Nauja „Continental“ sistema: stabdyti motociklą bus saugiau

ABS_photo_1

Be daugelio saugumą užtikrinančių elektroninių sistemų, „Continental“ daugiau nei 10 metų gamina ABS sistemas motociklams, stabdymo metu neleidžiančias užsiblokuoti ratams ir užtikrinančias didesnį saugumą. 2015 metų vasaros pradžioje rinkoje debiutuos BMW S 1000 XR motociklas, kuriame bus sumontuota optimizuoto stabdymo posūkyje sistema, leisianti stabdyti motociklą pasvirus.

„Esant šiai sistemai ir stabdant motociklą posūkyje, jis išlieka stabilesnis ir labiau nuspėjamas. Todėl pavojus nesuvaldyti motociklo sumažėja, o saugumas padidėja“, – sako Ronanas Le Royus, Motociklų skyriaus Važiuoklės ir saugumo padalinio vadovas.

 

Iki šiol į motociklus montuotos ABS sistemos užtikrindavo stabilumą stabdant tiesiojoje. Tačiau naudoti stabdžius posūkyje vis dar reikia itin atsargiai, norint išvengti netikėto slydimo ir kritimo. Naujoji sistema įvertina, kada motociklu posūkyje važiuojama pasivirus, o ABS suveikia tolygiau, stabdymo jėga paskirstoma sklandžiau ir taip užtikrinamas geresnis ir saugesnis stabdymas posūkyje.

Anksčiau „Continental“ sukurta integruota motociklo stabdymo sistema MIB (Motorcycle Integral Brake) užtikrina, kad stabdymo metu jėga būtų paskirstoma tolygiai tarp priekinio ir galinio rato. Tokiu būdu išvengiama staigus svorio persiskirstymo, todėl galima važiuoti ir dinamiškiau, ir saugiau.

Geresnis ir saugesnis valdymas posūkyje

ABS_photo_2

Optimizuotos stabdymo posūkyje sistemos darbą užtikrina daugybė tarpusavyje sąveikaujančių jutiklių ir centrinis modulis. Motociklo ABS sistema prisitaiko ir veikia priklausomai nuo situacijos ir motociklo pasvyrimo posūkyje. Jutiklių grupė šimtus kartų per sekundę dažniu į centrinį modulį siunčia riedėjimo greičio ir pasvyrimo kampo, taip pat šoninio pagreičio duomenis.

Motociklininkui posūkyje svyrant labiau, sistema palaipsniui mažina stabdžių sistemos slėgį, todėl stabdant posūkyje stabdymo jėga perduodama tolygiau, o ABS suveikia subtiliau. Be to, ši sistema apjungia ir kitas saugumo funkcijas. Tarp jų yra itin tiksli galinio rato pakilimo nustatymo sistema, stabdymo metu užtikrinanti tolygų lėtėjimą ir stabilumą. Elektroninė traukos kontrolė veikia variklio galią ir stabdžius esant pavojui, kad motociklininkas praras kontrolę dėl per didelio greičio, didelio pasvirimo kampo ar tiesiog slidžios kelio dangos. O įsibėgėjimo metu priekinio rato kilimą riboja sistema, valdanti variklio sukimo momentą.

Europoje bus privalomi motociklai su ABS

Motocikluose ABS sistema, kuri neleidžia avarinio stabdymo metu užsiblokuoti stabdžiams, yra nemažiau svarbi nei automobiliuose. Atliktų tyrimų duomenimis, tų motociklų vairuotojai, kuriuose sumontuota ABS sistema, turi iki 30 procentų mažesnę tikimybę patekti į eismo įvykį. Taip pat ši sistema gali žymiai sumažinti pavojimgais sužeidimais ir mirtimi pasibaigiančių eismo įvykių skaičių.

Todėl nuo 2016 metų visi naujai sukurti ir didesnio nei 125 cm³ darbinio tūrio motociklai, o nuo 2017 m. – visi nauji ir didesnio nei 125 cm³ darbinio tūrio motociklai, parduodami Europos Sąjungoje, privalės turėti sumontuotą ABS sistemą.

ABS_photo_3

„Continental“ nuotr.

www.auto-bild.lt