Paauglystę keičia branda

aaRitmą užduoda vokiečių gamintojai. Kas negali geriau, turi bent vykusiai „nusirašinėti“. Antros kartos Hyundai i20 nenori būti pastarųjų gretose: pilką ir neįmantrų aprėdą jis keičia į modernų klasikinį, gan elegantišką rūbą.

Spalį Paryžiuje debiutuosiantis naujasis Hyundai i20 yra brandesnis. Kėbulo linijose galima aptikti savitą braižą ir prognozuoti, kad patrauklus jis išliks ilgiau nei
pirmtakai. Automobilio „veide“ dabar šešiabriaunis aušintuvo grotelių „skydas“ ir itin platūs, į šonus smailėjantys žibintai su LED dienos šviesų „blakstienomis“.
Prognozuojama, kad iki 2017 m. metinė mažos, B klasės automobilių rinka Europoje išaugs nuo dabartinių 2,86 iki 3,25 mln. mašinų. 14 proc. augimas – svaiginanti dinamika bendrame fone, tad nenuostabu matyti visų didžiųjų gamintojų, tarp jų ir „Hyundai“, dėmesį pačiam skaitlingiausiam segmentui Senajame Žemyne.

aa2Pirmos kartos i20 buvo pristatytas lygiai prieš šešerius metus. Per šį laikotarpį B segmento gretas papildė per 400 tūkst. korėjietiškų automobilių. Nors ir po nedaug, tačiau i20 modelis „Hyundai“ rinkos dalį šiame segmente didino nuo 1,5 iki 2,9 proc. Tačiau labai svarbu yra tai, kad pirmos kartos i20 pirkėjų lojalumas „Hyundai“ prekės ženklui kone du kartus viršija varžovų rezultatus. „Hyundai“ markę toliau renkasi net 88 proc. šio mažojo modelio pirkėjų. Su naujuoju modeliu korėjiečiai puoselėja nemažus lūkesčius – juk automobilis sukurtas čia pat, Vokietijoje, o ir gaminamas jis bus aktyviai narystės ES siekiančioje
Turkijoje. „Hyundai“ planus atitiks, jei kasmet bus parduodama bent po 100 tūkst. mažųjų i20. Jaunus pirkėjus žadama vilioti ne tik funkcionaliu penkiaduriu hečbeku, bet ir sportišku kupė kėbulu.

Ilgesnis, platesnis ir… sportiškesnis

aa1Naujasis Hyundai i20 yra 24 mm platesnis ir 40 mm ilgesnis už pirmtaką. Sportiškumo jam suteikia 16 mm žemesnis kėbulas ir į vairuotoją pasuktas prietaisų skydelis. Mažesnis ir naujojo automobilio aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas (CX=0,30). Hyundai i20 kėbulas slepia nors iš pagrindų ir peržiūrėtą,
tačiau jau pažįstamą platformą. Ratų bazė dabar 45 mm ilgesnė, tad kompaktinės klasės automobilis dabar gerokai erdvesnis. Didesnis bendras kėbulo ilgis
leido 10 proc. (iki 326 l) padidinti ir bagažinės tūrį. Sulanksčius galines sėdynes jos talpa didėja kone tris kartus – iki 1042 l. Nors dėl ilgesnės ratų bazės
Hyundai i20 pristatomas kaip penkiavietis B klasės automobilis, aukštaūgiui gale vis dėlto yra ankšta. Negelbsti net žemesnė sėdėjimo padėtis.

Brangiausia automobilio dalis – jo kėbulas. Naujajame i20 kone pusė (42 proc.), o tai yra beveik tris kart daugiau už pirmtaką, kėbulo struktūrinių elementų pagaminti iš lengvo ir itin tvirto plieno rūšių, todėl jis nepalyginamai standesnis ir atsparesnis sukimo deformacijoms.

Keturi iš kitų modelių pažįstami varikliai

aa4Du U-II serijos turbodyzeliniai (1.1 ir 1.4) ir du benzininiai (1.25 ir 1.4) iš „Kappa“ šeimynos. Visi siūlomi motorai atitinka „Euro 6“ reikalavimus. Pavarų dėžės – trys: dvi mechaninės, penkių arba šešių pavarų ir viena keturių pakopų automatinė. Mažiausiasis iš benzininių, 1.25 variklis, gali būti 75 ir 84 AG. Lengvą aliuminio korpusą turintis motoras derinamas su penkių pavarų mechanine greičių dėže. Benzininis 1.4 variklis, generuojantis 100 AG, gali būti pasirenkamas su šešių pavarų mechanine arba keturių pakopų automatine greičių dėže. Šio variklio korpusas taip pat iš lengvo aliuminio lydinio, kuriam tvirtumo suteikia iš ketaus pagamintos cilindrų įvorės.

Itin daug pakeitimų yra variklio dujų skirstomojoje sistemoje: du skirstomieji velenėliai (DOHC), įleidimo ir išleidimo fazių reguliavimas, tvirtesnės dvipetės  svirtelės, o pavaroje naudojama ilgaamžė grandinė. Su abiem turbodyzeliais – trijų cilindrų 1.1/75 AG ir keturių cilindrų 1.4/90 AG – derinama šešių pavarų mechaninė greičių dėžė. Nors pirmųjų bandymams parengtų automobilių dar teks palaukti, Hyundai i20 su 90 AG ir didžiausią 240 Nm sukimo momentą esant 1500–2500 aps./min. pasiekiančiu 1.4 turbodyzeliniu motoru turėtų tapti rimtu varžovu Peugeot 208 1.6 HDi (92 AG ir 230 Nm), Škoda Fabia 1.6 TDI (90 AG ir 230 Nm) ir VW Polo 1.4TDI (90 AG ir 230 Nm).

Turtingas įranga ir spalvų deriniais

Automatiškai užsilenkiančius šoninius galinio vaizdo veidrodėlius, automatinį priekinio stiklo šildytuvą, šildomą vairą, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, skiriamųjų kelio juostų sekimo sistemą, jungtį išmaniajam telefonui. Vienintelis Hyundai i20 tarp šios klasės atstovų turės panoraminį, iki galo atidaromą stoglangį. Nors medžiagų kokybe Hyundai i20 dar atsilieka nuo klasės favoritų, tačiau dalį jų lenkia spalvų pasirinkimo galimybe ir derinių gausumu. Būsimajam pirkėjui siūloma pasirinkti vieną iš penkių interjero atspalvių.

aa6

Pasirinkta spalva dekoruotos ne tik sėdynės, bet ir prietaisų skydelio viršus. Visi deriniai labai vykę – ypač jaukus yra kapučino spalvos interjeras su analogiškos spalvos viršutine prietaisų skydelio dalimi. Beje, sėdynių apmušalai gali būti ne tik medžiaginiai, bet ir odiniai. O salone gali būti net juodą rojalio laką ar chromą imituojančių detalių. Nors salono apdailos medžiagos pagamintos iš šiandien plačiai „Premium“ mašinose naudojamo „minkšto“ termoplastinio olefino (TPO), iš kurio nesunku gauti bet kokios faktūros itin tikslios formos gaminius, jis nesukuria tokios kokybės atmosferos, kuri pasitinka geriausiuose šios klasės automobiliuose. Pirmieji naujojo modelio i20 Europoje pasirodys lapkritį, o Lietuvą pasieks tik kitų metų pavasarį. Tuomet paaiškės ir kainos.  Tradiciškai Hyundai i20 bus suteikiama 5 metų garantija be ridos apribojimo.

aa5

Dainius Šišlavas

ABL, 2014 m. Nr.8