Naujasis Ford Mustang

mus1

Naujasis Ford Mustang „ristūnas“, atrodo, yra tobuliausias visų laikų Mustang modelis. Ar tai priežastis pradėti nerimauti?..

Tiesos akimirka! „Auto Bild“ atstovas įsiropščia į naująjį Mustang. Sėda į vieną pirmųjų automobilių, pasiekusių Senąjį žemyną. Kai kurie prisiekę šio modelio
gerbėjai sunerimę krūptelėjo. Taip, baimindamiesi, kad pamėgti kaubojiško stiliaus batai gali visam laikui pradingti spintoje. Šokiruojanti naujiena – „Ford“ kompanija
pristatė pirmąjį Europai skirtą Mustang“ – išmušė iš vėžių ne vieną gerbėją. Pirmiausia, pribloškė pranešimas apie 2,3 l darbinio tūrio, keturių cilindrų 314 AG Ecoboost variklį.

mus2

Tiesą sakant, jis, žymimas indeksu S550, anaiptol nėra pirmasis istorijoje Mustang automobilis su keturių cilindrų varikliu. Tikroji sensacija slypi kitur: jis atsikratė archajiško ištisinio galinio tilto su priklausomo tipo ratų pakaba! Naujasis Ford Mustang dėl galinės daugiasvirtės „Multilink“ pakabos dabar gali klusniai sekti kelio vingius.

Negi „Ford“ atims iš Mustang firminį jo trūkumą, pasikėsindama į tai, kas švenčiausia – charakterį? Kol neįsibėgėjome, turime visus nuraminti: ir penktos ,,Pony-car“ automobilių kartos atstovai neapsieis be penkių litrų darbinio tūrio V8 variklio. Kaip tik tokį, galingiausią 1967 m. gamybos GT 390, į kurį lygiuotis privalėjo kiekvienos
naujos kartos Mustang modelis, „Auto Bild“ komanda ir pasitelkė palyginimui.

mus4

Žvilgsnis tolyn ir žvilgsnis artyn: 6.4/325 AG varikliu naujasis automobilis primena savo pirmtaką.

Vis dar puikiai atrodantis Mustang, atstovaujantis nerūpestingumo dvasia pasižymintį septintąjį dešimtmetį, su legendiniu „Big-Block“ varikliu greta 2015 m. modelio atrodo kukliai: naujasis „ristūnas“ yra įspūdingo 4,78 m ilgio ir tik 1,39 m aukščio. Taigi išties pavojinga susitrenkti galvą nulip…, hm, išlipant iš automobilio salono. Kai klasikinis ir naujasis 2015-ųjų Mustang modeliai stovi greta, į akis krenta dar viena staigmena: automobilio interjeras, kaip ir pakaba, išgyveno tikrą revoliuciją. Tai ir yra svarbiausios naujienos, kurias Mustang parengė kaubojams: ir jiems, ir joms.

mus5

Senoji mokykla: klasikinis atmosferinis V8 variklis. Jo garsą tikrai prisiminsime, kai visas pasaulis važinės tik elektra varomais automobiliais.

Visi pokyčiai yra tik į naudą, nors praeityje jų būta ir ne itin sėkmingų. Dažnai bandant naujus automobilius kritikuojama ankstesnių modelių salono medžiagų kokybė. Jei būna tik „niūraus plastiko aplinka“, tai skamba dar labai švelniai. Naujajame Mustang mus pasitinka anatominės sportinės sėdynės, tvirtai laikančios „raitelį“ už klubų. Virš centrinio tunelio – chromuoti jungikliai, šiek tiek primenantys Mini automobiliuose propaguojamą retro stilių, oda traukti prietaisų skydelio elementai. Viskas dera tarpusavyje ir, svarbiausia, niekas nekliba ir negirgžda!

mus6

Tiksliai per penkiasdešimtąjį gimtadienį: „Ford“ kompanija naująjį Mustang pristato modelio 50-ies metų jubiliejaus proga – kaip ir garsiajame pirmtake, žirgo simbolį juosia chromuoti rėmeliai.

Šiems pasiekimams „Ford“ sugaišo pusę amžiaus ir jei ne tai, mūsų išvada – „ponis užaugo“ – būtų privertusi plunksnos kolegas audringai ploti atsistojus. „Variklis veikia“ – šiuo įrašu vairuotojas įspėjamas, kad jau pažadino penkių litrų darbinio tūrio V8 motorą. Priminsime: keturratis „ristūnas“ mus pasiekė iš draudimų ir perspėjimų šalies, kurioje net mikrobangų krosnelės eksploatavimo instrukcijoje juodai ant balto parašyta, kad prietaisas neskirtas auksiniams žiurkėnams džiovinti. Būkime sąžiningi – ar daug kam pavyktų išlikti abėjingais, girdint aštuonių cilindrų gausmą?

Nepaisant to, ačiū už perspėjimą. Trumpam sušnypštęs, vėliau variklis ima griaudėti tarsi sena uosto barža. Užbėgdami už akių turime pasakyti: ne, 2015-ųjų modelis netampa sportiniu (tikrąja šio žodžio prasme) vien todėl, kad joks kitas automobilis negali pasiūlyti tiek galios už tokią kainą. Už kiekvieną Mustang GT arklio galią pirkėjai pilkiesiems importuotojams moka po 111,45 euro. Tačiau jie neįsigyja tikro triatlonininko, nes pirmiausia, kas pajuntama vos prisilietus prie vairo, yra tai, kad vairuojamas dailus, dėmesį traukiantis automobilis.

mus7

GREITIS – sąvoka, atkeliavusi iš aviacijos. Nesibaiminkite: 2015-ųjų Mustang patikimai laikosi „įsikibęs“ kelio – laimė, nevykusią priklausomo tipo pakabą „Ford“ pagaliau nurašė.

