„SEAT Leon ST CUPRA“ – tobulas sportinis automobilis kasdienai

LEON-ST-CUPRA-34FRONT

SEAT pristato tobulą automobilį, kuris leis mėgautis ne tik vairavimu, bet ir gyvenimu. Tai naujasis „Leon ST CUPRA“, galintis suderinti stilingumą ir praktiškumą. Talpią (net iki 1470 l) bagažinę turintis „Leon CUPRA ST“ iki 100 km/h įsibėgėja vos per 6.0 sek. – štai koks greitas gali būti praktiškas automobilis.  Kraują stingdantis dizainas, lankstus įrangos priderinimas pagal kiekvieno poreikius ir aukšta kokybė leidžia šiam automobiliui drąsiai ir užtikrintai žengti į rinką.

Žurnalistai ir pirkėjai „SEAT Leon CUPRA“ vertina ne tik kaip sportinį kupė, bet ir kaip praktišką penkių durų automobilį. Europos žiniasklaidos atliekamuose palyginimo testuose CUPRA žaibiškai tapo nuolatine lydere savo klasėje. Šio modelio savininkai gyrė jo dizainą ir vairavimo savybes. Naujausia „SEAT Leon CUPRA“ versija turi dar vieną privalumą – talpią bagažinę. Taigi, šis automobilis puikiai tiks ir šeimai, ir darbui, o taip pat sportuojantiems, keliaujantiems bei norintiems automobilio visiems gyvenimo atvejams.

LEON-ST-CUPRA-DYNAMIC-3

„Naujasis „Leon ST CUPRA“ puikiai papildo „Leon“ modelių šeimą. Tarpusavyje derantis rafinuotas valdymas, ekspresyvi dinamika, patogumas ilgose kelionėse ir nenuginčijamas praktiškumas leidžia jam būti unikaliu“, – teigė SEAT S.A. prezidentas Jürgenas Stackmannas.

„Mes didžiuojamės jo techniniu išbaigtumu ir kokybe“, – pridūrė jis.

Subalansuotas aukštųjų technologijų paketas užtikrina neįtikėtinas naujojo „Leon ST CUPRA“ važiavimo savybes. Svarbiausias komponentas įrangos paketo sąraše – 2.0 l TSI variklis su dviguba įpurškimo sistema ir kintama vožtuvų valdymo sistema. Priklausomai nuo versijos, jis gali išvystyti 195 kW/265AG arba 206 kW/280 AG galią. Kad automobilis gali pasigirti moderniausiomis technologijomis, patvirtina ir dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC, blokuojamas priekinis diferencialas, kintamos galios vairo stiprintuvas, „CUPRA Drive Profile“ sistema ir standartinei įrangai priklausantys „Full-LED“ žibintai.

LEON-ST-CUPRA-SIDE

„Naujasis „Leon ST CUPRA“ yra tikras SEAT nuo galvos iki kojų: emocijomis, važiavimo savybėmis, dizainu, dinamika, malonumu vairuoti kilometras po kilometro. Jis gali pasigirti moderniausiomis technologijomis ne tik vertinant jo preciziškumą, bet ir neįtikėtiną efektyvumą“, – pabrėžė Tyrimų ir vystymo padalinio vadovas Dr. Matthias Rabe.

„Mes daug investavome į pačias smulkiausias detales tam, kad užtikrintume , jog „Leon CUPRA“ universalas pasižymėtų tokiomis pat važiavimo savybėmis ir atletiškumu, tačiau būtų nepalyginamai talpesnis“, – tvirtino jis.

Drauge su naujuoju „Leon ST CUPRA“ atverčiame naują sėkmės istorijos puslapį. Pirmos kartos modelis pasirodė 1996 metais kartu su „Ibiza“ modeliu. Nuo tada CUPRA versijos buvo tobulinamos ir tapo kultiniais SEAT modeliais. Pirmą kartą CUPRA versiją turėjo trejų durų „Leon“ modelis, o dabar šią versiją turi ir „Leon ST“.

LEON-ST-CUPRA-WHEEL

Puiki dinamika

CUPRA versijai būdinga galia, puikus valdymas ir dinamika. „Leon ST CUPRA“ puikiai išpildo visas šias savybes. CUPRA 280 su DSG transmisija iki 100 km/h įsibėgėja vos per 6.0 sekundes, o modelis su mechanine pavarų dėže – per 6,1 sek. Savaime suprantama, didžiausias pasiekiamas 250 km/h greitis taip pat labai svarbus faktorius, vertinant automobilio galimybes. Didžiausias 350 Nm sukimo momentas, esant 1700-5600 aps./min. garantuoja įspūdingą trauką bet kokioje situacijoje. CUPRA versija su varikliu, pasižyminčiu 195 kW/265 AG galia ir maksimaliu 350 Nm sukimo momentu yra ne ką lėtesnė už savo „seserį“. 100 km/h greitį ji pasiekia per 6,2 sek., o versija su DSG transmisija – per 6,1 sek.

