminę padangą, skirtą lengviesiems automobiliams. Ši padanga gerai veikia ekstremaliomis ir nenuspėjamomis oro sąlygomis, saugiai rieda šlapiais ir slidžiais keliais. Pagrindinis gamintojų tikslas – užtikrinti optimalų saugumą ir ilgaamžiškumą. Trumpas naujųjų Vredestein Snowtrac 5 padangų technologijos apibūdinimas:

  • unikali „Sipe“ technologija: specialus protektorius ir jo gylių įvairovė užtikrina išskirtinį sukibimą važiuojant šlapiu keliu, ant sniego ir ledo dangos;
  • naujoviškas medžiagų parinkimas: puikus valdymas ant sniego ir ledo, ir gerokai mažesnis riedėjimo pasipriešinimas;
  • kieta centrinė padangos zona: papildomas stabilumas, geresnis valdomumas esant sausai ir šlapiai dangai;
  • „Stealth“ dizainas: mažiau triukšmo, nes padangos protektorius sugeria daug perteklinio garso;
  • apvalus pėdsakas ir išilginiai grioveliai: minimalizuoja slydimo galimybę ir labai gerina važiavimo šlapiu keliu savybes.

Naujas universalios padangos etalonas: Vredestein QUATRAC 5

Daugelis padangomis besidominčių specialistų teigia, kad universalių dalykų nėra, taigi ir universalios padangos niekada nebus labai geros. Tikra tiesa. Sukurti padangą, kuri tiktų ir karštą vasaros dieną, ir speiguotą žiemos naktį – sunki užduotis. Tikriausiai skeptikų pasisakymuose yra dalis tiesos, tačiau ir tiems vairuotojams, kurie važinėja nedaug, stengiasi išvengti ekstremalių oro salygų ir taupo „išsisukdami“ su vienu padangų komplektu visais metų laikais, padangų gamintojai taip pat turi pasiūlymų. „Apollo Vredestein“ pristatė visiškai naujos kartos Vredestein QUATRAC 5 padangas, skirtas visiems metų laikams. Universalių padangų gamybos patirtis ir naujų technologijų panaudojimas suteikia galimybę šiam padangų modeliui tapti savo segmento etalonu.

Trumpas naujųjų Vredestein QUATRAC 5 padangų technologijos apibūdinimas:

  • optimizuotas padangos darbas esant bet kokioms sąlygoms: asimetriškas išorinis išilginis griovelis gerina važiavimo stabilumą ir valdomumą ant sauso kelio;
  • 3D Grip Claws: puikus sukibimas įveikiant posūkius, geresnis įsibėgėjimas ant sniego ir ledo;
  • išmanus ir patrauklus dizainas, tinkantis išskirtinėmis vasaros ir žiemos sąlygomis: optimalus sukibimas bet kokiu oru ir ant bet kokios kelios dangos;
  • žalias ES padangų ženklinimas: mažas riedėjimo pasipriešinimas, trumpas stabdymo kelias važiuojant šlapia danga, nedidelis triukšmingumas;
  • specialios medžiagos pailgina tarnavimo laiką, otai labai svarbu taupantiems.

Lenktynių patirtis – kasdieniam važiavimui

4D NANO dizainas leidžia naujajai žieminei Falken Espia LEZ II padangai pagerinti traukos ir stabdymo charakteristikas ir prisitaikyti prie Šiaurės regiono automobilių ir visureigių savininkų poreikių.

