Volkswagen CES 2015 parodoje

Touch  GestensteuerungSausio 6-9 d. Las Vegaso mieste (JAV) šurmuliuojančioje CES buitinės elektronikos parodoje turi ką parodyti ir automobilių gamintojai. Volkswagen parodos lankytojams atskleidžia savo ateities automobilio viziją. Šios markės vokiškų automobilių gamintojai įsitikinę, jog ateitis priklauso prie ryšių tinklo prijungtiems automobiliams su intuityviai suprantama naudotojo sąsaja, t.y., pranašaujamas savotiškas automobilių ir eismo infrastruktūros objektų internetas. Minėtos ateities galimybės demonstruojamos pasitelkus dar nematytą Golf R Touch demonstracinį konceptą, kurio elektroninė dalis „supranta” valdymą gestais. Be to šiame automobilyje įdiegta „App Connect” sistema, suderinta su beveik visomis šiuo metu egzistuojančiomis automobilio ir išmaniojo telefono sąsajomis: „MirrorLink™”, „Android Auto” (Google) ir „Car Play” (Apple). Ši sistema jau beveik paruošta masiniam naudojimui ir, pasak Volkswagen inžinierių, JAV ir Europos vairuotojus turėtų pasiekti per šiuos metus, kai į gatves išriedės nauji Volkswagen modeliai su paskutinės kartos informacinių pramogų sistema.

Golf R Touch konceptas CES parodos lankytojus stebina kaip tiksliai automobilio gestų atpažinimo sistema gali reaguoti į vairuotojo judesius, paversdama juos automobilio elektronikai suprantamomis komandomis. Gestais galima valdyti daugelį jutiklinio ekrano funkcijų, neliečiant jo rankomis. Pavyzdžiui, mostelėjus ranka priešais priekinį stiklą, stoglangis užsidaro, kai tuo tarpu tas pats mostas į priešingą pusę atidaro stoglangį. Dar viena valdymui gestais puikiai paklūstanti funkcija – sėdynių padėties reguliavimas. Trumpai tariant, tam tikri vairuotojo veiksmai paverčia automobilį interaktyviu elektronikos prietaisu.

Dar vienas Volkswagen paviljono eksponatas – Connected Golf. Tai ko gero šiuo metu jungliausias automobilis pasaulyje. Jame įdiegta MIB II naujos kartos informacinių pramogų sistema, pasižyminti maksimaliu suderinamumu su išmaniaisiais elektronikos prietaisais. Jau šiuo metu į sistemą galima įdiegti krūvas išmaniųjų programėlių ir bendram darbui prijungti gaugybę išmaniųjų telefonų, planšetų, išmaniųjų laikrodžių ir net kai kuriuos dar tik dabar masinę rinką šturmuojančius dėvimosios elektronikos prietaisus.  Yra šiame automobilyje ir kitokių inovacijų. Pavyzdžiui, navigacinė sistema, įsimenanti populiariausius maršrutus (pavyzdžiui, į darbą ir namo) ir nukreipianti jais pagal navigaciją net be papildomo įjungimo ar vairuotojo komandos. Susidarius neįprastai padėčiai įprastame maršrute (pvz., avarija, kamštis, kelio darbai), navigacinė sistema nedelsiant pasiūlo alternatyvinius maršrutus automatiškai įsimintam kelionės tikslui pasiekti.

Trečioji CES demonstruojama Volkswagen naujovė – jau įprastu tapusio parkavimo pagalbininko tobulinimas, pamažu paverčiant jį automatizuota parkavimo sistema. Pavyzdžiui, navigacijos sistema įsimena dažniausius maršrutus, o parkavimo pagalbininkas fiksuoja vairuotojo automobilio parkavimo veiksmų scenarijus įsimenamame maršrute. Tai padeda tiksliau ir dar patogiau parkuoti automobilį, nei įprastu vairavimo pagalbininku.

Volkswagen inžinieriai pradėjo dar vieną darbų etapą, kuris įgalins išlipti iš dar neparkuoto automobilio, o jis bus parkuojamas automatiškai arba nuotoliniu būdu, valdant išmaniuoju įrenginiu.

Ketvirtoji naujovė ko gero praktiškiausia ir artimiausia masiniam diegimui. Volkswagen demonstruoja patobulintą elektromobilių įkrovimo stotelę, kurioje įkrovimas vyksta be laidų, t.y., indukciniu būdu, tiesiog užvažiavus ant įkrovimo platformos. Toks įkrovimo būdas, Volkswagen inžinierių nuomone, padėtų įveikti šiuo metu esamą skirtingų įkrovimo standartų ir nesuderinamumų painiavą.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt