Gruodžio mėnesį, prieš šventes šturmuojant parduotuves, nuovoką ir saugumo jausmą prarasti – itin paprasta. Automobilių savininkai dažnai ne iš pirmo karto atranda prekybos vietose palikto automobilio stovėjimo vietą, o pasitaiko atvejų, kuomet apimti Kalėdinio streso galvoja, jog transporto priemonė pavogta ir kreipiasi į policiją bei draudiką norėdami užregistruoti įvykį. Draudimo bendrovės „If“ duomenimis, praėjusiais metais gruodžio mėnesį kas penktas vairuotojas, kreipęsis dėl vagystės, vėliau ją atšaukė, nes automobilį atrado stovėjimo aikštelėje.
„Šiais metais turėjome atvejį, kuomet klientas pastatė automobilį parduotuvės aikštelėje, o apsipirkęs parėjo namo. Tik kitos dienos rytą neradęs automobilio įprastoje vietoje prie namų pranešė policijai ir užregistravo automobilio vagystę, kurią kitą dieną teko atšaukti prisiminus automobilio parkavimo vietą“, – sako draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis.
„If“ grupės duomenimis, maždaug 8 proc. per metus registruojamų vagysčių nepasitvirtina. Pikas tokių situacijų yra gruodžio mėnesis, kuomet apie savo daiktų saugumą galvojama mažiausiai.
Dažniausiai pasitaikančio priežastys, kai automobilio savininkas pamiršta kur paliko transporto priemonę, daugeliui labai pažįstamos. Pamirštama, jog į vakarėlį vykote automobiliu, o namo taksi. Lankydamiesi keliuose prekybos centruose iš eilės susimaišote tarp panašių stovėjimo aikštelių, ypač jei lauke jau tamsu.
Atlikus tokių situacijų analizę, paaiškėjo, jog tipinis tokios situacijos dalyvis – jaunas kelių vaikų tėtis, vairuojantis naujesnio modelio automobilį ir gyvenanti didmiestyje.
„If“ pataria, kaip apsisaugoti nuo tokių situacijų:
- Įsiveskite mobiliajame telefone parkavimo koordinates.
- Jei jūsų automobilis su antena, apjuoskite ją skiriamuoju ženklu.
- Jei aikštelė kelių aukštų, įsiminkite, kelintame aukšte sustojote.
- Jei turite vaikų, paprašykite prisiminti stovėjimo vietą, jiems tai bus kaip žaidimas.
- Stenkitės vengti važiavimo į parduotuves piko metu.
- Jei apsilankius prekybos centre nerandate automobilių, grįžkite į ištuštėjusią aikštelę apie 22 val.
- Mažiau jaudintis dėl pirkinių, Kalėdos – ramybės šventė.
Apie „If “
„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Šiaurės Europoje, turinti daugiau nei 3,6 milijonų klientų. 2013 m. bendrovės pajamos iš draudimo veiklos siekė 16 milijardų litų. 2002 m. „If“ prekės ženklas buvo pristatytas Baltijos šalių draudimo rinkai, o 2009 m. veikla buvo sujungta į Estijoje įregistruotą bendrovę „If P&C Insurance AS“. Tai viena didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Baltijos regione. Savo filialus bendrovė turi ir visose trijose Baltijos šalyse. Šiais metais „If“ filialas Lietuvoje švenčia 15 metų veiklos jubiliejų.
www.auto-bild.lt