Artėja šaltasis metų laikotarpis ir daugelis vairuotojų kaskart susiduria su ta pačia sezonine bėda – kokias žiemines padangas rinktis? Tie, kurie nekreipia per daug dėmesio ir mano, kad visos padangos yra vienodos, juodos ir apvalios – labai klysta. Kad jos juodos ir apvalios – jie teisūs, tačiau tie, kurie labiau domisi, žino, jog žieminės padangos būna tikrai įvairios. Padangų, kaip ir automobilių, gamintojai gyvena labai konkurencinėje aplinkoje, tik jiems gerokai sunkiau, nes padangos yra mažiau emocijų sukeliantis produktas. Sukūrei gražų, daugumai patinkantį automobilio modelį ir gali džiaugtis šlove ir gerais pardavimo rezultatais. Padangų gamintojai savo produktų  privalumus turi įrodinėti demonstruodami puikias jų važiavimo savybes, o tai padaryti nėra paprasta. Kasmet metamos didžiulės pinigų sumos naujų produktų tobulinimui, o liaudiškai kalbant „iš lauko to nė nematyti“. Šiandien pristatome Falken Espia LEZ II padangą, skirtą Šiaurinės Europos
šalims. Labai tikėtina, kad ji tiks Lietuvos klimato sąlygoms, žinoma, jeigu tikra žiema… bus. Ši nauja padanga tinka tiek lengviesiems automobiliams, tiek ir visureigiams. Falken Espia LEZ II sukurta siekiant užtikrinti puikias savybes važiuojant snieguotais ir apledėjusias šiaurinių Europos regionų keliais. Abi – „M + S“ ir „Snow Flake“ – žymės, užtikrina, kad LEZ II padanga užtikrina geresnį sukibimą ant sniego ir ledo spaudžiant tiek šaltukui, tiek esant drėgnam orui. Panaudojus 4D NANO dizainą ir optimizavus padangos konstrukciją, stipriai pagerėjo dauguma savybių, kurios yra labai svarbios vairuojant atšiauriomis oro sąly gomis. Palyginti su pirmtaku, 10 proc. pagerėjo stabdymo ant ledo, 25 proc. traukos ant ledo ir 10 proc. stabdymo ant šlapios kelio dangos rezultatai. Šios padangos bus visų populiariausių dydžių: 195/65 R15, 205/55 R16 ir 225/45 R17.

Apie „Falken“ Europoje

pad2Jau daugelį metų, „Falken“ padangų gamintojai naujų idėjų ir technologinių sprendimų ieško automobilių sporto pasaulyje,  dalyvaudami ištvermės ir ilgų nuotolių varžybose, pavyzdžiui, 24 valandų Niurburgringo lenktynėse. Atsižvelgiant į patyrusių lenktynininkų patarimus sukurtos ir lenktynių trasose patikrintos technologijos vėliau pritaikomos paprastoms padangoms, skirtoms važiuoti kasdieniais keliais ir įprastais automobiliais. Panaudojus lenktynių patirtį, stipriai pagerėja valdomumo ant sausos ir šlapios dangos savybės bei stabdymo efektyvumas. Vairuotojas jaučia patikimesnį ryšį su keliu, geriau supranta kaip padanga gali pasielgti vienu ar kitu atveju, o taip važiuoti, be abejonės, daug saugiau.

Jei padangas gamintų „Apple“, jos vadintųsi Cooper

Šimtmečio jubiliejus, pavydėtinos gamybos apimtys, pergalė Dakaro ralyje – visa tai sieja vienas vardas – Cooper padangos. 100 metų – labai daug ne tik žmogui, bet ir bet kuriai verslo įmonei. Ir nors tokio garbingo jubiliejaus sulaukti norėtų daug verslų, pasiseka tik nedaugeliui. O tarp šių rinktinių įmonių būrelio yra dar ir tokių, kurių istoriją ir veiklos strategiją galima laikyti tiesiog etaloniniais pavyzdžiais, kaip reikėtų užkariauti pirkėjų širdis ir įtvirtinti prekės ženklą. Puikus šios dienos pavyzdys – kompanija „Apple“, bet jai iki veiklos 100-mečio dar toli. O štai padangų gamintojas „Cooper Tire & Rubber Company“ pagal veiklos strategiją tarp savo srities atstovų yra tarsi „Apple“ analogas, tik jau švenčiantis 100 metų jubiliejų. Pradžių pradžia Ši kompanija savo veiklą pradėjo 1914 metais. Tuomet jos pagrindinė veiklos sritis buvo padangų remonto komplektų gamyba, o vėliau visos jėgos buvo mestos į naujų  padangų gamybą. Net ir Didžiosios ekonominės krizės metais įmonė pagamindavo 2850 padangų per parą.

