Automobilis, įveikęs 100 000 km

Ilgaamžiai automobiliai jau nebegaminami – numatytas jų tarnavimo laikas sutrumpėjo iki kelerių metų. Tačiau per šį laiką reikia užsidirti iš dalių pardavimo ir serviso. Naujuose automobiliuose slypi daug brangių staigmenų.

Beveik naujas automobilis neturėtų rimtai sugesti ir pridaryti savininkui didelių išlaidų. Kalbėdami apie automobilius, kurie jau nuvažiavo apie 100 000 km, turime omenyje dvejų, trejų, daugiausia ketverių metų senumo mašinas. Dažniausiai būtent per tiek laiko pasiekiama 100 000 km rida. Pirkdami tokį automobilį, nesitikėkite, kad gedimai bus matomi plika akimi – pirmųjų korozijos židinių, alyvos nutekėjimo požymių, visiškai „nudrožtos“ mechanikos dar reikia palaukti.

pat1

Pirkdami nepamatysite, kad po truputį „miršta“ smulkiųjų dalelių filtras, o jei variklis šiltas, nesužinosite, jog paskutines dienas skaičiuoja akumuliatorius ar net starteris. Jei
neturite geros klausos, neišgirsite, kad beveik naujame BMW su dyzeliniu varikliu triukšmauja skirstytuvas. Išsiblaškę galite pražiopsoti, kad oro kondicionavimo sistema veikia ne taip, kaip turėtų, ir net neįtariate, jog freono papildymas gali kainuoti apie 300 eurų.

Vienintelė išeitis – diagnostika servise! Kadangi kalbame apie automobilius, kurie kainuoja net keliasdešimt tūkstančių litų, tikrai verta investuoti kelis šimtus litų prieš įsigyjant tokią mašiną – tai visada apsimoka. Nedega vienas ksenoninis žibintas? Pardavėjas sako tiesą – perdegė lemputė. Atrodytų smulkmena, tačiau nauja gali kainuoti ir keliasdešimt ir keletą šimtų litų.

pat2

Dėmesio: naujuose modeliuose, kai kurie gamintojai nenaudoja žinomų ir populiarių 35 vatų lempučių, o deda naujausias 25 vatų versijas. Skirtumas? Naujosios gali kainuoti net 230 eurų už vienetą! O gal automobilyje reikia suremontuoti oro kondicionavimo sistemą? Rinkoje vis daugiau automobilių, kuriuose kondicionieriai pripildyti nauju „R-1234yf“ freonu. Jis skiriasi nuo senojo („R-134a“) tuo, kad yra keliskart brangesnis. Pats sistemos pripildymas gali kainuoti net 300 eurų! Negalima pamiršti ir automobilių su „start-stop“ sistema akumuliatoriaus: į jo vietą neįdėsite įprastos, pigios bakterijos, kurią galite įsigyti prekybos centre! Tai yra, galite įdėti, tik jis išsikraus per kelias savaites.

pat4

Reikia nusipirkti brangesnį AGM akumuliatorių, pritaikytą greitam ir daugkartiniam įkrovimui. Tačiau ir jis nėra amžinas – po dvejų trejų metų naudojimo jį teks pakeisti nauju. Gamintojai varžosi ilgindami alyvos keitimo intervalus. 30 000 km – labai populiarus laiko tarpas. Išties, variklis nesunkiai išlaiko gamintojo suteikiamos garantijos laikotarpį nesugedęs. Deja, atsitinka taip, kad jau trečią ar ketvirtą kartą pakeitus alyvą variklį tenka remontuoti arba bent jau šalinti važinėjimo su neturinčia tam tikrų savybių alyva pasekmes.

pat3

Iš pirmo žvilgsnio su alyvos kokybe nesusiję gedimai, pavyzdžiui, išsitempusi skirstomoji grandinė, dažnai kyla būtent dėl per ilgų priežiūros intervalų. Ar tai įmanoma? Užtenka, kad grandinės įtempiklis valdomas alyvos slėgio užvedant šaltą variklį kelias sekundes uždelsia. Kyla problema: skirstomoji grandinė įmontuota variklio gale, tad jos negalima pasiekti, neišėmus variklio. Šiaip jau variklio grandinės keitimas iš viso nėra numatytas, nes ji – bent jau taip numato automobilių gamintojai – turėtų tarnauti visą variklio gyvavimo laikotarpį.

pat5

Taigi galimos išlaidos didėja – už, atrodytų, paprastą veiksmą mokame kelis, o kartais net keliasdešimt tūkstančių litų. Norint išvengti staigmenų, pakanka nuodugniai patikrinti automobilį prieš jį perkant. Jei pavyks nusiderėti, kiek esate numatę, nusižiūrėtą automobilį vis dar bus verta pirkti. Siekimas mažinti variklių darbinį tūrį, išlaikant tas pačias ir net geresnes charakteristikas, turi savo neigiamų pasekmių. Jau įveikus 100 000 km gali atsirasti iš pradžių sunkiai pastebimų nusidėvėjimo požymių. Apkrova nepraeina be pėdsako! Šiuo atveju buvęs tarnybinis automobilis – ne visada geras sprendimas.

pat6

pat7

pat8

ATMINKITE!

PERŽIŪRĖKITE PRIEŽIŪROS DOKUMENTUS

Aplaidi šiuolaikinio automobilio priežiūra keršija labai greitai. Dažnai kenkia net priežiūra pagal gamintojo rekomendaciją, tik ilgesniais intervalais (long life). Tai itin pavojinga automobiliams, kurie per metus nuvažiuoja labai daug kilometrų ir yra eksploatuojami didelėse įmonėse.

TIKRINKITE PRIEŠ PIRKDAMI

Šiuolaikiniuose automobiliuose reikia daug ką tikrinti, ko pardavimo aikštelėje negalima nustatyti iš akies, tai elektronikos veikimas, pranešimai apie klaidas, skirstomosios pavaros būklė ir t.t. Reikėtų atkreipti ypatingą dėmesį į modelio silpnąsias vietas, kurių pastaruoju metu netrūksta.

REMONTŲ KAINOS

Keleto šiuolaikinio automobilio elementų keitimas gali sugeneruoti keliolikos tūkstančių litų sąskaitą, jei tik keitėte smulkiųjų dalelių filtrą, įpurškimo sistemą, skirstomąją pavarą ir kelias vien tik eksploatacines smulkmenas. Taigi tikrai verta patikrinti automobilį prieš perkant, o ne jau nusipirkus.

pat91

Išvada 

Dauguma automobilių, kurių rida 100 000 km, elementų atrodo beveik kaip nauji, tačiau rizika visuomet yra. Jei turime automobilį, kurį nusipirkome naują ir dabar jo rida artėja prie 100 000 km – ar jau atėjo laikas juo atsikratyti? Nebūtinai. Labiau apsimoka nuo pirmų eksploatacijos dienų dažniau keisti alyvą, nuosekliai jį prižiūrėti ir tvarkingai juo važinėti.

ABL, 2015 m. Nr. 1