Drebėkite, bavarai!

bavarai1Ne paslaptis, kad „Jaguar“, pristatydamas XE modelį, taikėsi į BMW „trečiuką“. Ar britams pavyks sukelti rimtą pavojų bavarų bestseleriui?

Šoko nebuvo. Jaguar XE žurnalistams pirmą kartą buvo parodytas Londone, bet jo išvaizda niekuo nenustebino. Naujasis sedanas savo „veidu“ primena vyresniuosius ir didesniuosius brolius XF ir XJ. Tai sąmoningas sprendimas. „Dabartinis stilius turi dar labiau įsitvirtinti“, – komentuoja daugiametis britų markės dizaino vadovas Ianas Callumas.

Todėl ir nebuvo griebtasi jokių stilistinių eksperimentų. Mainais už tai XE subtiliai žavi rafinuotomis formomis ir nepriekaištingomis proporcijomis. Saikingas elegantiškumas dominuoja ir viduje. Įspūdingai atrodo aštuonių colių liečiamasis ekranas, kuriame numatytas visų vidaus įrangos funkcijų valdymas. XE yra šiek tiek ilgesnis, platesnis ir žemesnis nei 3 serijos BMW, o štai viduje erdvės yra beveik tiek pat. Vertindami kėbulo konstrukciją galime pasakyti, kad „Jaguar“ žengia savo keliu. Britai turi patirties gaminant aliuminio kėbulus, todėl XE sveria tik 1474 kg, t.y. 20 kg mažiau nei minėtas BMW. Puikus ir oro pasipriešinimo koeficientas – vos 0,26. Daug pakabos detalių taip pat pagaminta iš aliuminio.

bavarai2

Elegantiškas vidaus dizainas su akivaizdžiai į XJ panašiais elementais.

Šios klasės naujovė – galinė ašis „Integral Link“, šiek tiek primenanti 5 serijos BMW konstrukciją. Tikslas suprantamas: išlaikyti didelį standumą, kaip ir valdomumą  įveikiant posūkius ir neprarastikomforto. Kita „Jaguar“ naujovė – elektrinis vairo stiprintuvas, kuris suteikia daugiau galimybių priderinant ir veiksmingiau išnaudojant energiją, palyginti
su hidrauline sistema. Jis padeda vairuotojui geriau jausti automobilį ir gauti daugiau informacijos apie kelią. XE įrengta daugybė pagalbinių sistemų, kurios didina komfortą ir saugumą.

ASPC (All Surface Progress Control) – tai dar viena naujovė, turinti užtikrinti optimalų stabilumą slidžiame kelyje, preciziškai operuojanti stabdžių ir pavaros sistemomis,
nedalyvaujant vairuotojui. Visiškai naujas yra ir dviejų litrų dyzelinis variklis, kuris bus siūlomas kartu su bazine XE versija. Gamintojas žada, kad 163 AG variklis su mechanine šešių pavarų dėže naudos vos 3,8 l/100 km. Be šio variklio yra ir kitų (žr. duomenų lentelę). Į rinką automobilis įžengs kitų metų pavasarį.

TECHNINIAI DUOMENYS

Jaguar XE S
Variklis – benzininis V6 su kompresoriumi l Darbinis tūris – 2995 cm3 l Maks. galia – 340 AG esant 8500 aps./min. l Maks. sukimo momentas – 450 Nm esant 4500 aps./min. l Pavarų dėžė – 8 laipsnių automatinė (ZF) l Ilgis/plotis/aukštis – 4672/1850/1416 mm l Varantieji ratai – galiniai l Atstumas tarp ašių – 2835 mm l 0–100 km/h – per 5,2 s l Maks. greitis – 250 km/h (elektron. ribotuvas) l Vid. degalų sąnaudos – 8,3 l/100 km l Kaina – nuo 118 100 Lt / 34 200 eurų.

MŪSŲ ĮVERTINIMAS

Stulbinanti alternatyva Laimingiesiems, kurie gali sau leisti važinėti aukščiausios klasės automobiliu ir norėtų išsiskirti iš BMW, Audi ir Mercedes savininkų minios, naujasis Jaguar yra kaip tik tai, ko jie laukė.

ĮVERTINIMAS

Keturios žvaigždutės iš penkių.

Jau važinėjome!

Pirmaisiais įspūdžiais jau galime pasidalinti. Likus keliems mėnesiams iki oficialaus pristatymo žiniasklaidai, mūsų kolegos iš vokiškojo „Auto Bild“ naujuoju XE pasivažinėjo
Niurnburgringo trasoje. Buvo galima puikiai pajausti, kad britai siekė komforto visiškai nemažindami dinamikos. Naujasis Jaguar garsiąja 21 km lenktynių trasa lėkė su stulbinama energija. Šiuo atžvilgiu XE yra labai arti „trečiuko“.

ABL, 2014 m. nr. 9