„ENEOS 1000 km lenktynės“  – tai naujas oficialus didžiausios automobilių sporto fiestos pavadinimas

ENEOS 1000 km logo

Šių metų liepos 15 – 18 dienomis Palangoje vyksiantis didžiausias Baltijos regione automobilių sporto renginys – tradicinės, jau šešioliktosios istorijoje ilgų nuotolių lenktynės turės naują – „ENEOS 1000 km lenktynių“ – vardą.

Tai paaiškėjo šiandien, balandžio 14-ąją, surengtoje lenktynių spaudos konferencijoje, kai nuo pat varžybų pradžios lietuviškąjį maratoną rengiančios bendrovės „Promo events“ vadovas Darius Jonušis ir MODUS grupės įmonės „Interviga“ direktorius Kęstutis Gružinskas pasirašė trejų metų tarpusavio bendradarbiavimo sutartį.

„Mums teko didžiulė garbė tapti ne tik didžiausios ir populiariausios, bet ir automobilių sporto entuziastų labiausiai laukiamos jų mėgstamo sporto fiestos – dabar jau „ENEOS 1000 km lenktynių“ – pagrindiniu partneriu. Ir tuo itin džiaugiasi visas mūsų kolektyvas“, – sutvirtinęs sutartį savo parašu kalbėjo „Interviga“, Baltijos šalyse atstovaujančios Japonijos pasididžiavimo, naftos kompanijos „JX Nippon Oil & Energy“ pasaulinį prekinį ENEOS ženklą, direktorius  K. Gružinskas.

Kompanija „JX Nippon Oil & Energy“ savo veiklą pradėjo 1888 m., o jos istorija – seniausia iš visų Japonijos tepalų gamintojų. Ši tarptautinė kompanija – viena didžiausių variklinių, transmisinių alyvų, kitų eksploatacinių medžiagų tiekėjų daugeliui Japonijos, Korėjos, Europos ir JAV automobilių gamybos koncernų, tokių kaip „Honda“, „Toyota-Lexus“, „Nissan“, „Volkswagen Group“, „Ford Group“, „Hyundai“ ir kt. Europai JX Nippon tiekia efektyviausias – sintetines ENEOS alyvas automobiliams, motociklams ir sunkvežimiams. Japonijoje galioja gerokai griežtesni kokybės reikalavimai nei Europoje ar Amerikoje, todėl japoniška alyva daugeliu parametrų pranoksta europinius standartus.

ABR_4167

Nemenką poveikį tobulinant šio tepimo technologijų flagmano produktus suteikė ir ilgametė partnerystė su automobilių bei motociklų sporto komandomis. Daugelis dar puikiai mena japono Hiroshi Masuokos pergales Paryžiaus-Dakaro ir kituose dykumų raliuose ar „Formulės 1“ čempiono Jensono Buttono sėkmingą karjeros pradžią aukščiausiame automobilių sporto ešelone, kai jo „Honda“ bolido variklį tepė ENEOS tiekiamos alyvos.

Šių metų sausio viduryje finišavusiame Dakaro ralyje geriausiai iš privačių komandų pasirodę Benediktas Vanagas ir Andrejus Rudnickis, rinkdamiesi tepalus savojo „Toyota Hilux“ varikliui, pirmenybę teikė 0W50 ENEOS sportinei alyvai, o visai neseniai „Moto GP“ 2015 metų sezono atidarymo lenktynes Katare laimėjo irgi ENEOS alyvą naudojęs „Yamaha Factory Racing“ komandos lenktynininkas, daugkartinis pasaulio čempionas Valentino Rossi.

„Dėsninga, kad geriausius remia geriausieji, – sveikindamas šią bendradarbiavimo sutartį spaudos konferencijoje kalbėjo Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas. – Manau, kad kiekvienai federacijai, ne tik LASF, didžiulė garbė savo sportiniame kalendoriuje turėti tokį renginį, kaip 1000 km lenktynės. Tą galima teigti ne tik turint omenyje pernai pažymėtą pirmąją jų aukštumą, penkioliktąsias be jokių pertraukų nuo pat 2000-ųjų lenktynes, bet ir sklandžiai vykstančius pasirengimo darbus šios vasaros kovoms Palangos trasoje. Visa tai leidžia tikėtis, kad subujojusi didžiausia vasaros greičio fiesta dar ilgai džiugins ne tik sportininkus, bet ir gausų būrį šios sporto šakos gerbėjų“.

LASF prezidento R. Austinsko nuomone – 1000 km lenktynės ne tik reprezentuoja Lietuvos automobilių sportą, bet ir pačią šalį, kurią kasmet atranda vis daugiau garsių užsienio lenktynininkų.