Tuo metu tai buvo pavydėtinos gamybos apimtys. Sukaupusi pakankamai resursų ir patirties kompanija žengė dabar jau privalomą žingsnį visoms stambiausioms pasaulio įmonėms – 1966 metais įkūrė nuosavą tyrimų centrą kartu su bandymų laboratorija. Šis centras veikia iki šių dienų, o bandymų laboratorija išsiplėtė iki didžiulio padangų bandymo poligono. Daugybę metų nei viena nauja kompanijos padanga nenukeliauja iki serijinės gamybos, neperėjusi visų bandymo poligono testų. Nuosavas tyrimų centras su bandymų laboratorija atsipirko jau aštuntojo dešimtmečio pradžioje. Atlikti tyrimai ir bandymai 1973 metais kompaniją pastūmėjo visiškai naujos kartos serijiniu būdu lengviesiems automobiliams gaminamų radialinių padangų su metaliniu kordu link, o 1980-aisiais leido rinkai pateikti tikrą „bombą“, privertusią apie „Cooper Tire“ padangas kalbėti visą JAV žiniasklaidą. Tais metais kompanija pirmoji pasaulyje pristatė radialines universalias padangas.

Po keleto labai sėkmingų strateginių žingsnių kompanijos laukė puikus dešimtmetis – nors tuo metu JAV vidaus rinka prisisotino ir mažesni gamintojai vienas po kito bankrutuodavo, „Cooper Tire“ sėkmingai plėtė savo veiklą ir supirkinėjo bankrutuojančias įmones. Dar tą patį dešimtmetį įmonė įtraukiama į sąrašą „101 geriausia JAV kompanija“ ir pradeda žvalgytis į užsienio rinkas – pirmiausia į Pietų Amerikos, o vėliau ir į Europos. „Cooper Tire“ Europoje Įvertindama tai, kad pirkėjai labiausiai pasitiki vietiniais gamintojais, „Cooper“ vėl pasirinko ilgalaikę ir daug investicijų reikalaujančią, bet labai efektyvią strategiją – pastatytos vietinės padangų gamyklos Didžiojoje Britanijoje ir Serbijoje. Tad dabar visoje Europoje parduodamos „Cooper“ padangos dažniausiai yra pagamintos šiose gamyklose ir tik retkarčiais  atvežamos iš JAV. Šiuo metu kompanija gamina Cooper, Roadmaster, Dean, Mastercraft, Avon ir Starfire padangas, o bendras modelių skaičius viršija 300.

Europos rinkoje didžiausio populiarumo sulaukė Cooper ir Starfire padangos. Itin didele sėkme gali didžiuotis legendinės visureigiams skirtos Cooper Discoverer padangos. Šios serijos padangos patyrė turbūt viską, ką tik galima išbandyti su visureigiais – pradedant sunkiai pravažiuojamais keliais, baigiant tikromis sniego ir smėlio dykynėmis, o savotišku olimpu tapo saldi pergalė „Dakaras 2010“ lenktynėse. Jose prizinę vietą iškovojo jungtinė „Toyota Coopertires Team“ komanda, važiavusi Toyota Land Cruiser visureigiu, „apautu“ Cooper Discoverer STT padangomis. „Cooper Tire“ Lietuvoje Oficialia Cooper ir Starfire padangų importuotoja Baltijos šalims šiemet tapo Lietuvos padangų prekybos lyderė Roko Lipeikio įmonė EGZOTIKA. Įmonės savininkas ir žinomas daugkartinis ralio čempionas R.Lipeikis džiaugiasi sėkmingu bendradabiavimu ir išskirtine kokybe pasižyminčiomis Cooper padangomis, kurios papildė itin gausų įmonės siūlomų padangų asortimentą.

Pasak jo, visureigių savininkai anksčiau ar vėliau vis tiek išsirenka Cooper Discoverer serijos padangas, nes tai tiesiog neišvengiamas pasirinkimas tiems, kurie ieško aukščiausios kokybės ir patikimumo. Vairuotojai kviečiami atkreipti dėmesį ir į „Cooper Tire“ koncernui priklausančias Starfire padangas. Tai Serbijos gamykloje gaminamos ekonominės klasės padangos, išsiskiriančios itin aukštu kainos ir kokybės santykiu, tad nekeista, kad jos sulaukė puikių atsiliepimų ir iš lietuvių. Verta paminėti, kad jubiliejinį sezoną „Cooper Tire“ savo gerbėjus pasistengė nudžiuginti iš karto dviem naujausiais žeiminių padangų modeliais – Starfire WT200 ir Starfire WH200. Pasak „Egzotikos“ atstovų, šie modeliai jau pasiekė ir Pabaltijo šalis.

ABL, 2014 m. Nr. 8