Beveik 12 milijonų parduotų automobilių visame pasaulyje, iš jų 6,9 mln. Europoje. Pasiruoškite sutikti – atnaujintas trečios kartos Ford Focus.
Viskas prasidėjo 1998 metais. Būtent tada debiutavo pirmos kartos Ford Focus, kuris nutiesė kelią vėlesnių modelių sėkmei. Jau po metų Focus nugalėjo konkurse „Europos meų automobilis 1999“. Kompaktinis Ford modelis išsiskyrė ne tik inovaciniu dizainu („New Edge Design“), bet ir puikiu valdomumu.
Antros kartos modelis, debiutavęs 2004 m., nors ir buvo nuosaikesnio dizaino, ir toliau buvo vertinamas dėl pakabos. Focus III debiutavo 2010 m. gruodį ir beveik visiškai atsiplėšė nuo ankstesnių versijų stiliaus. Daugelis ankstesnių kartų automobilių savininkų nepriėmė šios naujovės. Nepatiko jiems ir salono bei pakabos permainos. Atnaujindamas Focus, gamintojas atkreipė dėmesį į vartotojų pastabas ir atliko atitinkamus pakeitimus.
Pirmiausia pagerino prietaisų valdymą. Prietaisų skydelyje dabar mažiau mygtukų, atsirado valdymo sistema „Sync 2“ su aštuonių colių liečiamuoju ekranu. Dabar radijo grotuvo, navigatoriaus, oro kondicionavimo sistemos ir garso aparatūros valdymas gerokai paprastesnis.
Mums ypač patiko navigatorius, kurio ekranas dabar suskirstytas dalimis: vienoje rodomos sankryžos, kitoje – trimačiai greitkelių tinklo vaizdai. Atnaujinimo rezultatai labiausiai matyti automobilio priekyje. Didesni, išraiškingesni žibintai, jų forma labiau stačiakampė, naujos radiatoriaus apdailos grotelės, visumą papildo pailgi rūko žibintai. Gale atsirado nauja juostelė ir didesni žibintai.
Atnaujinta ir variklių paletė. Joje yra naujokų: 1,5 l darbinio tūrio turbininiai motorai (tiek dyzeliniai 95, 105 ir 120 AG, tiek benzininiai 150 ir 182 AG) – energingesni ir ekonomiškesni (sunaudoja net 19
proc. mažiau degalų). Mes išbandėme modelį su 2.0 TDCi/150 AG varikliu. Turime pripažinti, kad šiam turbodyzeliui būdinga gera dinamika, bet variklis truputį vangiai įsibėgėja mažomis apsukomis. Už tad jo stiprioji savybė – tylesnis darbas.
Dinamiškai važinėti mėgstantys vairuotojai bus patenkinti atnaujinto Focus elgesiu. Perprojektuota vairo sistema – dabar ji preciziškesnė ir geriau vairuotojui perduoda informaciją apie ratų sukibimą su keliu. Geresnį elgesį nulėmė ir kietesnė pakaba, pakeista pakabos geometrija ir kitoks amortizatorių kietumas.
ABL, 2014 m. Nr. 10