ABR_4157

„1000 km lenktynes vertinu ne tik kaip didelį ir atsakingą sportinį egzaminą šalies ir užsienio  sportininkams, bet ir kaip vieną įtaigiausių saugaus eismo propagavimo priemonių, – spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. – Tuo dar kartą leidžia įsitikinti ir mūsų kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija jau kelinti metai lenktynių dienomis Palangoje rengiamas saugaus eismo priemonių kompleksas, kurį itin pamėgo jaunieji eismo dalyviai ir kuriems jis neretai tampa tikruoju saugaus eismo pradžiamoksliu.“

Ministro nuomone, sportininkai privalo ir rodo pavyzdį, kad lenktyniauti reikia tik specialistų įrengtose uždarose, teisėjų akylai prižiūrimose ir saugiose trasose, o ne užmiesčio keliuose, nekalbant jau apie miestų gatves. Juk ne veltui sakoma, kad lenktynininkai – geriausi saugaus eismo ambasadoriai.

Padėkojęs ministrui, LASF prezidentui ir pagrindiniam renginio partneriui už pasitikėjimą bei puikų Palangoje jau įvykusių lenktynių įvertinimą, jas rengiančios „Promo events“ bendrovės direktorius D. Jonušis patikino, kad šiemetinės „ENEOS 1000 km lenktynės“ gerokai skirsis nuo visų ankstesnių.

„Kol kas dar ankstoka užgesinti intrigą ir atidengti visus organizacinius niuansus, tačiau šiemetinio renginio formatas ir turinys gerokai keisis, – intrigavo D. Jonušis. – Daug daugiau dėmesio skirsime pačių lenktynių ir jas papildančių kitų renginių turiniui, siekdami reginį dar labiau priartinti prie žiūrovo, skirsis televizijos transliacijų formatas ir koncertų, kurių šiemet planuojama dar daugiau ir įvairesnių, turinys. Tad žiūrovai, vasarą atvykę į Palangą ir apsilankę mūsų lenktynėse, tikrai nesuras laiko kaitintis pliaže.“

Organizatorius bene labiausia džiugina pastebimai kylanti renginio branda. Kasmet Palangą ir joje vykstančias lietuviškąsias maratonines lenktynes atranda daugiau greitų lenktynininkų, vairuojančių galingus automobilius, kurie itin domina žiūrovus.

Iki renginio likus dar trims mėnesiams, „ENEOS 1000 km lenktynėse“ pareiškė norą varžytis daugiau nei trys dešimtys komandų.

Nors D. Jonušis nepanoro prognozuoti, kiek jų iš viso šiemet išsirikiuos prie starto linijos, pasak renginio organizatoriaus labiausiai jį džiugina kylantis lenktynių kokybės lygis. Jau atsiuntė paraišką pernykščiai kvalifikacinių varžybų nugalėtojai – su Ispanijos vėliava lenktyniaujanti „Speed Factory Racing“ komanda, vadovaujama lietuviams gerai pažįstamo Daliaus Steponavičiaus.

Kartu su šia ekipa į Palangą atvyksta ir naujosios, tik pernai lenktynių išvakarėse atidarytos  trasos rekordininkas Konstantinas Calko. Jis su „Radical SR8“ vieną  šios 2682 metrų ilgio trasos ratą per kvalifikacines varžybas nuskriejo rekordiniu greičiu – per 1 min. 07,046 sek. ir  padovanojo komandai pirmąją starto poziciją pernai įvykusiose 1000 km. lenktynėse.

Su Olandijos vėliava Palangoje rungsis dvi šios šalies „JR Motorsport“ komandos, kurios į Palangą žada atsivežti net keturi automobilius – „Pro Diax racing by JR Motorsport“ ir „Brum brum racing by JR Motrosport“.

„ENEOS 1000 km lenktynėse“ varžytis paraiškas jau padavė ir dvi latvių bei viena Estijos komanda, tačiau šis svečių sąrašas toli gražu ne galutinis.

Maratoninių lenktynių žiūrovams neteks žvalgytis vien į užsieniečius, nors iš jų stovyklos iki šios dienos organizatoriai jau sulaukė aštuonių komandų paraiškų.

Nemenką šių varžybų patirtį įgijusios šeimininkų ekipos irgi nelinkusios pasiduoti be kovos, o daugelio jų ir sportiniai bolidai beveik nenusileidžia svečių technikai. Galingą „Porsche 911 GT3 Cup“ į varžybų trasą išvairuos dukart laimėję šias lenktynes „Oktanas Racing“ ekipos nariai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai, kurie važiuos kartu su Robertu Kupčiku. Juos aptarnaus Bleekemolenų komanda, kuri žada atsivežti ir dar vieną automobilį, kuriuo lenktyniaus Vokietijos lenktynininkai.

„Iki didžiųjų lenktynių starto dar liko 90 dienų, todėl neabejoju, kad sportininkų gretas dar papildys daug patyrusių ir greitų varžovų, o lenktynių techninį parką – nauji ir galingi automobiliai“, – patikino varžybų organizatorius D. Jonušis.

„Visus Bonus“ nuotr.

www.auto-bild.lt