Galingo variklio genamas naujausias Mustang važiuoja taip pat smagiai, lyg būtų pašėlusio septintojo dešimtmečio stiliumi sukurptas kupė automobilis. Tinkamas „balnas“ raiteliams, dievinantiems Bruce`as Springsteeną ir mėsainius su šonine bei dviguba porcija sūrio. O ar jis patinka pramuštgalviams, kurių religija – kelio vingiai ir staigūs posūkiai? Tiems, kuriems mėgstamiausia yra Col de Turini kalnų perėja, o ne tiesus lyg strėlė Route 66 greitkelis? Bravūriškai brėžiant posūkio trajektoriją, sunkus mašinos priekis traukia ją išorėn, o kėbulas, nors ir prislopintai, tačiau amerikietiška maniera svyra į šonus. Dėl 19 colių ratlankių, Mustang suskaičiuoja visus nedidelius kelio nelygumus, tačiau, nepaisant šių charakterio ypatumų, naujasis modelis yra dinamiškiausias iš visų kada nors gamintų „ristūnų“. Niekas nepasigedo nenuspėjamu charakteriu garsėjančios priklausomo tipo galinių ratų pakabos– dėl šio technikos atavizmo perdaug drąsus nuotykių ieškojimas ankstesniu modeliu galėjo tapti pavojingas gyvybei.

„Ford“ kompanija Europai skirtų automobilių važiuoklę žada dar patobulinti. Tačiau važiavimas net JAV vidaus rinkai skirtu modeliu suteikia be galo daug emocijų: mėgstantiems juodas vėžes ant asfalto, tereikia išėjus iš „Drive-in“ kavinės ir įsėdus į automobilį chromuotu jungikliu pasirinkti režimą „Track“. Tuomet aštuonių
cilindrų variklis sugaudžia lyg eikliausių Mustang modelių laikais. Jei „ristūnas“ – savo stichijoje, jo garsas primena leitenanto Bullito žaliojo fastbacko gaudesį šiam lekiant kalvotomis San Francisko gatvėmis: juk žavitės kino juosta „Bullit“, kurioje vaidina Steve`as McQueenas ir kuri pritraukia labiausiai pritrenkiančiomis lenktynėmis per visą kino istoriją?

mus8

2015-ųjų modelyje meistriškai perkeltos 1967-ųjų hečbeko stiliaus detalės. Jau yra sukurti ir trimačiai galiniai žibintai.

Kad geriau įsivaizduotumėte, pateiksime skaičius: įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h naujajam automobiliui prireikia 4,9 sekundės. O ši žinia skirta tiems, kurie šventai tiki prietarais apie JAV automobilius: „Auto Bild“ teste automobilis su penkių litrų darbinio tūrio varikliu 100 km kelio iš bako „sriaubė“ vidutiniškai 13,9 litro
A98 markės benzino. Analogiško testo metu kupė BMW M4 „pasitenkino“ kuklesne doze – 11,9 l/100 km. Kaip ir visiems, taip ir šiam Mustang būdinga nedidelė
pradinė kaina.

„Ford“ atstovai Vokietijoje oficialiai prekiauti naujuoju modeliu pradės vasaros pabaigoje; importuotojas – uscars24.de – už Mustang GT 5.0 su 441
AG varikliu jau dabar prašo 49 650 eurų. Jis yra su jubiliejine „Aniversary“ įranga, skirta modelio 50-mečiui paminėti: analogiškai klasikiniam 1964-ųjų modeliui
ant aušintuvo grotelių chromuotuose rėmeliuose įrėmintu žirgu, 19 colių ratlankiais, vairaračio apdaila iš kašmyro, žalios (pamenate Bullito Mustang?) kelių policijos uniformą primenančios spalvos sėdynėmis ir prietaisų skydeliu. „GT Premium“ įrangoje papildomai yra liečiamasis LED ekranas, dviejų zonų klimato kontrolės sistema, atbulinės eigos kamera ir šildomos bei ventiliuojamos sėdynės.

„Ford“ kompanija skelbia pradinę 35 tūkst. eurų kainą už bazinį automobilį su keturių cilindrų varikliu. Mustang su V8 motoru turėtų būti 4000 eurų brangesnis. Golf R (300 AG, nuo 38 325 eurų) ir Toyota GT86 (200 AG, nuo 30 750 eurų) gamintojai neišvengiamai turės peržiūrėti šių automobilių modelių įrangą ir kainodarą. Štai ir pabaiga. Paliekame automobilį, paskutinį kartą pasigrožime galinio vaizdo veidrodėlių šviesos projekcijomis, sutemus ant asfalto nupiešiančiomis legendinio žirgo siluetą ir, atiduodami pagarbą, žemyn truktelime kaubojaus skrybėlę. Už tai, kad „Ford“ kompanija nepabūgo investicijų – reikalingiausiose vietose, it paveldą, išsaugojo tikrąjį automobilio charakterį.

mus3

ABL, 2015 m. Nr. 2