Be džiuginančių galios rodiklių, „Leon ST CUPRA“ gali pasigirti ir nepaprastu ekonomiškumu.  Abiejų modelio versijų vidutinės degalų sąnaudos 100 km yra vos 6,6 l su DSG transmisija ir 6,7 l su mechanine pavarų dėže. Tai atitinka 154 ir 157 g CO2 emisijų.

Važiuoti toliau, patogiau ir sklandžiau „Leon ST CUPRA“  leidžia ir „Performance Pack“ paketas, kuriam priklauso didesni „Brembo“ stabdžiai, išskirtiniai ratlankiai ir padangos.

Aukštųjų technologijų variklio komponentai

Kaip ir priklauso tikram „sportininkui“ 2.0 TSI variklis jautriai reaguoja į kiekvieną greičio pedalo spustelėjimą ir savo garsu, kuriam sodrumo suteikia specialus garso rezonatorius, džiugina net išrankiausio vairuotojo ausį. Naujasis variklis, derinamas su ypatingai jautriu turbokompresoriumi, siūlo pasidžiaugti visa „puokšte“ moderniųjų technologijų ir žemę drebinančių savybių. Viena iš jų – dviguba įpurškimo sistema, kuri prireikus degalų mišinį įpurškia ne tik tiesiai į degimo kamerą, bet ir į kolektorių.

Optimalūs variklio valdymo nustatymai padeda sumažinti degalų sąnaudas ir emisijas. Cilindrų pripildymas degalų mišiniu visuomet bus optimalus – reguliuojamas skirstomasis velenas su vožtuvų pakėlimo sistema reguliuoja ne tik įsiurbimo, bet ir išmetimo vožtuvus. Išmetimo kolektorius integruotas į cilindro galvutę ir yra modernios termo-reguliavimo sistemos dalis. Patobulinta plieninių stūmoklių danga ir guoliai sumažina trintį iki minimumo.  Naujojo CUPRA praktiškumo paketui taip pat priklauso „Start/Stop“ sistema ir stabdžių energijos regeneravimo sistema.

Važiuoklė – aukštųjų technologijų ir dinamikos pavyzdys

CUPRA visuomet asocijavosi su išskirtine dinamika ir neprilygstamu sportišku charakteriu. Tačiau „SEAT Leon ST CUPRA“ sugeba pateisinti šias savybes su kaupu. Dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC, priekinės ašies blokuojamas diferencialas ir kintamos galios vairo stiprintuvas priklauso standartiniam „Leon CUPRA“ įrangos paketui. Dėl šių komponentų naujasis modelis žymiai greičiau įveiks lenktynių trasą negu jo pirmtakas.

Iš kitos pusės, naujasis modelis leidžia labiau atsipalaiduoti vairuojant, nes pasižymi didesniu komforto lygiu. Tai ypač svarbu išsiruošus į ilgesnes keliones. Patikimai ir saugiai sustoti šiam modeliui padeda ypatingoji CUPRA „High Performance“ stabdžių sistema, kurią galima atpažinti iš raudonų stabdžių apkabų.

Dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC

Kertiniai akmenys, „laikantys“ dinamikos pagrindus yra mažas svoris ir kėbulo tvirtumas. „Leon“ šeimai būdingas lengvas kėbulas nėra išimtis ir kalbant apie ST CUPRA. Specialiai CUPRA versijai pritaikyta naujos kartos dinaminė pakabos kontrolės sistema DCC yra dar jautresnė ir „paklusnesnė“. Išskirtinį patogumą kiekvienam vairuotojui taip pat padeda sukurti CUPRA „Drive Profile“ sistema.

Priekinės ašies blokuojamas diferencialas

Naujasis priekinės ašies blokuojamas diferencialas akivaizdžiai pagerina šio, priekiniais ratais varomo automobilio trauką ir valdymą. Šios sistemos pagrindą sudaro hidrauliškai  aktyvuojama ir elektroniniu būdu valdoma daugiasluoksnė sankaba. Didžiausia blokavimo galia yra net 1600 Nm. Išskirtiniais atvejais 100 proc. galios gali būti nukreipta į vieną ratą. Blokuojamo diferencialo sistema yra integruota į visas valdymo sistemas, tokias kaip ESP ir EDS.

Kintamos galios vairo stiprintuvas

Šis privalumas taip pat priklauso standartinės įrangos paketui. Dėl šio komponento vairuotojas gali jaustis patogiau, labiau atsipalaiduoti ir atlikti mažiau vairo pasukimo judesių. Tai ypač patogu, pavyzdžiui, įveikiant posūkius ar statant automobilį. Kintamos galios vairo stiprintuvas šiame modelyje veikia progresyvaus kintamo tankio sriegio ant vairo kolonėlės pagrindu.

ESP sistema buvo sukurta ir pritaikyta specialiai „Leon ST CUPRA“ modeliui. Ji leidžia mėgautis sportišku važiavimu, tačiau pareigingai rūpinasi saugumu. Norint išskirtinio dinamiškumo (pavyzdžiui, važiuojant trasoje) šią sistemą galima išjungti pasirenkant vieną iš dviejų padėčių. Pirmoji padėtis –  kai išjungiama traukos kontrolė ir ESP sistema perjungiama į sportinį režimą, o antrosios padėties atveju ESP sistema išjungiama visiškai.

