Kaip išvengti rūpesčių dėl kietųjų dalelių filtro?

2009 m. pagamintame Hyundai i10 automobilyje yra sumontuota degalų tiekimo nutraukimo sistema Iki šiol visada važinėjau dyzelinėmis mašinomis. Dabar ketinu įsigyti naują automobilį, bet iš mechaniko išgirdau, kad visi nauji dyzeliniai varikliai privalo turėti kietųjų dalelių filtrus, dėl kurių pastaruoju metu dyzeliai pradėjo labai dažnai gęsti. Ar yra būdas išvengti tokių problemų? Irmantas

Atsižvelgdami į vis griežtesnius standartus, automobilių gamintojai sukuria vis pažangesnes išmetamųjų dujų valymo sistemas. Dyzelinį variklį turinčiuose automobiliuose įrengiami smulkiųjų dalelių filtrai (DPF/FAP). Eksploatuojant automobilį toks filtras gali užsikimšti. Tuomet jį tenka valyti, deginant jame susikaupusias kietąsias daleles. Šis procesas įmanomas tik tam tikromis sąlygomis. Turi būti užtikrintas atitinkamas variklio apsukų skaičius nustatytą laiko tarpą. Tai paprasta pasiekti važiuojant ilgas
distancijas, pavyzdžiui, greitkeliu.

Paprastai rūpesčių kyla dažnai važinėjant nedidelius atstumus mieste, nes tada nėra galimybės sudeginti filtre susikaupusių nešvarumų. Tokiu atveju rekomenduojama nuvykti į servisą ir filtrą išvalyti arba jį pakeisti. Filtro gyvybingumą galima pratęsti ir taikant kelis svarbius principus. Pirmiausia, jei važinėjame daugiausia mieste, privalome bent kartą
per savaitę išvažiuoti į trasą – taip sudeginsime nešvarumus. Antra, turime naudoti gamintojų rekomenduojamą variklio alyvą ir reguliariai ją keisti. Reikia rinktis specialias alyvas,
skirtas dyzeliniams varikliams su kietųjų dalelių filtrais. Trečia, turime rūpintis degalų tiekimo sistemos būkle ir pilti kokybiškus degalus. Be to, turime stebėti įspėjamąsias prietaisų skydelio lemputes ir įtarę filtro gedimą, nuvykti į servisą tai išsiaiškinti.

Paaiškėjus, kad filtras sugedęs, turime jį išvalyti arba pakeisti nauju. Negalima filtro išpjauti, nes tai prieštarauja įstatymams ir kelia pavojų aplinkai.

ABL, 2014 m. Nr. 10