Audi žemėlapiai – ne tik navigacijai

Standaufnahme     Farbe: Tofanaweiss    Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch kombiniert in l/100 km: 8,3 - 5,7;CO2-Emission kombiniert in g/km: 193 - 149

Dar neseniai vieninteliu su žemėlapiais dirbančiu automobilio įtaisu buvo navigacinė sistema. Dabar įvairius geografinius duomenis naudoja daugybė pagalbinių sistemų: kelio ženklų atpažinimo pagalbininkas „pasitikslina“ žemėlapyje ir įspėja vairuotoją apie ženklų pasikeitimus, važiuoklės standumo reguliatorius pagal krašto kelių žemėlapius automatiškai nustato amortizatorių standumą ir pan. Aišku, jog kuriant autonominius automobilius, topografinių ir geografinių duomenų svarba tik didės. Atsižvelgdami į tai, Audi gamintojai kooperuojasi su strateginiais partneriais aukštos raiškos ir tikslumo trimačių žemėlapių kūrimui.

Kaip žurnalistams papasakojo Audi vyr. inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas, tikslių aukštos raiškos trimačių žemėlapių svarba ateityje tik didės. Šie žemėlapiai taps vienais iš svarbiausių autonomiškai vairuojamų automobilių įrankių. Autonominio vairavimo sistemai ypač svarbu, kas yra priešais automobilį ir kas bus važiuojant toliau, pvz., greitkelių sankryžos, viadukai, kelių išsišakojimai, apvažiavimai ir nuvažiavimai ir pan.

Tuo tikslu aktyviai bendradarbiaujama su Olandijos kartografijos bendrove Dutch map ir navigacijos sistemų lydere Tom Tom. Be to, U. Hackenbergas pažadėjo, kad kitos kartos Audi flagmanas A8 turės daug autonominio vairavimo elementų ir bus vienas iš šios srities lyderių.

Virtual Cockpit  Verbrauchsangaben Audi Q7:Kraftstoffverbrauch in l/100km kombiniert: 8,3 ? 5,7;CO2-Emissionen in g/km kombiniert: 183 - 149

Na, o kol patys save vairuojantys automobiliai dar tik kuriami, naudą iš aukštos raiškos trimačių žemėlapių vairuotojai gali turėti jau dabar. Pavyzdžiui, naujajame Audi Q7 yra vadinamasis energinio efektyvumo pagalbininkas, padedantis navigacinėje sistemoje užprogramuotus maršrutus nuvažiuoti kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis. Šis pagalbininkas visiškai išnaudoja naujųjų 3D žemėlapių „trimatiškumą”, t.y., atsižvelgia į maršrute esančias įkalnes ir nuokalnes, užvažiavimus ir nuvažiavimus nuo viadukų, degalinių išsidėstymą, atpažįsta greičio ribojimo ženklus ir ruožus bei administracinio padalijimo riboženklius.

Audi inžinieriai tikina, kad šis pagalbininkas gali net iki 10% sumažinti degalų sąnaudas ir efektyviai veikia net tuomet, kai pati navigacinė sistema yra išjungta.

Gamintojo nuotr.

www.auto-bild.lt