CUPRA „Drive Profile“ sistema

CUPRA „Drive Profile“ sistema yra visuomet pasiruošusi prisitaikyti prie individualių „Leon ST CUPRA“ vairuotojo poreikių. Be „Comfort“ ir „Sport“ režimų Martorelio inžinieriai suteikė galimybę pasirikti ir išskirtinį CUPRA režimą. Šiam režimui būdingas ypatingas akseleratoriaus pedalo jautrumas, padidintas DSG pavarų dėžės sportiškumas ir galingas turbininio variklio gausmas, kurį sustiprina variklio garso rezonatorius. CUPRA režimą pasirinkę vairuotojai taip pat gali tikėtis sportiškesnių DCC sistemos, kintamos galios vairo stiprintuvo ir priekinio diferencialo blokavimo savybių.

LEON-ST-CUPRA-LOGO

Emocionalus ir galingas dizainas

Emocionalus dizainas – itin stipri „Leon“ pusė. O naujojo CUPRA dizainas, regis, yra dar vienu žingsneliu emocingesnis. Ištįsęs ST universalo siluetas puikiai dera su dideliais ratais. Priekyje integruoti dideli oro aptakai ir „Full-LED“ žibintai sukuria galingo automobilio įspūdį. Nuo išskirtinio automobilio priekio dizaino neatsilieka ir galas, atkreipiantis dėmesį išraiškingu galinio buferio difuzoriumi ir dviem ovalo formos išmetamaisiais vamzdžiais. Lieti ratlankiai buvo sukurti specialiai CUPRA modeliui. Jo individualumą dar labiau pabrėžia raudonos stabdžių apkabos ir tamsintas galinis bei galiniai šoniniai stiklai.

Automobilio interjere taip pat karaliauja sportiškumo dvasia. Ją atspindi unikalaus dizaino sportinis CUPRA vairas, DSG transmisijos perjungimo rankenėlė bei sportinio tipo juodos „Alcantara“ sėdynės, sudygsniuotos baltomis siūlėmis. Pirkėjai taip pat gali rinktis ir juodos odos su baltomis siūlėmis sėdynių apmušalus. Sėdėti patogiai ir stabiliai, ypač įveikiant posūkius, leidžia specialios sportinės formos sėdynės. Jos priklauso papildomos įrangos paketui. Pedalai ir slenksčiai pagaminti iš aliuminio.

ST CUPRA 280 modelio ryškiausi skiriamieji bruožai – unikalūs 19 colių ratlankiai, padengti titano dažais, „Aerodynamic Pack“ paketas, kuriam priklauso oro aptakas ant stogo, stabdžių apkabos, ant kurių įspaustas CUPRA vardas ir juodos spalvos išorinių veidrodėlių apdaila. Apdailos elementai gali būti juodi arba klasikiniai – chromuoti.

Įranga – išskirtinė ir individuali

„Leon ST CUPRA“ išlaiko išties aukštas pozicijas tarp kitų SEAT modelių. Užsidėti lyderio vainiką šiam automobiliui padeda kintamos galios vairo stiprintuvas, dinaminė pakabos kontrolės sistema, blokuojamas priekinis diferencialas, „CUPRA Drive Profile“ sistema, „High Performance“ stabdžių sistema ir 18 colių ratlankiai (CUPRA 280 versija turi 19 colių ratlankius).

Standartinės įrangos paketui taip pat priklauso „Full-LED“ priekiniai ir LED galiniai žibintai. Nežiūrint į savitą dizainą, LED žibintai turi ir kitų nenuginčijamų privalumų – jie apšviečia kelią natūralia šviesa, kurios spalvinė temperatūra siekia 5300 kelvinų. Dėl savo panašumo į dienos šviesą šių žibintų skleidžiami šviesos spinduliai nevargina akių. Be to, žibintai pasižymi minimaliomis energijos sąnaudomis. Pavyzdžiui, artimųjų šviesų žibintai naudoja tik po 20 vatų.

Sportinės sėdynės, apvilktos „Alcantara“ apmušalais, sportinis CUPRA vairas ir „Media System Plus“ pramoginė sistema su 6,5 colių lietimui jautriu spalvotu ekranu priklauso standartinei įrangai. Vienas iš išskirtinių CUPRA bruožų – interjero apšvietimas. Durelių apmušaluose integruoti šviesos diodai pabrėžia interjero dizaino kontūrus ir suteikia komforto jausmą tiek sėdintiems priekyje, tiek gale. Maža to, specialus apšvietimas leidžia geriau orientuotis automobilyje ir dar labiau pajusti jo erdvę. Apšvietimo spalvą galima reguliuoti per „CUPRA Drive Profile“ sistemą. Jis gali būti standartinis baltas arba raudonas (pasirinkus CUPRA režimą).

Naujojo modelio pirkėjai pagal savo poreikius galės pasirinkti ir jo spalvą: „White Line“, „Black Line“ arba „Orange Line“. Radiatoriaus grotelių apvadai, šoniniai veidrodėliai ir ratlankiai nudažomi atitinkama spalva.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt